Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:923496
 
Оценка:
Опубликованно: 12.08.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 15 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Saīsinājumu skaidrojums    3
  Ievads    4
1.  Lidojuma drošības stāvoklis gaisa satiksmes vadībā    6
2.  Esošo navigācijas līdzekļu trūkumi    8
3.  Perspektīvā navigācijas līdzekļu koncepcija    10
  Nobeigums    14
  Izmantotas literatūras un avotu saraksts    15
Фрагмент работы

Ievads
Pagājušā gadsimta 80.gadu vidū pasaules civilās aviācijas industrija sasniedza savas attīstības jaunas robežas kā transporta veids, kas strauji attīstās. Tādas vētrainas attīstības galveno iemeslu var izskaidrot ar gaisa pārvadājumu nepārtrauktu pieaugumu. Gaisa kuģu daudzums attīstīto un attīstošos valsts, tajā skaitā arī Latvijas gaisa telpā pieauga tādos apjomos, ka sāka veidot draudus lidojumu drošībai pie aerodromu zonās un gaisa trašu dažos apgabalos «sastrēgumstundās», pastāvošo virszemes un bortu tehnisko līdzekļu pārslogotības rezultātā, savas tehniskās robežas sasniegšanas dēļ. Kā rezultātā netiek nodrošināta gaisa kuģu drošu aeronavigācijas apkalpošana. Saskaņā Eirokontroles statistikas organizācijai, norādīts, ka šodienas aeronavigācijas sistēmas šaurākā vieta Eiropā ir gaisa telpas caurlaides spējas (ietilpības) trūkums sektoru trases apgabalos [8]. Iemesls tam ir aeronavigācijas tehnisko iekārtu nepietiekamība, kas, savukārt, ietekmē lidojumu drošības nodrošināšanu, gaisa satiksmes vadīšanā.
Gaisa telpas pārslogotība Eiropā noveda pie aviācijas katastrofas, kas notika 2002.gada pirmajā jūlijā Überlinger (Vācija) starp lidmašīnām Boeing–757–200 un Tu–154M. Vācijas aviācijas negadījumu izmeklēšanas pilnvarotais orgāns izdarīja sekojošu slēdzienu par lidmašīnu Tu–154M un Boeing–757–200 katastrofas galvenajiem iemesliem:
– ešelonēšanas neizbēgamu pārkāpumu nepamanīja savlaicīgi GSV dienests. Lidmašīnai Tu–154M instrukcija par nolaišanos tika izdota tajā laikā, kad paredzēto ešelonēšanas intervālu vairs nevarēja nodrošināt;
– Tu–154M ekipāža sekoja GVS dienesta instrukcijai par nolaišanos un turpināja tai sekot, pat tad, kad TCAS sistēma izdeva norādījumu par uzņemšanu. Šis manevrs tika veikts virzienā, pretējam TCAS sistēmas norādītajam [45].
Katastrofas netiešais iemels kļuva neatbilstoša prasībām aeronavigācijas tehniskās apkalpošanas vadības un kontroles sistēma. Ar aeronavigācijas apkalpošanu saprot gaisa kuģa satiksmes telpas un laika trajektorijas vadīšanu, ko īsteno lidojuma apkalpe un gaisa satiksmes dispečerdienests lidojuma laikā. Par galvenajiem faktoriem, kas ietekmēja dotās katastrofas aeronavigācijas apkalpošanu kļuva:
GSV sistēmu sašķeltība;
neatbilstoši prasībām virszemes sakaru, navigācijas un novērošanas līdzekļi [8].
Rezultātā tāda situācija radīja nenoteiktību mijiedarbībā starp gaisa kuģiem un GSV orgāniem un, sekojoši, neefektīvu un potenciāli nedrošu sistēmu, kas noveda pie katastrofas.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация