Дипломная
Точные науки и природа
Охрана природы
Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas tiesiskais regulējums ...-
Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas tiesiskais regulējums Latvijā
2011–2015 гг.
2016–2020 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Bīstamo atkritumi un to normatīvais regulējums Latvijā | 8 |
1.1. | Bīstamo atkritumu jēdziens un būtība | 8 |
1.2. | Bīstamo atkritumu veidi | 11 |
2. | Iesaistītās personas un to pienākumi un tiesības | 19 |
2.1. | Iesaistītās personas | 19 |
2.2. | Bīstamo atkritumu aprites uzraudzība | 27 |
2.3. | Fizisko personu iesaistīšanās bīstamo atkritumu apsaimniekošanā | 29 |
3. | Bīstamo atkritumu pārrobežu pārvadājumu regulējums | 34 |
3.1. | Atkritumu pārrobežu pārvadājumu tiesiskais regulējums starptautiskajās un Eiropas tiesībās | 34 |
3.2. | Atkritumu pārrobežu pārvadājumu tiesiskais regulējums Latvijā | 39 |
Nobeigums | 46 | |
Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts | 46 | |
Pielikumi | 54 |
NOBEIGUMS
Veicot pētījumu tika sasniegts darba ievadā noteiktais mērķis un izpildīti izvirzītie uzdevumi.
Atkritumu pilnīga apsaimniekošana ir būtisks nosacījums vides drošības saglabāšanai katram indivīdam un sabiedrībai kopumā. Tomēr bīstamo atkritumu apsaimniekošana ir vēl svarīgāka, jo rada īpašu bīstamību visai ekoloģiskai sistēmai.
Autors var secināt, ka tiesiskais regulējums ir izstrādāts. Nacionālajā regulējumā ir iekļauta starptautiskās normas, tādejādi veidojot vienotu regulējumu.
Pēc darba izstrādes autors nonācis pie šādiem secinājumiem un priekšlikumiem:
1. Lai pilnveidotu Latvijas nacionālo regulējumu atbilstoši starptautiskajam autors piedāvā veikt attiecīgus grozījumus.
1) Paplašināt atkritumu apglabāšanas definīciju un izteikt Atkritumu apsaimniekošanas likuma 1. panta 17. punktu šādā redakcijā: - jebkura cita ar atkritumiem veikta darbība, kas nav uzskatāma par atkritumu reģenerāciju, kuru rezultātā atkritumi tiks apglabāti, gan tādas darbības, kas veicina resursu atgūšanu, atkritumu pārstrādi vai otrreizēju izmantošanu arī tad, ja šīs darbības sekundārais rezultāts ir vielu vai enerģijas iegūšana. Tādejādi uzsvars tiek likts nevis uz vienkāršu bīstamo atkritumu apglabāšanu, bet uz pārstrādi.
2) Atkritumu apsaimniekošanas likuma 15. panta ceturtajā daļā ir uzlikts pienākums zemes īpašniekam, kura īpašumā tiek prettiesiski novietoti sadzīves, bīstamie un ražošanas atkritumi tam neparedzētā vietā, nodod tos atkritumu apsaimniekotājam un segt visus izdevumus un tos piedzīt atpakaļ var tikai tad, ja noskaidro vainīgo personu.
Autors izvirza priekšlikumu bīstamo atkritumu gadījumā paredzēt citu kārtību, ņemot vērā to īpašo bīstamību.
Priekšlikums: Izslēgt no Atkritumu apsaimniekošanas likuma 15. panta ceturtajā daļas vārdus “bīstamie.” Iekļaut Atkritumu apsaimniekošanas likuma 15. panta 4.1 daļu šādā redakcijā: “Zemes īpašnieks, kura īpašumā tiek prettiesiski novietoti bīstamie atkritumi sniedz ziņas par to kompetentai iestādei, kas organizē šo atkritumu izvešanu.”
Tādejādi papildus Atkritumu apsaimniekošanas likuma 7. pantā noteiktai kompetencei, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija būs jāorganizē arī prettiesiski novietoto bīstamo atkritumu savākšanu, reģenerācija un apglabāšanu.
…
Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas tiesiskais regulējums Latvijā.
- Atkritumu apsaimniekošanas plāns Kuldīgas rajonam
- Atkritumu apsaimniekošanas projekti Latvijā
- Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas tiesiskais regulējums Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Līguma saistību izpilde īpašuma pirkšanas, lietošanas un apsaimniekošanas gadījumos
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Vides pārvaldība atkritumu apsaimniekošanas biznesā
Дипломная для университета66
Оцененный! -
Dzīvokļa īpašuma apsaimniekošanas tiesiskais regulējums
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Tiesības uz kvalitatīvu dzīves vidi un to tiesiskais regulējums
Дипломная для университета68
-
Meža aizsardzības un izmantošanas tiesiskais regulējums
Дипломная для университета52