Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:857656
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.12.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 13 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Automobiļu motoru toksisko komponenšu rašanās iemesli    5
1.1.  Oglekļa oksīda CO rašanās iemesli    6
1.2.  Ogļūdeņražu CnHm rašanās iemesli    6
1.3.  Slāpekļa oksīda NOx rašanās iemesli    6
1.4.  Cieto daļiņu – kvēpu rašanās iemesli    6
2.  Automobiļu motoru atgāzu ietekme uz cilvēku un vidi    7
3.  ES prasības par atgāzu toksisko komponentu normām    9
4.  Motora atgāzu toksisko komponentu noteikšana    11
4.1  Motoru atgāzu komponentu noteikšanas metodes un iekārtas    11
4.1.1  Otto motoru atgāzu analizatori    11
4.1.2.  Dīzeļmotoru atgāzu analizatori    12
4.1.3.  Motoru toksisko daļu noteikšana ar daudzkomponentu iekārtām    13
4.2.  Motora atgāzu noteikšanas eksperimentālie pētījumi    14
4.2.1.  Eksperimentos izmantotās iekārtas un materiāli    15
4.2.2.  Eksperimentu gaita    16
4.2.3.  Atgāzu analizatora iegūtie rezultāti un to analīze    17
5.  Motora toksisko atgāzu samazināšanas metodes un paņēmieni    21
5.2.  Toksiskuma samazināšana neitralizējot atgāzes    23
5.3.  Atgāzu toksiskuma samazināšana pielietojot alternatīvas degvielas    24
5.3.1.  Biodīzeļdegviela    25
5.3.2.  Bioetanols    27
5.3.3.  Ūdeņradis    27
6.  Jauna automobiļu paaudze ar videi draudzīgiem motoriem    29
6.1.  Hibrīdauto    29
6.1.1.  Hibrīdauto struktūras    30
6.1.2.  Hibrīdauto sastāvdaļas    30
6.1.3.  Hibrīda auto priekšrocības    31
6.2.  Ūdeņraža auto    33
6.3.  Šķidrā slāpekļa automašīnas    34
  Secinājumi    36
  Izmantotās literatūra un avotu saraksts    37
  Pielikums    38
Фрагмент работы

Pasaulē ir apmēram 700 miljoni dažādu autotransporta līdzekļu. Katru gadu to daudzums palielinās vēl par 13 – 15 miljoniem. Automobilis ir kļuvis par mūsdienu dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Vienlaikus tieši automobilis ir kļuvis par iemeslu krasai daudzu valstu ekoloģiskās situācijas saasināšanās iemeslu.[1. 6.lpp]
Viens no galvenajiem automobiļu radītiem vides piesārņojumiem ir atmosfērā nokļuvušās izplūdes gāzes. Pēc Latvijas statistikas datiem autotransports sastāda apmēram 68% no kopējā piesārņojuma. Mūsu valstī tieši autotransports patērē 75% no kopējās šķidrās degvielas daudzuma.
Katru gadu ar automobiļu atgāzēm atmosfērā nokļūst 170 milj. t. ogļskābās gāzes - CO₂, 50 milj. t. oglekļa oksīda – CO, 9 milj. t. slāpekļa oksīda - NOₓ, tūkstošiem tonnu svina savienojumu, nepilnīgi sadegušas un iztvaikojušas degvielas. Automobilis nobraucot 15000 km atmosfērā izsviež ap 3250 kg CO₂, 100 kg CH4 un 30 kg NOₓ.[1. 6. lpp]
Tāpēc mūsdienās, sevišķi aktuāls jautājums – izzināt virzienus, paņēmienus un metodes kā iespējams samazināt vai pat novērst šo radīto toksisko atgāzu daudzumu atmosfērā. Daudzu valstu zinātnieki, automobiļu ražotāji un praktiķi strādā, lai rastu iespēju samazināt automobiļu kaitīgo izmešu daudzumu.
Darba mērķis: Iepazīties un izpētīt iespējas, kā var samazināt autotransporta radīto atgāzu (izmešu) daudzumu un toksiskumu.
Hipotēze: Pieaugot visa veida automobiļu skaitam jāmeklē metodes un paņēmieni, kā samazināt to toksisko atgāzu daudzumu.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация