SECINĀJUMI
1. Katrā valstī konteineru pārvadājumu drošības kontroles un procedūras ir atšķirīgas, bet pārsvarā tās ietver sevī kravas pārbaudi uz robežas un attiecīgās valsts prasību izpildi.
2. Ja katrā valstī veikt visas drošības procedūras, tad konteineru pārvadātājs nespēs pildīt savus pienākumus, lai paaugstinātu starptautisko konteineru pārvadājumu funkcionēšanas efektivitāti, rezultātā konteineru pārvadāšana aizņem ļoti lielu laiku un rada lielas izmaksas. Tas nozīmē, ka tiek veikta pārmērīga iejaukšanās starptautisko pārvadājumu pildīšanā.
3. 1959.gadā tika izveidota un pieņemta Muitas konvencija par starptautiskajiem kravu pārvadājumiem, izmantojot TIR grāmatiņu. Tā piemērojama kravu pārvadājumiem, kurus bez kravas pārkraušanas veic ar transportlīdzekļiem, transportlīdzekļu sastāviem vai konteineriem, šķērsojot vienu vai vairākas robežas no vienas līgumslēdzēja puses izvešanas muitas iestādes līdz otras līgumslēdzējas puses muitas iestādei, vai līdz tās pašas līgumslēdzējas puses ievešanas muitas iestādei ar noteikumu, ka kāds TIR procedūras posms starp tās sākumu un beigām tiek veikts ar autotransportu.
4. Konvencija izveidota tādiem pārvadājumiem, kuri tiek veikti pāri vienai, vai vairākām robežām bez kravas pārkraušanas. Šīs konvencijas īpatnība ir: viņa veido starptautisko tranzītu sistēmu, lai atvieglotu tirdzniecību un starptautiskos pārvadājumus, kurus veic ar autotransportu.
…