Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:473010
 
Оценка:
Опубликованно: 06.06.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 22 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Konkurences teorētiskie aspekti    9
1.1.  Konkurences būtība un uzdevums    9
1.2.  Konkurences veidi    10
1.3.  Konkurences politika Latvijā    15
2.  Banku nozares raksturojums Latvijā    19
2.1.  Banku konkurences darbību regulēšanas organizācija Latvijā    20
2.1.1.  FKTK loma banku attīstības noteikšanā    21
2.1.2.  Banku darbību regulējošie normatīvie akti    24
2.2.  Banku sektora raksturojums un attīstība    26
3.  A/S “PAREX BANKA” salīdzinošā analīze    41
3.1.  Pamatinformācija par uzņēmumu    41
3.2.  A/S “PAREX BANKA” produkti un pakalpojumi    42
3.2.1.  Noguldījumi    44
3.2.2.  Kredīti    47
3.2.3.  Maksājuma karšu portfelis un tā konkurētspēja    52
3.2.4.  Konti    55
3.2.4.1.  Norēķinu konts    55
3.2.4.2.  Darījuma konts    56
3.2.5.  Skaidras naudas operācijas    56
3.2.6.  Pārskaitījumi    58
3.2.7.  Regulārie maksājumi    59
3.2.8.  Automātiskā rēķinu apmaksa    59
3.2.9.  Zvanu karšu kredīta papildināšana    60
3.2.10.  Attālinātie pakalpojumi    60
3.3.  A/S “PAREX BANKA” attīstības perspektīves    61
  Secinājumi un priekšlikumi    64
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    68
Фрагмент работы

Pēdējās desmitgades laikā Latvijā strauji attīstījies banku tirgus un pieaudzis tirgus dalībnieku skaits. Latvijas Republikā banku pakalpojumus sniedz 21 banka un trīs ārvalstu banku filiāles, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrētās kredītiestādes vai to filiāles, kas iesniegušas pieteikumu Finanšu un kapitāla tirgus komisijā. Latvijas Bankā reģistrētas arī trīs elektroniskās naudas institūcijas un trīs naudas tirgus fondi. Šāda dinamiska tirgus attīstība sekmē konkurences pieaugumu attiecībā uz bankas tirgus sadali. Pēdējie Latvijas Komercbanku asociācijas dati liecina, ka 2006. gadā 24 Latvijas komercbanku aktīvi tika palielināti par 4.9 mljrd. latu apjomā, kas ir par 45% vairāk nekā iepriekšējā gadā (2005). Tāds naudas līdzekļu apjoma pieaugums Latvijā ir saistīts ar strauju naudas plūsmas ieplūšanu, tas ir gan Eiropas Savienības projektu finansēšana, gan ārzemju investoru aktivitātes palielināšanās dēļ, gan ārzemēs strādājošo Latvijas iedzīvotāju naudas pārskaitījumu dēļ.
Sakarā ar to palielinās konkurence starp bankām šo līdzekļu piesaistīšanai, lai turpmāk izmantot to savā komercdarbībā, kas galu galā izpaužas peļņas izaugsmē.
Bankas strādā nežēlīgas konkurences apstākļos. Sakarā ar to bankas konkurētspējas analīzei ir liela nozīme, lai novērtētu reālas bankas iespējas šajā tirgū un spert noteiktus soļus ietekmes palielināšanas ceļā.
Bankas, kā arī jebkura cita uzņēmuma, darbības stabilitāti tirgū atspoguļo vairāki faktori. Šo visu faktoru kopums uzrāda uzņēmuma konkurētspēju.
Lai ieinteresētu klientu – produktu vai pakalpojumu pircēju, tirgus apstākļos banka ir spiesta piedāvāt jaunus produktus un pakalpojumus, kas piešķir kādas priekšrocības, salīdzinot ar iepriekš piedāvātajiem (mazāks patēriņš, zemāka cena, ir pievilcīgāks klientam pēc cenas un kvalitātes, ir aktuālāks tirgū u.c.).
Sakarā ar to bankas konkurētspēja ir atkarīga no vairākiem faktoriem, piemēram, no politiskas stabilitātes reģionā, valsts ekonomikas attīstības, kā arī no tādiem, kā sabiedriskais viedoklis vai kāda žurnālista raksts.
Banku, kā arī citu uzņēmuma vadībai, ir ļoti svarīgi zināt sava uzņēmuma konkurētspēju uz doto brīdi. Tas dod iespēju vadītājam pieņemt attiecīgus lēmumus, lai nepieļautu produkta vai pakalpojuma pārdošanas apjoma samazināšanu, un ar to sava uzņēmuma peļņas samazināšanu.
Arī banku konkurence spēlē lielu lomu Latvijas ekonomikā. Tāpēc daļēji arī bankas ir vainīgas augsta inflācijas līmeņa radīšanā, kas ir novērots Latvijā pēdējos gados. Lai piesaistītu vairāk klientu, katra no bankām cenšas piedāvāt izdevīgākus pakalpojumus. Loģiski, ka, ja klients izvēlās vienas bankas kādu produktu, viņš uzskata to banku par savu un cenšas sadarboties tikai ar savu banku, izmantot tieši tās bankas citus produktus un pakalpojumus. Tā kā kredīts ir ļoti populārs produkts, bankas cenšas piesaistīt klientu tieši ar tās palīdzību, piedāvājot zemākus procentus un aktīvi reklamējot tos. Tomēr bankām ir jāpaziņo klientiem arī par citu banku produktiem. Šajā bakalaura darbā tika apskatīta bankas konkurence ne tikai kredītu sfērā, bet arī tādu produktu pieprasījums, kā maksājumu kartes, noguldījumi, konti, attālinātie pakalpojumi un daži citi.
Šajā bakalaura darbā tiek analizēta banku sektora konkurētspēja, faktori, kas to ietekmē, valsts loma banku darbībā, tiek salīdzināta dažu banku darbība un produkti. Tā kā autors strādā A/S „Parex Banka” Produktu un Pakalpojumu attīstības daļā, šajā bakalaura darbā izstrādātie secinājumi un priekšlikumi var tikt izmantoti autora praktiskajā darbā bankā.
Šā bakalaura darba mērķis ir, izpētot banku nozares attīstību Latvijā pēdējos gados un izvērtējot A/S ”Parex banka” konkurētspēju banku tirgū Latvijā, izstrādāt secinājumus par A/S „Parex Banka” vietu un konkurētspēju citu banku vidū Latvijā, kā arī iesniegt priekšlikumus A/S „Parex Banka” konkurētspējas paaugstināšanai.
Lai īstenotu izvirzīto mērķi, darba gaitā tiks risināti sekojoši uzdevumi:
Izanalizēt situāciju Latvijas banku nozarē
Izanalizēt Latvijas konkurences politiku
Izpētīt banku nozares attīstību Latvijā
Izvērtēt dažus no svarīgākajiem Latvijas banku produktiem un pakalpojumiem
Izstrādāt A/S “Parex Banka” iespējas konkurētspējas attīstībai
Izvērtēt A/S „Parex banka” konkurētspēju un vietu banku tirgū
Sniegt secinājumus par darbā aplūkotām problēmām un sniegt priekšlikumus to risināšanai un A/S “Parex Banka” darbības uzlabošanai.
Bakalaura darba izstrādāšanā tiks izmantotas sekojošas metodes:
Aprakstošā metode
Analītiskā metode
Salīdzināšanas metode
Loģiski konstruktīvā metode
Statistikas pētījuma metode
Bakalaura darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta.
Pirmajā nodaļā ir konkurences teorētisko aspektu apraksts, konkurences veidi un konkurences politikas Latvijā apskats.
Otrajā nodaļā veikta bankas nozares analīze, tās attīstības, Finansu un kapitāla tirgus komisijas ietekmes un tas lomas banku darbībā analīze. Tāpat arī analizēts vispārējais banku tirgus sadalījums.
Trešajā nodaļā ir izklāstīta vispārēja informācija par A/S „Parex Banka” un tās salīdzinošā analīze. Kā arī analizēti bankas populārākie un svarīgākie produkti un pakalpojumi, tās pozicionēšana tirgū un cenu politika. Izvirzīti mērķi bankas turpmākai darbībai.
Sakarā ar ierobežotu darba apjomu, autors izpētīja tikai dažus produktus un pakalpojumus: noguldījumus; kredītus; maksājumu karšu portfeli – American Express, kredītkartes, algas kartes; attālinātos pakalpojumus – Internetbanka, SMS banka, Telefonbanka un dažus jaunus pakalpojumus.
Bakalaura darbā tiek izpētīts Latvijas banku tirgus laika posmā no 1990.gada, kad Latvija tika nodibināta pirmā privātā banka, līdz 2006.gadam.
Bakalaura darbā tiek izmantota speciālā, jaunākā un zinātniskā literatūra, normatīvie dokumenti, informācija no interneta, atbilstošam citātam ir atsauces par izmantoto literatūru un norādīto rakstu avotiem.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация