Zinātniski pētnieciskā darba rakstīšana vidusskolā sniedz skolēniem pieredzi sistematizēti izklāstīt pielietojamo informāciju, izmantot vispārpieņemtās pētnieciskās metodes un aizstāvēt savus priekšlikumus problēmas risināšanai. Tomēr, neskatoties uz ZPD ( turpmāk tekstā – zinātniski pētnieciskais darbs) nepieciešamību, skolēni bieži izrāda pasivitāti un neieinteresētību šī darba izveidē. Tas lielākoties ir saistīts ar problēmām gan tēmas izvēles, gan galveno kritēriju ievērošanas ziņā. Rodas problēmas ar darba pabeigšanu un nodošanu termiņā, jo skolēni neizstrādā savas darbības plānu un rīkojas patvaļīgi. Kaut arī ik gadu skolas nolikums ZPD izstrādei tiek uzlabots, tomēr pastāv ar to saistīti trūkumi. Skolēni netiek pietiekami labi iepazīstināti ar nolikumā ietverto informāciju vai nezina par tā pastāvēšanu vispār, līdz ar to nav vienotības noteikumu ievērošanā. Ideālā variantā jānotiek nepārtrauktai skolas un skolēnu mijiedarbībai, savstarpējai stimulēšanai un kontrolei ZPD izstrādes procesā.…