Дипломная
Точные науки и природа
Медицина, гигиена, анатомия
Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmssk...-
Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 8 |
1.1. | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vispārējās attīstības likumsakarības | 8 |
1.2. | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība | 15 |
2. | Fonemātiskā uztvere, tās būtība, attīstības likumsakarības | 19 |
2.1. | Fonemātiskās uztveres jēdziens, attīstības likumsakarības | 19 |
2.2. | Fonemātiskās uztveres traucējumu ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību | 25 |
2.3. | Koriģējoši attīstošā darba posmi fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem | 28 |
3. | Logopēdiski koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem | 32 |
3.1. | Pētījuma organizācija un izmantoto metožu raksturojums | 32 |
3.2. | Bērnu runas logopēdiskā pārbaude | 35 |
3.3. | Bērnu izpētes analīze | 40 |
3.4. | Koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā | 46 |
3.5. | Pedagoģiskā darba rezultātu apkopošana, analīze | 53 |
Nobeigums un secinājumi | 59 | |
Izmantotie avoti un literatūra | 60 |
NOBEIGUMS UN SECINĀJUMI
Par diplomdarba tematu bija izvēlēta "Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem". Vecākā pirmsskolas vecumā bērni sāk mācīties lasīt un rakstīt, šo procesu sekmīgas apguves svarīgs priekšnosacījums ir pilnvērtīga runas un valodas attīstība, un viens no būtiskākajiem pareizas runas attīstības priekšnoteikumiem ir fonemātiskās uztveres attīstība.
Diplomdarba teorētiskajā daļā tika apkopotas dažādu autoru atziņas par fonemātiskās uztveres būtību un tās attīstības likumsakarībām. Atsevišķa uzmanība pievērsta fonemātiskās uztveres traucējumu ietekmei uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. Pēc iepazīšanās ar literatūras avotiem tika izveidoti uzdevumi fonemātiskās uztveres un elementārās skaņu analīzes funkcijas pārbaudei, kā arī izstrādāti pārbaudes kritēriji.
Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu speciālo vingrinājumu izmantošanas iespējas bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanai.
Mācību materiāla sagatavošanā un uzdevumu veidošanā ļoti nozīmīga bija bērnu vecumposma raksturīgāko īpatnību ievērošana.
Apkopojot teorētiskās atziņas un īstenojot pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzītos uzdevumus, darba autore secina.
1. Analizējot dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, ir jāievēro dažādi attīstības aspekti – fiziskā, psihiskā, sociālā un emocionālā attīstība. Bērna attīstība jāskata veselumā.
2. Nepietiekami attīstīta fonemātiskā uztvere – spēja diferencēt runas skaņas – ir pamatā vairākiem runas attīstības traucējumiem, šķērslis veiksmīgai rakstu valodas apguvei un ietekmē visu augstāko psihisko funkciju attīstību kopumā.
3. Speciāli atlasītu vingrinājumu izmantošana, ievērojot pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību un vecuma īpatnības, sekmē fonemātiskās uztveres pilnveidošanos. Fonemātiskās uztveres attīstībā svarīgs priekšnoteikums ir dzirdes uztveres un dzirdes uzmanības attīstīšana. Lietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere un attīstīta runa un valoda, tātad – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
4. Līdz ar to, veicot pedagoģiskos vērojumus, apkopojot pārbaudes rezultātus un rezumējot attīstoši koriģējošās darbības rezultātus, var secināt, ka fonemātisko traucējumu korekcija ir sekmīga, ja tiek ņemtas vērā pirmsskolas vecuma bērnu raksturīgākās attīstības īpatnības un tiek izmantoti speciāli atlasīti vingrinājumi. Korekcijas darbības efektivitāte ļauj secināt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts, hipotēze pārbaudīta un apstiprinājusies.
…
Diplomdarba nosaukums: Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba autore: Vita Jakobsone. Darba pirmajā daļā tiek apskatīts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, minot vispārējās attīstības likumsakarības. Atsevišķi ir raksturots runas attīstības līmenis šī vecuma bērniem. Darba otrajā daļā tiek izskaidrota fonemātiskās uztveres būtība, to ietekmējošie faktori un ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu, kā arī ir apskatīti koriģējoši attīstošās darbības posmi fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā. Trešajā daļā tiek aplūkota logopēdiskā koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanai. Nodaļas apakšnodaļās izskatīta pētījuma organizācija, bērnu izpētes norise, tās nosacījumi un analīze, aprakstīta un analizēta logopēdiskā darbība. Darba nobeigumā autore secina, ka, balstot koriģējoši attīstošo darbību uz noteiktām fonemātiskās uztveres korekcijas metodēm, lietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, tiek vingrināta dzirdes uztvere, attīstīta runa un valoda, tātad – pilnveidota fonemātiskā uztvere. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, traucējums, korekcija, vecākā pirmsskolas vecuma bērns, vingrinājumi.
Pielikumu nav.
- Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
- Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
- Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета38
Оцененный! -
Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Дипломная для университета57
Оцененный! -
Sensorā audzināšana didaktiskajā spēlē
Дипломная для университета48
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Pirmsskolas vecuma bērnu emocionalitātes attīstības sekmēšana mūzikas uztveres procesā
Дипломная для университета58