-
SIA "Launadziņi" biznesa plāns
Nr. | Название главы | Стр. |
1 | Plāna kopsavilkums | 4 |
2.1. | Uzņēmuma juridiskais statuss un īpašuma daļas | 5 |
1.1. | SIA „Launadziņi” vispārējs raksturojums | 5 |
1.2. | Darbības virzieni | 5 |
1.3. | Uzņēmuma dalībnieki | 5 |
1.4. | Pamatkapitāla lielums un tā sadalījums starp dibinātājiem | 5 |
1.4.1. | Pamatkapitāla apmaksa | 5 |
1.4.2. | Dibinātājiem pienākošos daļu skaits | 5 |
1.4.3. | Dibināšanas izdevumi | 6 |
1.5. | Saimniecības resursi | 6 |
1.6. | Strādājošo skaits | 6 |
1.7. | Ģeogrāfiskais izvietojums | 6 |
1.8. | Uzņēmuma pašreizējās darbības apraksts | 6 |
1.9. | Uzņēmuma misija, moto | 6 |
1.9.1. | Uzņēmuma moto | 6 |
1.9.2. | Uzņēmuma misija | 6 |
3.2. | Produkcija | 7 |
2.1. | Kartupeļi | 7 |
2.2. | Ķiploki | 7 |
2.3. | Ražojumu koncepcija | 7 |
2.3.1. | Apjoms | 7 |
2.3.2. | Sortiments | 8 |
2.3.2.1. | Kartupeļi | 8 |
2.3.2.2. | Ķiploki | 9 |
2.3.3. | Izmaiņas | 10 |
2.4. | Detalizēts produkcijas apraksts | 10 |
2.4.1. | Kalpošanas ilgums | 10 |
2.4.2. | Produkcijas dizaina priekšrocības apraksts | 10 |
2.4.3. | Iesaiņošanas īpatnības | 11 |
2.4.4. | Produkcijas garantijas un pēcpārdošanas apkalpošanas organizācija | 11 |
2.5. | Vajadzības, kuru apmierināšanai radīta šī produkcija | 11 |
2.6. | Produkcijas ražošanas izdevīguma aptuvens novērtējums | 12 |
4.3. | Tirgus analīze | 13 |
3.1. | Tirgus | 13 |
3.2. | Tirgus ietilpība | 15 |
3.2.1. | Uzņēmuma vieta tirgū | 15 |
3.2.2. | Tirgus tendences | 15 |
3.2.3. | Galvenie tirgus konkurenti | 16 |
5.4. | Tirgvedības stratēģija | 20 |
4.1. | Produkcijas realizācijas kanāli | 20 |
4.2. | Cenu politika | 21 |
4.3. | Pakalpojumi un garantijas | 21 |
4.3.1. | Apkalpošanas dienesta organizācija un nepieciešamie līdzekļi | 21 |
4.4. | Reklāma | 22 |
4.5. | Pārdošanas veicināšanas metodes | 22 |
4.6. | Sabiedrības viedokļa veidošana | 22 |
6.5. | Uzņēmuma funkcionēšana | 23 |
5.1. | Izvietojums | 23 |
5.2. | Telpas un iekārtas | 23 |
5.3. | Sagādes, ražošanas un realizācijas process | 25 |
7.6. | Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas | 26 |
6.1. | Vadības komanda | 26 |
6.2. | Vadības pamatsastāvs | 26 |
6.3. | Nodarbinātās personas | 27 |
8.7. | Svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks | 27 |
9.8. | Risks un problēmas | 28 |
10.9. | Finansu informācija | 29 |
9.1. | Realizācijas apjomu prognoze | 29 |
9.2. | Peļņas vai zaudējumu aprēķins | 30 |
9.3. | Naudas plūsmas plāns | 31 |
9.4. | Aktīvu un pasīvu kopsavilkumu bilance | 32 |
9.5. | Rentabilitāte | 33 |
9.6. | Plānam nepieciešamie līdzekļi, to iegūšana | 34 |
2. PRODUKCIJA
2.1. Kartupeļi
Kartupeļi ir daudzgadīgi nakteņu ģints lakstaugi. Pirmās ziņas par kartupeļiem Latvijā saistās ar hercogu Jēkabu, kas kartupeļus ievedis Kurzemē no Hamburgas 1673. gadā. Kartupeļi ir mitruma prasīgi lakstaugi, kuri aug mālsmilts augsnē. Kartupeļu audzēšanas tehnoloģiju varētu raksturot šādi:1)augsnes sagatavošana un apstrāde, 2)kartupeļu stādīšana un kopšana, 3)kartupeļu novākšana un pirmapstrāde. 300 g kartupeļu satur 225 kilokalorijas. Dietologi ir pierādījuši, ka pieaudzis cilvēks spēj bez jūtamiem veselības traucējumiem pārtikt tikai no kartupeļiem. Statistika parāda, ka laukos dzīvojošie cilvēki kartupeļus uzturā lieto vairāk, nekā pilsētās dzīvojošie. Kartupeļi arī ir izejviela rūpniecībai. Pārstrādājot tonnu kartupeļu ar cietes daudzumu 17,5% cietes vai tikpat daudz sīrupa, 160 kg dekstrīna vai 80 kg glikozes, 112 l spirta vai 55 kg šķidrās ogļskābes. Kartupeļi pēc kviešiem, kukurūzas, rīsiem un miežiem ir piektais nozīmīgākais kaloriju avots mūsdienu cilvēkam. Šīs kultūras vidējā raža ir aptuveni 150 centneri/gadā. Latvijā vidēji gada laikā viens iedzīvotājs patērē 100 kg kartupeļus. Kartupeļi – ir organisko sāļu, minerālvielu, fermentu un vitamīnu avots. 200 g ar mizu novārītu kartupeļu satur gandrīz visu, cilvēkam nepieciešamo, C vitamīna ikdienas normu. Kartupelī minerālvielas ir pārstāvētas ar kālija un fosfora sāļiem. Ir arī nātrijs, kālijs, magnijs, dzelzs, sērs, hlors un mikroelementi – cinks, broms, silīcijs, varš, mangāns, jods, kobalts u.c. Minerālie elementi ir viegli pieejamā formā un tos pārstāv sārmaini sāļi, kuri piedalās asins sārmainības līdzsvara nodrošināšanā. Kartupeļa olbaltumvielas ir bioloģiski pilnvērtīgas, satur veiksmīgā attiecībā neaizvietojamās aminoskābes.
2.2. Ķiploki
Šā auga dzimtene ir Vidusāzija, un tas pazīstams jau 5000 gadus ilgi. Pitagors ir nosaucis ķiploku par visu garšu karali. Tautas medicīnā to lieto pret vismaz 60 dažādām slimībām. Agrāk uzskatīja, ka ķiploku ziedu krelles var pasargāt no vampīriem. Ķīmiskā sastāva ziņā ķiploki ir līdzīgi sīpoliem, tikai tajos ir vairāk sēra savienojumu. Ēteriskajā eļļā ietilpst glikozīds alliīns, kas fermenta allināzes iedarbībā pārvēršas par allicīnu – vielu ar izteiktu antibakteriālu iedarbību (līdzīgu penicilīna iedarbībai). Ķiplokos atrodami arī fitoncīdi un baktericīdas vielas, polisaharīdi, jods un B1 vitamīns.
2.3. Ražojumu koncepcija
2.3.1. Apjoms
SIA „Launadziņi” plāno nodarboties ar ķiploku un kartupeļu audzēšanu un tirdzniecību. Tam pirmajā gadā paredzēts atvēlēt 1 ha zemes. Ķiploku audzēšanai paredzēts izmantot 0,5 ha zemes un tāda pati platība paredzēta arī kartupeļu audzēšanai. Ņemot vērā LR Centrālās Statistikas pārvaldes datus 2007. gadā vidējā kartupeļu ražība no 1ha zemes bija 159 cnt, jeb 15900 kg, savukārt 2008. gadā – 178 cnt, jeb 17800 kg kartupeļu no 1ha zemes. Par cik šāda veida ražošana vēl nav veikta, tad aprēķini ir aptuveni. Izvērtējot zemes konsistenci, tiek pieļauts, ka raža būs vidēji laba. Tiek pieņemts, ka no 0,5 ha apsaimniekošanas, kartupeļu raža varētu būt no 8 t līdz 8,9 t kartupeļu, jeb 8000 kg – 8900 kg kartupeļu. Kartupeļi tiks stādīti 0.5 ha zemes platībā. Attālums starp vagām 65 cm. Vagu skaits 78. Attālums starp kartupeļiem vidēji 30-40 cm.…
SIA „Launadziņi” biznesa plāns izstrādāts, lai novērtētu biznesa idejas realitāti, izvēlētās darbības izdevīgumu, izvērtētu un izzinātu nepieciešamo resursu daudzumu uzņēmējdarbības uzsākšanai. Šis plāns apstiprina tirgus pieprasījumu, tā apjomu, iespējamo pieaugumu, kā arī grūtības, kas rodas saskaroties ar kādu no riskiem. Ņemot vērā šī plāna pielietojumu, tas maksimāli ir balstīts uz pārbaudītiem faktiem, pēc iespējas vairāk pietuvojoties reāliem aprēķiniem, izvērtējot lielākos draudus, lai savāktā informācija nezaudētu savu lietderīgumu. Kā liecina naudas plūsmas plāns, bez kredīta nav iespējams panākt pozitīvu naudas apriti uzņēmumā, jo sākotnējie līdzekļi ir nepietiekami. Lai arī kredīts ir nepieciešams neliels, bez tā nav iespējams segt izmaksas, kas uzņēmumam rodas pirmajā darbības gadā. Tā, kā pirmajos mēnešos nenotiek tirdzniecība, tad nav arī ieņēmumu. Ar 500 Ls aizņēmumu būtu iespējams panākt pozitīvu naudas apriti.
- SIA "Launadziņi" biznesa plāns
- SIA "Reine"
- SIA "Zibeņstils"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Reine"
Бизнес план для университета16
-
SIA "Zibeņstils"
Бизнес план для университета47
Оцененный! -
SIA "Nestors"
Бизнес план для университета18
-
SIA “Logi” biznesa plāns
Бизнес план для университета38
-
Pelmeņu kafejnīca
Бизнес план для университета13