Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:616189
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 27.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 21 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Audzināšanas problēmas, ko izraisa specifiski attīstības un uzvedības traucējumi – UDHS un UDS    7
1.1.  Neadekvāti aktīvu un uzbudinātu bērnu uzvedība bērnudārzā    7
1.2.  UDHS un UDS raksturojums, to izpratnes vēsture    8
1.3.  UDHS un UDS medikamentozā ārstēšana    11
1.4.  UDS noteikšana    12
1.5.  UDHS noteikšana    13
2.  Biežāk ieteiktie audzināšanas principi un pieejas UDHS un UDS gadījumā    14
2.1.  Daži uzvedības koriģēšanas principi    14
2.2.  Audzināšanas procesa specifika    16
2.3.  Uzvedības un attīstības korekcijas specifiskās metodes: spēles    19
3.  Uzvedības un attīstības koriģēšanas iespēju empīrisks pētījums: spēļu lietošanas pieredze darbā ar bērniem, kam piemīt UDS un UDHS iezīmes    22
3.1.  Pētāmo raksturojums    22
3.2.  Datu ieguves metodes, pētījuma norise un rezultāti    23
3.2.1.  Pētījuma posmi    23
3.2.2.  Anketēšanas un novērošanas datu salīdzinoša analīze    23
  Nobeigums    36
  Literatūras saraksts    37
  Pielikumi    38
  Pielikums Nr.1.Dažas bērnu mācību procesa un uztveres īpatnības    38
  Tabula Nr. 1.    38
  Tabula Nr. 2.    40
  Pielikums Nr. 2. Anketas vecākiem    41
  Anketa Nr. 1.    41
  Anketa Nr. 2.    42
  Anketa Nr. 3.    43
  Pielikums Nr.3. Novērošanas datu tabulas    44
  Novērošanas tabula Nr. 1.    44
  Novērošanas tabula Nr. 2.    45
  Novērošanas tabula Nr. 3.    46
  Novērošanas tabula Nr. 4.    47
  Novērošanas tabula Nr. 5.    48
  Novērošanas tabula Nr. 6.    49
  Novērošanas tabula Nr. 7.    50
  Novērošanas tabula Nr. 8.    51
  Novērošanas tabula Nr. 9.    52
  Kārļa novērošanas tabula    53
  Pielikums Nr. 4 Vecāku anketēšanas datu kopsavilkumi    54
  Kopsavilkums Nr.1    54
  Kopsavilkums Nr.2    55
  Kopsavilkums Nr.3    56
  Pielikums Nr. 5 Pētījumā izmantoto spēļu apraksti    57
  Pielikums Nr. 6 Bērnu darbiņi    62
  Bērna darbs Nr. 1    62
  Bērna darbs Nr. 2    63
  Bērna darbs Nr. 3    64
  Bērna darbs Nr. 4    65
  Bērna darbs Nr. 5    66
  Bērna darbs Nr. 6    67
Фрагмент работы

Vecāki, skolotāji un visa sabiedrība vēlas izglītotus, gudrus, paklausīgus bērnus. Audzināšanas process parasti nenorit viegli un gludi, ir jāsastopas ar dažādām grūtībām, jo katrs bērns ir individualitāte ar viņam raksturīgu temperamentu, raksturu, gribasspēku, spējām, kā arī iedzimtām un iegūtām slimībām.
Tādu bērnu, ar kuriem nebūtu nekādu problēmu, nemaz nav. Tomēr ir bērni, kam ir daudz vairāk uzvedības noviržu un sarežģījumu skolas gaitās, nekā parasti mēdz būt. Vecāki un audzinātāji sūdzas par šo bērnu neizturamo aktivitāti un nemieru, ietiepīgo un impulsīvo izturēšanos, par viņu pēkšņajiem dusmu izvirdumiem. „Jau bērnudārzā viņi neievēro noteikumus, atšķiras ar skaļu, agresīvu un nesavaldīgu izturēšanos vai arī ir pasīvi, nepiedalās grupas dzīvē un sapņo savā nodabā. Bieži vien viņi ir sevišķi nekārtīgi, neieklausās un nepanes nekādu kritiku. Nereti viņiem ir runas savādības. Viņi mēdz murmināt savā nodabā vai iejaucas sarunās [12; 3]”. Tad pastāv dibinātas aizdomas, ka bērnam ir UDS. Šā sindroma visizplatītākā pazīme ir hiperaktivitāte.
Psihisko traucējumu diagnostikā ir ieviests termins – uzmanības deficīta sindroms ar hiperaktivitāti. „Bērnu hiperaktivitāte ir uzvedības traucējumu veids, kam raksturīga aktivitāte, uzbudināmība un vāja kustību koordinācija, kas neatbilst bērna vecuma psihiskajai attīstībai [18; 187]”.
Bērniem ar uzmanības deficīta sindromu hiperaktivitātes izpausmes variē atkarībā no vecuma, un vis izteiktāk to var novērot pirmsskolas un sākumskolas vecumā. Hiperaktivitātes simptomi bērniem var parādīties ļoti agri, tāpēc apkārtējie tos bieži ignorē un saka, ka bērns vienkārši ir ļoti kustīgs, ka viņu viss interesē, bet īsti neaizrauj. Vecāki sākumā neiedomājas, ka tā var būt saslimšana. Ar to mēģina sadzīvot un tā ir liela kļūda. Jo ātrāk sāk bērna ārstēšanu un korekcijas darbu, jo vieglāk viņam būs iekļauties bērnudārza, skolas un sabiedrības dzīvē.
Latvijā bērnu, kuriem tiešām ir UDS, nav nemaz tik daudz. Krietni vairāk ir tādu, kuri patiesībā nav hiperaktīvi, bet tā uzvedas gluži citu iemeslu dēļ. Iespējams, problēmas ir ģimenē. Varbūt vainojama arī mūsu nesakārtotā vide, sociālās, ekonomiskās problēmas. Tāpēc, ja arī bērna uzvedība it kā liecina par UDS, pirms sākt viņu ārstēt, jānoskaidro, vai tiešām tā ir.…

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −42,96 €
Комплект работ Nr. 1140765
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация