SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Bakalaura darba izstrādes rezultātā autore izdarīja šādus galvenos secinājumus:
1. Katra iestāde debitoru parādu administrēšanu un piedziņu veic individuāli – atkarībā no tās lieluma, no debitoru parādnieku skaita un kopējās debitoru summas, no katra debitora parāda summas, kā arī no iestādes rīcībā esošajiem finanšu un cilvēku resursiem.
2. Ja parādu piedziņas procesā tiek iesaistītas trešās puses, tas iestādei saistīsies ar papildus izmaksām, taču, ja iestādes vadība izlemj, ka parādu piedziņu veiks iestādes darbinieki, tas no viņiem prasīs daudz laika.
3. Maz ir pieejama literatūra par grāmatvedības, to starp, debitoru uzskaiti budžeta iestādēs, īpaši, latviešu valodā.
4. Informācija, kas apkopota grāmatās par budžeta iestāžu grāmatvedības uzskaiti reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, ir novecojusi. Tāpēc budžeta iestāžu grāmatvežiem jaunākā informācija ir jāmeklē internetā, kas nav ērti un aizņem daudz laika.
5. Pastāv nelielas, taču atšķirības un īpatnības budžeta iestāžu grāmatvedības un debitoru parādu uzskaitē.
6. Debitoru parādi, sniedzot maksas pakalpojumus, veidojas arī budžeta iestādēm.
7. Atkarībā no budžeta iestādes darbības un pakalpojumu specifikas, debitori var būt gan fiziskas personas, gan juridiskas personas, to starp, arī citas valsts vai pašvaldības budžeta iestādes.
…