Дипломная
Гуманитарные науки
Журналистика
Dzeltenās preses žurnālistikas metodes laikrakstā "Vakara...-
Dzeltenās preses žurnālistikas metodes laikrakstā "Vakara Ziņas" un žurnālā "Privātā Dzīve"
Nr. | Название главы | Стр. |
Saīsinājumu saraksts | 2 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pirmā daļa. Teorētiskā daļa | 8 |
1.nodaļa. | Dzeltenā prese | 8 |
1.1. | Dzeltenās preses pirmssākumi | 8 |
1.2. | Dzeltenās preses jēdziena attīstība | 10 |
1.3. | Dzeltenās preses raksturīgākās iezīmes | 11 |
2.nodaļa. | Informācijas vākšanas Metodes tradicionālajā .un dzeltenajā žurnālistikā | 13 |
2.1. | Informācijas vākšanas metodes žurnālistikā | 13 |
2.2. | Dzeltenās žurnālistikas metodes | 14 |
2.2.1. | Intervija | 14 |
2.2.2. | Dokumentu izpēte | 15 |
2.2.3. | Slēptais novērojums (paparaci) | 16 |
2.3. | Dzeltenās žurnālistikas informācijas avoti | 18 |
3.nodaļa. | Likumdošana un ētika dzeltenajā presē | 22 |
3.1. | Dzeltenā prese un likumdošana | 22 |
3.2. | Dzeltenā prese un privātās dzīves neaizskaramība | 25 |
3.3. | Dzeltenā prese un ētika | 29 |
4.nodaļa. | Dzeltenā prese Latvijā pēc 1990. Gada | 31 |
4.1. | Mediju sistēmas transformācija Latvijā pēc 1990. Gada | 31 |
4.2. | Dzeltenās preses izdevumi Latvijā (1990 - 2006) | 33 |
4.2.1. | Dzeltenās preses laikraksti | 34 |
4.2.2. | Dzeltenās preses žurnāli | 35 |
5.nodaļa. | Pētījuma metožu apraksts | 38 |
5.1. | Kontentanalīze | 38 |
5.2. | Kvalitatīvās intervijas | 39 |
6.nodaļa. | Laikraksts Vakara Avīze Vakara Ziņas | 41 |
6.1. | VZ rašanās un ienākšana tirgū | 41 |
6.2. | VZ satura struktūra | 43 |
6.3. | VZ izmantotās dzeltenās žurnālistikas metodes | 45 |
7.nodaļa. | Žurnāls Privātā Dzīve | 47 |
7.1. | PDz rašanās un ienākšana tirgū | 47 |
7.2. | PDz satura struktūra | 48 |
7.3. | PDz izmantotās dzeltenās žurnālistikas metodes | 49 |
8.nodaļa. | VZ un PDz satura analīze | 51 |
8.1. | Atlasītās un analizētās publikācijas | 51 |
8.2. | Publikāciju autori | 53 |
8.3. | Publikāciju izvietojums medijā | 55 |
8.4. | Publicēto materiālu rubrikas | 56 |
8.5. | Publikācijas apjoms medijā | 57 |
8.6. | Publikācijas varoņa identitāte | 59 |
8.7. | Publikācijas varoņa atainojums virsrakstā | 61 |
8.8. | Žurnālista loma materiāla tapšanā | 62 |
8.9. | Materiāla tapšanā izmantotās metodes | 64 |
8.10. | Materiāla ilustrācijas | 67 |
8.11. | Ilustrācijas saturs | 68 |
8.12. | Publikācijas tapšanas iemesls | 70 |
9.nodaļa. | Secinājumi | 73 |
9.1. | VZ analīzes secinājumi | 73 |
9.2. | PDz analīzes secinājumi | 74 |
9.3. | VZ un PDz analīzes secinājumu salīdzinājums | 75 |
Nobeigums | 78 | |
Anotācija/Summary | 80 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 81 | |
Pielikums | 85 |
Nobeigums
Bakalaura darba izstrādes procesā tika ierakstītas kvalitatīvās intervijas ar bijušajiem un esošajiem Latvijas dzelteno preses izdevumu (laikraksta VZ un žurnāla PDz) izdevējiem, redaktoriem, žurnālistiem un fotogrāfiem, kuru rezultātā tika gūts vispārējs priekštats par Latvijas dzelteno preses izdevumu ikdienas darbā pielietotajām informācijas vākšanas metodēm. Paralēli tam tika apgūta teorētiskā literatūra par dzeltenās preses rašanos un vēsturi, tās specifiskajām pazīmēm, izpētīta dzeltenās preses situācija Latvijā, bet bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikta kontentanalīze 155 laikrakstos VZ un žurnālos PDz publicētajām publikācijām, kas izvietotas dzeltenajai presei raksturīgākajās rubrikās.
Šajā darbā pirmo reizi tiek sīkāk analizētas dzeltenās preses informācijas iegūšanas metodes un avoti, kas cieši saistīti ar tām, iegūstot unikālu informāciju gan no dzeltenās preses pārstāvjiem, gan kvantitatīvos datus par rubrikām un publikācijās izmantotajām metodēm.
Šī bakalaura darba izstrādes sākumā izvirzītā hipotēze par to, ka mūsdienu Latvijas dzeltenās preses žurnālistu darba metodes atšķiras no tradicionālajai žurnālistikai raksturīgajām metodēm un vispārpieņemtajiem ētikas principiem, 50% gadījumu tiek izmantoti slepeni novērojumi (paparaci), anonīmu avotu sniegtā informāciju un baumas, bet intervijas un citas tradicionālās metodes kopumā tiek izmantotas 50% gadījumu ir uzskatāma par daļēji pierādītu, jo kontentanalīzes rezultātā, veicot 155 laikrakstos VZ un žurnālos PDz (laika intervālā 2000. gada 1. janvāris – 2002. gada 31. decembris) rubrikās Skandāls, Sensācija un Paparaci (kas apskatāmajos medijos ir raksturīgākie dzeltenās preses žurnālistikas paraugi) publicēto materiālu analīzi, konstatēju, ka:
• 40% materiālu (62 gadījumos no kopējā apjoma) ir atrodamas dzeltenajai presei raksturīgās specifiskās darba metodes – slēptais novērojums jeb paparaci, kuru gaitā publikāciju varoņi nenojauš par to tapšanu un nespēj ietekmēt tās tapšanu, kā arī anonīmu informācijas avotu sniegtā informācija un baumas;
• 60% materiālu (93 gadījumos no kopējā apjoma) tās nav atrodamas, jo tajos izmantotas tikai tradicionālās žurnālistikas informācijas vākšanas metodes (intervija, novērojums, dokumentu izpēte);
• Dzeltenās preses specifiskās informācijas vākšanas metodes visās publikācijās tiek kombinētas un pastāv ciešā sintēzē ar tradicionālajai žurnālistikai raksturīgajām informācijas vākšanas metodēm.
Uzskatu, ka pētījuma mērķis ir sasniegts, jo neskatoties uz darba izstrādes gaitā sastaptajām grūtībām (sākotnēji apsolītajām, bet vēlāk atteiktajām intervijām par dzeltenās preses darba metožu pielietojumu konkrtētu Latvijas mediju darbā), pateicoties izvēlētajai pētniecības metodei (kontetanalīzei), ir iegūts objektīvs rezultāts.
…
Tradicionālajos medijos pēdējā laikā samazinās sociālpolitiska un ekonomiska rakstura tēmas, bet palielinās izklaidējošo materiālu īpatsvars ar bulvārpresei raksturīgajām iezīmēm (to apstiprina vairāki pētījumi, tostarp mediju pētnieces Intas Brikšes apgalvojums par to, ka norit „dienas avīžu satura “dzeltēšana”, lai saglabātu maksimāli lielu auditoriju” ). Akceptējot šīs izmaiņas, sabiedrība veic savdabīgu selektīvu ziņu atlasi, apliecinot, ka to pastiprināti interesē tieši dzeltenā formāta un satura ziņas.
- Dzeltenās preses žurnālistikas metodes laikrakstā "Vakara Ziņas" un žurnālā "Privātā Dzīve"
- Laikrakstā "Atmoda" atspoguļotā Latvijas neatkarības atgūšana
- Preses brīvības evolūcija Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Mērķauditorijas identificēšana un attīstīšana. Žurnāla “Studija” mērķauditorijas attīstīšanas stratēģija
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Laikraksta "Dienas Bizness" redakcionālā politika un lasītāju vajadzības
Дипломная для университета73
-
Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Čellu grupas "Melo-M" tēla atspoguļojums drukātajā presē
Дипломная для университета58