Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:278617
 
Оценка:
Опубликованно: 30.01.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 53 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    8
1.1.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vispārējās attīstības likumsakarības    8
1.2.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība    15
2.  Fonemātiskā uztvere, tās būtība, attīstības likumsakarības    19
2.1.  Fonemātiskās uztveres jēdziens, attīstības likumsakarības    19
2.2.  Fonemātiskās uztveres traucējumu ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību    25
2.3.  Koriģējoši attīstošā darba posmi fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    28
3.  Logopēdiski koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    32
3.1.  Pētījuma organizācija un izmantoto metožu raksturojums    32
3.2.  Bērnu runas logopēdiskā pārbaude    35
3.3.  Bērnu izpētes analīze    40
3.4.  Koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā    46
3.5.  Pedagoģiskā darba rezultātu apkopošana, analīze    53
  Nobeigums un secinājumi    59
  Izmantotie avoti un literatūra    60
Фрагмент работы

NOBEIGUMS UN SECINĀJUMI
Par diplomdarba tematu bija izvēlēta "Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem". Vecākā pirmsskolas vecumā bērni sāk mācīties lasīt un rakstīt, šo procesu sekmīgas apguves svarīgs priekšnosacījums ir pilnvērtīga runas un valodas attīstība, un viens no būtiskākajiem pareizas runas attīstības priekšnoteikumiem ir fonemātiskās uztveres attīstība.
Diplomdarba teorētiskajā daļā tika apkopotas dažādu autoru atziņas par fonemātiskās uztveres būtību un tās attīstības likumsakarībām. Atsevišķa uzmanība pievērsta fonemātiskās uztveres traucējumu ietekmei uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. Pēc iepazīšanās ar literatūras avotiem tika izveidoti uzdevumi fonemātiskās uztveres un elementārās skaņu analīzes funkcijas pārbaudei, kā arī izstrādāti pārbaudes kritēriji.
Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu speciālo vingrinājumu izmantošanas iespējas bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanai.
Mācību materiāla sagatavošanā un uzdevumu veidošanā ļoti nozīmīga bija bērnu vecumposma raksturīgāko īpatnību ievērošana.
Apkopojot teorētiskās atziņas un īstenojot pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzītos uzdevumus, darba autore secina.
1. Analizējot dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, ir jāievēro dažādi attīstības aspekti – fiziskā, psihiskā, sociālā un emocionālā attīstība. Bērna attīstība jāskata veselumā.
2. Nepietiekami attīstīta fonemātiskā uztvere – spēja diferencēt runas skaņas – ir pamatā vairākiem runas attīstības traucējumiem, šķērslis veiksmīgai rakstu valodas apguvei un ietekmē visu augstāko psihisko funkciju attīstību kopumā.
3. Speciāli atlasītu vingrinājumu izmantošana, ievērojot pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību un vecuma īpatnības, sekmē fonemātiskās uztveres pilnveidošanos. Fonemātiskās uztveres attīstībā svarīgs priekšnoteikums ir dzirdes uztveres un dzirdes uzmanības attīstīšana. Lietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere un attīstīta runa un valoda, tātad – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
4. Līdz ar to, veicot pedagoģiskos vērojumus, apkopojot pārbaudes rezultātus un rezumējot attīstoši koriģējošās darbības rezultātus, var secināt, ka fonemātisko traucējumu korekcija ir sekmīga, ja tiek ņemtas vērā pirmsskolas vecuma bērnu raksturīgākās attīstības īpatnības un tiek izmantoti speciāli atlasīti vingrinājumi. Korekcijas darbības efektivitāte ļauj secināt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts, hipotēze pārbaudīta un apstiprinājusies.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация