Дипломная
Гуманитарные науки
Психология
Agresijas un personības faktoru sakarību izpēte ieslodzī...-
Agresijas un personības faktoru sakarību izpēte ieslodzītajiem un netiesātajiem vīriešiem
TOP 500НовинкаОцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Saīsinājumu saraksts | 7 | |
Apzīmējumu saraksts | 8 | |
Tabulu saraksts | 9 | |
Attēlu saraksts | 10 | |
Ievads | 12 | |
Agresijas jēdziena teorētiskā analīze | 15 | |
Agresijas teorijas dažādu psiholoģisko skolu skatījumā | 17 | |
Agresijas izpausmju analīze | 19 | |
Agresijas cēloņu un seku analīze | 22 | |
Agresijas un vardarbības radītās sekas | 22 | |
Agresīvas uzvedības cēloņi | 24 | |
Personības individuālo faktoru sakarība ar agresiju | 27 | |
Rakstura termina teorētiskā analīze | 28 | |
Temperamenta termina analīze | 29 | |
Aizenka personības modeļa analīze juridiskās psiholoģijas kontekstā | 32 | |
Teorētiskie secinājumi | 35 | |
Agresijas un personības izpēte Latvijā un pasaulē | 36 | |
Metode | 41 | |
Dalībnieki | 41 | |
Instrumentārijs | 42 | |
Buss–Perry Aggression Questionnaire | 43 | |
Aizenka personības tests | 49 | |
Mainīgo apraksts un pētījuma dizains | 56 | |
Pētījuma procedūra | 56 | |
Datu apstrādes statistiskās metodes | 56 | |
Rezultāti | 58 | |
Izejošie dati | 58 | |
Aprakstošā statistika | 58 | |
Datu sadalījuma atbilstības normālajam sadalījumam pārbaude | 60 | |
Atbilde uz pirmo pētījuma jautājumu | 60 | |
Atbilde uz otro pētījuma jautājumu | 63 | |
Atbilde uz trešo pētījuma jautājumu | 69 | |
Diskusija | 77 | |
Secinājumi | 81 | |
Pateicības | 83 | |
Izmantotā literatūra | 84 | |
Pielikumi | 90 |
Agresija visā pasaulē pieaug kopš tā laika, kad Zigmunds Freids pievērsās masveida
vardarbības izpētei Pirmā pasaules kara laikā. Agresija mūsdienu sabiedrībā ir aktuāla problēma,
jo liedz indivīdam iespēju dzīvot drošā un no vardarbības brīvā vidē, kā arī ilgtermiņā negatīvi
ietekmē indivīda un sabiedrības veselību. Pasaules Veselības organizācijas ilgtspējīgas attīstības
izvirzītās prioritātes nosaka nepieciešamību samazināt visu veidu vardarbība sabiedrībā (World
Health Organization, 2014). Pēc Latvijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes datiem 2021. gada 31.
decembrī ieslodzījuma atradās 3183 ieslodzītie, no kuriem 2375 ir notiesātie (pārējiem
ieslodzītajiem tiesas process vēl norisinās), 61,64 % notiesāto sodu izcieš atkārtoti.
APA psiholoģijas vārdnīcā agresija (angļu valodā – aggression) tiek definēta kā uzvedība,
kuras mērķis ir fiziski vai psiholoģiski kaitēt citiem. To var atšķirt no dusmām ar to, ka dusmas ir
vērstas uz mērķa pārvarēšanu, bet ne vienmēr uz kaitējumu vai iznīcināšanu (APA Dictionary of
Psychology, 2015).…
Agresijas fenomens ir viens no vadošajiem izpētes objektiem psiholoģijas zinātnē, jo vienmēr atstāj sociālas, emocionālas vai fiziskas sekas un ir pierādīts, ka personības īpatnības ir viens no agresīvas uzvedības ietekmējošajiem faktoriem. Pētījuma mērķis ir izpētīt agresijas un personības faktoru sakarību notiesātajiem un netiesātajiem vīriešiem. Pētījuma jautājumi: Vai pastāv atšķirība starp notiesāto un netiesāto vīriešu agresijas un personības iezīmju (ekstraversiju un neirotismu) izteiktību? Vai pastāv sakarība starp agresiju un personības iezīmēm (ekstraversiju un neirotismu) notiesātajiem un netiesātajiem vīriešiem? Vai pastāv agresijas atšķirība starp notiesātajiem un netiesātajiem noteikta temperamenta tipa vīriešiem? Pētījuma priekšmets: personības faktoru sakarība ar agresiju. Atslēgas vārdi: agresija, personības faktori, temperaments, netiesātie, notiesātie vīrieši.
Materiāls ir PDF formātā.
- Agresijas un personības faktoru sakarību izpēte ieslodzītajiem un netiesātajiem vīriešiem
- Personība no "Frustrācijas un agresijas" un atdarināšanas teorijas pozīcijām
- Personības attīstība iedzimtības un sociālās vides mijiedarbībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета60
Оцененный! -
Speciālās skolas jaunāko klašu skolēnu savstarpējā saskarsme: problēmas un risinājumi
Дипломная для университета68
-
Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Дипломная для университета52
-
Darbinieku lojalitātes pret organizāciju, apmierinātības ar darbu un psiholoģiskā klimata savstarpējās sakarības
Дипломная для университета48