Statistika liecina, ka pasaulē 90. gados saka strauji attīstīties apdrošināšana. 2000. gadā savākto prēmiju3 apjoms pasaules apdrošināšanas tirgū bija 2 triljoni 443 miljardi ASV dolāru. Viens triljons 521 miljards no tas summas sastādīja dzīvības apdrošināšanas tirgū savāktas prēmijas . Pasaulē viens iedzīvotājs uz dzīvības apdrošināšanu gadā vidēji tērē 252,1 ASV dolāru, un ar katru gadu šis cipars pieaug. 2002. gadā līderi pasaulē bija Lielbritānija un Japāna, kur katrs iedzīvotājs uz dzīvības apdrošināšanu tērēja vairāk par 3000 ASV dolāru .
Pasaules apdrošināšanas tirgū ir vērojamā šāda likumsakarība: industriāli attīstītajās pasaules valstīs dominē dzīvības jeb life - apdrošināšana, taču visā pārējā pasaulē dzīvības apdrošināšanas prēmiju apjoms atpaliek no nedzīvības jeb non – life apdrošināšanas jomā saņemto prēmiju daudzuma. Eiropā un citur pasaulē apdrošināšana ir pati par sevi saprotama lieta. Cilvēkus, kuri nav apdrošinājuši savu dzīvību un īpašumus, uzskata par nenopietniem, nepiesardzīgiem un vieglprātīgiem.
Aksioma apgalvo, ka visvērtīgākais, kas cilvēkam ir, tā ir dzīvība. Tās saglabāšanas instinkts ir visspēcīgākais no visiem, un tikai galīgi jucis prāts spēj to noslāpēt.
…