Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:892329
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Sirreālisma attīstība    4
  Sirreālisms literatūrā    4
  Sirreālisms kino    5
  Sirreālisms mākslā    5
  Sirreālists Salvadors Dalī (1904-1989)    7
  Dalī ceļš uz sirreālismu    7
  Pirmā saskarsme ar sirreālismu    8
  Dalī apsēstība    8
  Dalī vīzijas    9
  Reliģiskie motīvi Dalī daiļradē    10
  Politiskie motīvi Dalī daiļradē    10
  Dalī daiļrades daudzpusība    10
  Izmatotā literatūra    13
  Pielikums    14
Фрагмент работы

Sirreālisms (no fr. Surréalisme –pāri reālitātei stāvošs, pārreāls)1 sākotnēji parādījās glezniecībā, tā iezīmes ir vērojamas jau holandiešu mākslinieku Hieronīma Bosa (1450-1516) (sk. Pielikums 1) un Pītera Brēgela Vecākā (1525-1569) darbos, kaut gan īsto uzplaukumu tas pieredzēja tikai 20.gs., kad tas parādījās ne vien glezniecībā, bet arī kino, literatūrā un tēlniecībā. Kā jēdziens „sirreālisms” pirmo reizi parādījās Gijoma Apolimēra lugu „Parāde” un „Tirēsija krūtis” apakšvirsrakstos – „Sirreālistiska drāma”2.
Sirreālisms vistiešāk ir ietekmējies no primitīvās mākslas, kā pašizpausmes formas, kuru neietekmē prāts, no viduslaiku kultūras, kurā lielāka nozīme bija garīgajam, nevis fiziskajam, no alķīmijas, no vācu romantisma, kas pievēršas indivīda gara dzīvei un intuvitīvisma filozofijai, no Hēgeļa un marksisma dialektiskām un, protams, no psihoanalīzes, konkrētāk no Zigmunda Freida atzinumiem par zemapziņas nozīmi cilvēka rakstura izpratnē.3
Sirreālisms literatūrā
20.gs. 20-tajos gados sirreālisms literatūrā parādās lielā mērā ietekmējoties no dadaisma, jo sirreālisma literatūras attīstībā bija tieši no dadaistiem pārņemtā "automātiskajā rakstīšanas metode", kuras mērķis bija atainot uz papīra cilvēka gara plūdumu bez saprāta ietekmes, morāliem vai estētiskiem apsvērumiem, nozīmīgākā atšķirība no dadaisma bija sirreālisma nepārtrauktā interese par cilvēka zemapziņu, it sevišķi par sapņiem. Par sirreālisma pamatlicējiem tiek uzskatīti franču rakstnieki Pols Eliārs, Luijs Aragons, Frans Kafka un Andrē Bretons, Parīzes dadaistu grupas vadītājs, kurš 1924.gadā publicēja darbu „Sirreālisma manifests”, kuru rakstot autors izstrādāja automātiskās rakstīšanas metodi, kā arī daudzi citi nozīmīgi sirreālisti, kuri sākotnēji ir bijuši dadaisti.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация