Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:722116
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.01.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 57 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  ADMINISTRATĪVO PĀRKĀPUMU CEĻU SATIKSMĒ VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS    8
1.1.  Administratīvo pārkāpumu vispārīgs raksturojums    8
1.2.  Administratīvā pārkāpuma sastāvs atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas gadījumā    5
2.  ADMINISTRATĪVĀS LIETVEDĪBAS PROCESSS ATĻAUTĀ BRAUKSANAS ĀTRUMA PĀRSNIEGŠANAS GADĪJUMĀ    20
2.1.  Pārkāpuma konstatēšana    20
2.2.  Administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana un soda piemērošana    26
3.  ADMINISTRATĪVO SODU PĀRSŪDZĒŠANAUN TIESU PRAKSE    41
  Nobeigums    50
  Literatūras un avotu saraksts    53
Фрагмент работы

Secinājumi:
1. Ceļu satiksmes likuma VII nodaļa satur nepilnīgu regulējumu, kas nereti nonāk pretrunā ar administratīvo pārkāpumu tiesībās no krimināltiesībām pārņemtajiem vispārējiem tiesību principiem - vainīguma principam (latīņu v. nullum crimen sine culpa), personīgās atbildības principam un nevainīguma prezumpcijai. Kā uzskatāmākos piemērus jānorāda Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta otrajā daļas un piektās daļas 2. punkta regulējums. Fiksējot ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus ar tehnisko līdzekļu palīdzību saskaņā ar šī brīža regulējumu, pārkāpumu izdarījusī persona var palikt nesodīta, bet tās vietā pie atbildības var tikt saukta un sodīta nevainīga persona (transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs). Šāda pieeja arī nenodrošina administratīvo sodu mērķi - speciālo prevenciju, kad ar administratīvo sodu pārkāpumu izdarījusī persona tiek atturēta no turpmāku pārkāpumu izdarīšanas.
2. Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta regulējums rada neskaidrības administratīvā pārkāpuma subjektīvās puses (vainas) pierādīšanā. Ar šī brīža tehniskajiem līdzekļiem nav iespējams objektīvi pierādīt pie administratīvās atbildības sauktās personas psihisko attieksmi (vainu). Latvijas Republikas administratīvo pārkāpumu tiesības, tāpat kā krimināltiesības, neparedz tā saukto „objektīvo pieskaitāmību" (tiesību zinātnē pazīstama arī kā „stingrā atbildība" vai „striktā atbildība"), proti, pārkāpumu (un noziegumu) bez vainas.
3.Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta piektās daļas 2. punkta regulējums uzliek personai pienākumu norādīt personu, kura pārkāpuma izdarīšanas brīdī vadīja transportlīdzekli (norādot attiecīgo personu identificējošus datus), kā arī pienākumu iesniegt šo faktu apliecinošus pierādījumus. Šī norma ne tikai nonāk pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 92. pantā un Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 6. panta otrajā daļā paredzēto nevainīguma prezumpciju, bet uzliek personai nesamērīgu un faktiski neatspēkojamu pierādīšanas nastu. Personai, atšķirībā no izmeklēšanas iestādēm, gandrīz nav iespējas ar pietiekami augstu ticamības pakāpi pierādīt administratīvā pārkāpuma sastāvu kādas citas personas darbībās, lai sevi attaisnotu.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −8,98 €
Комплект работ Nr. 1358708
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация