Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:756613
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.01.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 27 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  Jēdzienu un terminu skaidrojums    10
2.  Informācijpratības vēsturiskā attīstība    13
3.  Teorētiskā bāze    21
4.  Izpētes pakāpes analīze    25
5.  Empīriskā pētījuma metodoloģija    32
5.1.  Dokumentu analīze    32
5.2.  Intervēšana    33
5.3.  Verbālais protokols ar praktiska uzdevuma pielietojumu    34
6.  Empīriskā pētījuma rezultāti    38
6.1.  Dokumentu analīze    38
6.1.1.  Latvijas izglītības dokumenti    38
6.1.2.  Ārvalstu informācijpratības standarti    43
6.2.  Intervijas    44
6.3.  Verbālais protokols ar praktiska uzdevuma pielietojumu    46
  Diskusija    55
  Secinājumi    59
  Izmantotie informācijas avoti    63
  Pielikumi    66
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot vidusskolas 10. –12. klašu skolēnu informācijpratības līmeni digitālā vidē. Bakalaura darba sākumā izvirzītie uzdevumi ir izpildīti.
Informācijpratības jēdziena skaidrojums ir mainījies laika gaitā. Dažādi autori un organizācijas ir veidojušas savas definīcijas, uzsverot viņuprāt svarīgākos aspektus – efektīva, ētiska informācijas izmantošana, mūžizglītība. Taču tās būtība paliek nemainīga – prasmes izmantot informāciju.
Analizējot teorētisko literatūru par informācijpratību un tās vēsturi, var secināt, ka ir vairāki apstākļi, kas veicināja tās attīstību, - informācijas un komunikāciju tehnoloģiju attīstība, informācijas apjoma palielināšanās, veids, kā tā tiek pārraidīta pa dažādiem kanāliem. Tas viss ietekmēja cilvēku ikdienas darbu, un to, kā sabiedrība spēj piekļūt, apstrādāt, komunicēt informāciju.
Nepieciešamība pēc informācijpratības izteikti parādījās izglītības nozarē, par ko tika diskutēts vairākās publikācijās. 20. gs. beigās skolēnu un studentu prasmes izmantot informāciju un kritiski to analizēt tika novērtētas zemā līmenī, tāpēc attiecīgās organizācijas un tās biedri risināja jautājumus par tradicionālo mācību metožu daļēju aizvietošanu, informācijpratības aktualizēšanu sabiedrībā un tās mācīšanu skolotājiem. Kā arī svarīga loma tiek piešķirta informācijpratības standartiem un modeļiem, kuru iestrādāšana ārvalstu izglītības programmās ir kļuvusi aktuāla.
Šīs izmaiņas bija un vēl arvien ir nepieciešamas izglītības nozarē, lai veidotos informācijpratīga sabiedrība, kas spēj pieņemt uz zināšanām balstītus lēmumus, veicinātu valsts kopējo izaugsmi un mūžizglītības attīstību.
Par teorētiskās bāzes pamatu tika izmantotas UNESCO veidotās „Pasaules medijpratības un informācijpratības novērtējuma vadlīnijas: valsts sagatavotība un kompetences” vadlīnijas un MIP modelis, kas diezgan precīzi un pilnīgi atspoguļo visas cilvēkam nepieciešamās kompetences darbā ar informāciju. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация