Studiju darba autore veica pētījumu par tēmu ,,Bērns kā pie atbildības saucamā persona administratīvā pārkāpuma procesā”. Pētījuma mērķis - izpētot bērna kā pie atbildības saucamās personas statusa īpatnības administratīvā pārkāpuma procesā, konstatēt problēmjautājumus un sniegt priekšlikumus to risināšanai. Lai sasniegtu darba mērķi, tika izpētīts administratīvo pārkāpuma tiesību institūts attiecībā uz bērnu kā pie atbildības saucamo personu, veikta padziļināta spēkā esošo normatīvo aktu analīze, kas reglamentē bērna kā pie atbildības saucamās personas tiesības, pienākumus un dalības administratīvā pārkāpuma procesā īpatnības, kā arī izpētīta to piemērošanas un izpildes kārtība. Padziļināti pētot administratīvo pārkāpuma tiesību mehānismu attiecībā uz bērnu kā pie atbildības saucamo personu, autore secinājusi, ka tiesiskais regulējums pastāv, tomēr praksē rada problēmas tiesiskā regulējuma pareizā piemērošanā. Lai novērstu konstatētās nepilnības, atvieglotu un panāktu vienveidīgāku tiesiskā regulējuma piemērošanu praksē, autore uzskata par nepieciešamu uzlikt par pienākumu bāriņtiesai nepieciešamības gadījumā nodrošina nepilngadīgā pārstāvību administratīvā pārkāpuma procesā jebkurā diennakts laikā, kā arī noteikt par obligātu institūcijām organizēt starpinstitucionālas apmācības un pieredzes apmaiņas tikšanās ar amatpersonām, kas veic administratīvā pārkāpuma procesus, kuros iesaistīts bērns.
Pētījuma aktualitāte pamatota ar statistikas datiem, Eiropas Savienības un starptautiskajiem normatīvajiem aktiem, Latvijas Republikas Satversmē iestrādātajām cilvēktiesībām un nacionālajiem normatīvajiem aktiem. Tā pat pētījuma aktualitāte pamatota ar Valsts kontroles revīzijas sniegtiem ieteikumiem saistībā ar bērniem, kuriem tiek piemēroti nesamērīgi administratīvie sodi neskatoties uz to, ka bērnam nav personīgu finansiālo līdzekļu.
Pētījums sastāv no ievada, divām nodaļām ar vairākām apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta. Pētījuma apjoms ir 28 lapas. Pirmā pētījuma daļa ir teorētiskās analīzes daļa, tajā izpētīti uz pētāmo tēmu attiecināmie jēdzieni un tiesiskais regulējums, aprakstītas tā piemērotājinstitūcijas. Otrā daļa ir praktiskā daļa, tajā izpētīta bērna kā pie atbildības saucamās personas dalība, tiesības un pienākumi, tiesiskās sekas administratīvā pārkāpuma procesa tvērumā, kā arī audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanas bērnam aspekti un to nozīme bērna tiesiskajā audzināšanā. …