-
SIA "Nova"
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Tūrisms – viens no komercdarbības veidiem Latvijā | 4 |
2. | Informācija par tūrisma un viesmīlības uzņēmumu | 9 |
3. | Pakalpojumu sniegšanas process tūrisma uzņēmumā | 12 |
3.1. | Telpu izvēles nozīme komercdarbībā | 12 |
3.2. | Konkurences izpētes nepieciešamība komercdarbības veikšanai | 13 |
3.3. | SVID analīzes veikšana tūrisma uzņēmumā | 16 |
3.4. | Tūrisma uzņēmuma problēmu un risku apzināšana | 17 |
4. | Darbinieku motivācija tūrisma uzņēmumā | 18 |
5. | Finansiālās darbības plānošana | 19 |
5.1. | Komercdarbības izmaksu plāns | 19 |
5.2. | Naudas plūsmas prognoze | 24 |
5.3. | Peļņas vai zaudējuma plāns | 25 |
6. | Tūrisma uzņēmuma alternatīvie attīstības virzieni | 27 |
Secinājumi un priekšlikumi | 29 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 31 |
Komercdarbībā viens no galvenajiem priekšnoteikumiem ir plānošana, kas ir nepieciešama, lai noteiktu katra konkrētā komercuzņēmuma darbības mērķus, to sasniegšanai nepieciešamos resursus un mārketinga darbības. Ļoti svarīga funkcija ir arī sagaidāmo rezultātu noteikšanai konkrētam laika posmam. Biznesa plāns ir tiešs instruments šo mērķu sasniegšanai un palīdz loģiski, organizēti koncentrēties uz komercuzņēmuma nākotnes izaugsmi.
Biznesa plāns komercuzņēmumā kalpo arī kā kontroles mehānisms, attiecībā pret kuru var mērīt sasniegumus. Nenoliedzami, ka pareizi un reāli izstrādāts biznesa plāns ir atslēga potenciālo investoru ieinteresētībai un labvēlībai, kas mūsdienu ekonomiskajos apstākļos ir ļoti būtisks aspekts. Biznesa plāns ir kā komercuzņēmuma vizītkarte, pēc kuras partneri vai kreditori var spriest par komercuzņēmuma vadības profesionālo līmeni un turpmākām darbības ievirzēm.
Ikvienam uzņēmējam jāizprot biznesa plāna izmantošanas iespējas un pielietojums. Daži no tādiem ir:
dokuments, pēc kura vadīties, lai sasniegtu komercuzņēmuma stratēģiskos mērķus;
dokuments, ar kura palīdzību izsekot komercuzņēmuma darbībai, kad tā jau sākusies;
palīglīdzeklis dažādu darbību uzsākšanai, lai labotu finansiālas vai citas problēmas, lai pārveidotu pastāvošos vai noteiktu jaunus mērķus;
palīdzēt noteikt, ka visi komercuzņēmumā vienlīdz skaidri saprot, ko komercuzņēmums vēlas sasniegt.
Uzņēmējam jābūt gatavībā izstrādāt divus, nedaudz atšķirīgus, biznesa plānus – vienu naudas piesaistīšanas nolūkiem, otru – komercuzņēmuma iekšējām vajadzībām, lai izsekotu reālajai darbībai, salīdzinājumā ar plānotajiem mērķiem.
Biznesa plāns ir svarīgs dokuments arī tajā aspektā, ka parādās arvien jaunas attīstības tendences dažādu industriju attīstībā, tai skaitā arī tūrisma industrijas attīstībā, kur:
tiek rakstīti interesanti projekti;
tūrisma attīstības veicināšanā tiek meklēti jauni attīstības ceļi,
kas ir nopietns izdzīvošanas jautājums konkurences apstākļos, jo tūrismā strauji pieaug gan globālā, gan vietējā konkurence.
Tūrisma nozarē ļoti būtiska ir katra komercuzņēmuma (turpmāk tekstā – tūrisma uzņēmums) darbība. Tūrisma uzņēmums ir noteiktā kārtībā Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēts komercuzņēmums, kura darbības mērķis ir atsevišķu vai kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšana tūristiem [6].
Ikviena tūrisma uzņēmuma vadībai nepieciešams nopietni pievērsties mārketinga darbam, lai tiktu veikts pārdomāts saimnieciskās darbības efektivitātes paaugstināšanas, finanšu plānošanas, kā arī tūrisma attīstības prognozēšanas darbs.
Tā kā viens no tūrisma un viesmīlības uzņēmumiem - SIA „NOVA” savu komercdarbību ir uzsācis pavisam nesen, bet vēlas palielināt savas darbības apjomus, tad šim pasākumam ir nepieciešamas investīcijas. Līdz ar to kreditoru uzmanības piesaistei nepieciešams izstrādāt detalizētu komercuzņēmuma biznesa plānu tuvākajiem 10 gadiem, ņemot vērā iepriekšējo darbības pieredzi un tūrisma attīstības tendences Latvijā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī tēmas aktualitāti, izvēlēta kursa darba tēma „Tūrisma un viesmīlības uzņēmuma SIA „NOVA” biznesa plāns”.
Kursa darba mērķis ir: analizēt komercdarbības efektivitātes paaugstināšanas iespējas SIA „NOVA” veiksmīgai attīstībai.
Lai realizētu izvirzīto mērķi, nepieciešams veikt sekojošus uzdevumus:
1)raksturot tūrisma attīstības tendences;
2)pamatot telpu izvēles nozīmi komercdarbībā;
3)analizēt konkurences izpētes nepieciešamību komercdarbības veikšanai;
4)veikt tūrisma uzņēmuma SVID analīzi;
5)noteikt tūrisma uzņēmuma problēmas un riskus;
6)atspoguļot darbinieku motivāciju tūrisma uzņēmumā;
7)analizēt finansiālās darbības plānošanu tūrisma uzņēmumā.
Kursa darbā pielietotas sekojošas ekonomiskās pētīšanas metodes:
induktīvā metode, veicot nepieciešamās informācijas savākšanu, apstrādi un analīzi;
monogrāfiskā jeb aprakstošā metode, veicot detalizētu problēmas izpēti, izmantojot literatūras apskatu un pieejamo informāciju;
analīzes metode, analizējot ekonomiskās parādības, izdarot secinājumus un izvirzot priekšlikumus.
Kursa darbā izmantoti Latvijas Republikas likumdošanas un normatīvie dokumenti, mācību un izzinošā literatūra, SIA „NOVA” nepublicētie materiāli, materiāli no Internet datu bāzes, pavisam kopā 10 izmantotās literatūras un avotu darbi.…
Tūrisms-teorētiskajā aspektā.Pakalpojumu sniegšanas process tūrisma uzņēmumā. Darbinieku motivācija. Finansiālās darbības plānošana. Tūrisma uzņēmuma alternatīvās attīstības virzieni.
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Plastic"
Бизнес план для университета38
-
SIA ”Nadīna” veselības un skaistumkopšanas salons
Бизнес план для университета13
-
Biznesa plāns uzņēmējdarbībā
Бизнес план для университета7
-
Biznesa plāns nekustamo īpašumu firmas izveidei
Бизнес план для университета38
Оцененный! -
Biznesa plāns
Бизнес план для университета21