-
Biznesa plāns
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Kopsavilkums | 2 |
2. | Informācija par uzņēmumu | 3 |
3. | Biznesa pamatojums | 4 |
4. | Pakalpojuma un darbības raksturojums | 6 |
5. | Tirgus analīze | 8 |
6. | Mārketings | 10 |
7. | Riski un to mazināšanas pasākumi | 12 |
8. | Finanšu plāni | 13 |
8.1. | Uzņēmuma bilance | 14 |
8. | 22009. un 2010. gada finanšu plāni | 15 |
8.3. | 2011.- 2014. gada finanšu plāni | 17 |
8.4. | Bezzaudējuma punkta aprēķins un analīze | 19 |
9. | Pielikumi | 20 |
1.Kopsavilkums
Pirmā pašapkalpošanās veļas mazgātava tika atvērta 1934. gadā Fortvertā ( Teksasā, ASV ). Ārzemēs mazgātavas parasti iekārto lielu māju pagrabos. Tās bieži aprīkotas ar televizoru, telpaugiem.
Latvijā šāds pakalpojums nav izplatīts. Rīgā 2008. gadā bija tikai divas pašapkalpošanās veļas mazgātavas. Tās strādā 7 dienas nedēļā līdz 23.00. Ziemā 50% klientu veļu mazgā paši, 50% - nodod mazgāšanā. Vasarā 70% mazgā paši un 30% nodod veļu mazgāšanā. Galvenie veļas mazgātavas izdevumi ir izdevumi par elektroenerģiju un ūdeni. ( TVNet, 2008.g. 4. aprīlī). Mazpilsētās daudzas nišas nav aizņemtas, tāpēc ir pieprasījums pēc mazā biznesa uzņēmumiem.
Galvenā problēma – pirktspēja, tāpēc nav pārliecības par uzņēmuma dzīvotspēju
Ludzā pašapkalpošanās veļas mazgātava būtu pilnīgi jauns pakalpojums, jo konkurenta piedāvātais pakalpojums būtiski atšķiras no „Spodrības” piedāvātā pakalpojuma. Cenas konkurentiem ir salīdzinoši augstākas, ir neērts darba laiks, ilgi jāgaida uz pasūtījuma izpildi. Apkalpojamie tirgus segmenti būtu pieaugušie un vientuļi pensionāri, galvenokārt iedzīvotāji ar zemiem ienākumiem, kuru mājokļos nav ūdens padeves un kanalizācijas. Lielākais pieprasījums būs pilsētas un tuvākās apkārtnes iedzīvotāju vidū. Mazāk turīgiem iedzīvotājiem (pensionāriem, daudzbērnu ģimenēm) ir paredzētas atlaides 10 procentu apmērā par katru stundu.
Veicot anketēšanu, tika noskaidrots, ka 70% aptaujāto mājsaimniecību vēlētos izmantot „Spodrības” piedāvāto pakalpojumu. „Spodrība” savu pakalpojumu reklamēs vietējā laikrakstā „Ludzas Zeme”, izvietos reklāmas plakātu pie autoostas un uzņēmuma skatlogā
Uzņēmuma darbības uzsākšanai nepieciešams ieguldīt 3 000.00 Ls. Pamatlīdzekļi :
3 automātiskās veļas mazgājamā mašīnas, kases aparāts, mēbeles, signalizācija. Īrētajām telpām nepieciešams remonts. Mazgātavas īpašniece veiks remontu par saviem līdzekļiem, bet mājas saimniece pirmo 5 darbības mēnešu laikā neiekasēs nomas maksu, tā kompensējot remonta izdevumus. Bez pamatlīdzekļiem un remonta nepieciešami līdzekļi mazvērtīgā inventāra iegādei un naudas rezerves izveidošanai. Vienas stundas pakalpojuma pašizmaksa ir 1,23 Ls, cena varētu būt 2,00 Ls/st. Bezzaudējuma punkts būtu sasniegts, kad ieņēmumi būtu 9 187 Ls gadā, t.i. 2010. gada aprīlī.
2009. gada 5 mēnešos jauda nevarētu būt lielāka par 61%, jo cilvēkiem jāpierod pie jaunā pakalpojuma. Lai veidotu sabiedrības viedokli, plānots izvest reklāmas kampaņu, izveidot izkārtni uzņēmuma skatlogā, izveidot reklāmas bukletu. 2010. gadā jauda varētu pieaugt līdz
93%. 2011. gada janvārī plānots uzlabot pakalpojuma kvalitāti, izveidojot atpūtas telpu ar televizoru un galdiņiem, sniedzot iespēju klientiem gaidīšanas laikā iegādāties tēju, kafiju,
Limonādi, skatīties televizoru. Šajā nolūkā plānots iegādāties televizoru, kafijas automātu, elektriskās tējkannas, traukus, atspirdzinošu dzērienu krājumus. Bez tam plānots pieņemt darbā palīdzi ar bruto algu 300 Ls no 1. februāra. 2012. gadā plānots nopirkt veļas gludināmo rulli, aizvietot 2011. gada beigās norakstītās veļas mazgājamās mašīnas ar jaunām.5 gadu laikā plānots sasniegt maksimālo jaudu – apgrozījumu 25 500 Ls gadā.
Kā jebkuram uzņēmuma, arī mazgātavai „Spodrība” var būt problēmas, kuru atrisināšanai jau priekšlaicīgi tiek gatavots rezerves fonds, veikta apdrošināšana, uzstādīta signalizācija. Tirgus un finansu riska novēršanai paredzēts nepārtraukti pētīt konkurentu cenas, pieprasījuma izmaiņas, patērētāju vajadzības, izmaiņas valsts likumdošanā, politikā un ekonomikā.
. Tā kā pēc ekonomistu prognozēm no 2013. gada Latvijā gaidāma ekonomikas augšupeja, 2014. gadā veiksmīgas darbības gadījumā varētu izveidot nelielu pašapkalpošanās veļas mazgātavu Zilupē vai Kārsavā, kur arī nav šāda pakalpojuma.
2.Informācija par uzņēmumu
1. Uzņēmuma nosaukums – uzņēmums „Spodrība”
2. Uzņēmējdarbības forma : privātuzņēmums.
…
darbā apskatīta pašapkalpošanās veļas mazgātavas darbības iespējas mazpilsētā, tās izveidošanai nepieciešamie resursi.
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Biznesa plāns uzņēmumam "EĢK uzlīmes"
Бизнес план для университета30
-
SIA "LDG-logi" biznesa plāns
Бизнес план для университета27
-
SIA "TulksTev" biznesa plāns
Бизнес план для университета26
-
Biznesa plāns peintbola laukuma "Rebounce" izveidei
Бизнес план для университета59
-
Biznesa plāns ziedu veikalam "Saules zieds"
Бизнес план для университета21