Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:724814
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.01.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 21 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Teorētiskā daļa    6
1.1.  Mākslas jēdziens    6
1.1.1.  Mākslas definēšanas iespējamība    6
1.1.2.  Filozofa Vitgenšteina teorija mākslas jēdziena definēšanai    9
1.1.3.  Mākslas darba nozīmes identificēšana pēc Artūra Kolemana Danto teorijas    12
1.1.4.  Tehniskās pavairošanas nozīme mākslā    14
1.2.  Attiecības starp fotografiju un glēzniecību    16
1.2.1.  Fotogrāfijas nozīme mūsdienu mākslā    16
1.2.2.  Fotogrāfijas saistība ar citiem mākslas veidiem    19
1.2.3.  Savstarpējo attiecību vēsture glezniecībā un fotogrāfijā    20
1.2.5.  Fotogrāfijas kā mākslas veida specifika    26
1.2.6.  Olgas Sviblovas uzskats par fotogrāfijas kā mediju resursu specifiku    32
2.  Praktiskā daļa    35
2.1.  Praktiskā darba idejas izstrāde un risinājums    35
  Secinājumi    38
  Literatūras saraksts    40
Фрагмент работы

Tradicionāli estētikā jēdziens „māksla” ir saistīts ar „skaistā”, „gaumes” jēdzieniem, to nozīmi, kas tiek definēti, balstoties uz to, ko skatītājs redz mākslas objektā, tātad uz jutekliskām īpašībām. Taču modernisma laikmetā pirmo reizi tiek apšaubītas tradicionālās estētikas kategorijas, līdz ar to tiek apšaubīti, noraidīti iesakņojušies pieņēmumi par mākslas raksturu. Māksla kļūst radikāli atšķirīga, tā par savu uzdevumu vairs neuzskata attēlot, imitēt apkārtējo, redzamo pasauli, bet tiecas atklāt „augstāku” patiesību, kas tiek saprasta kā transcendentāla, pārjutekliska. Mākslas darbs tiek saistīts ar abstraktām, nejutekliskām īpašībām. Tā kā māksla bija kļuvusi tik atšķirīga, tad tas radīja visai mulsinošu situāciju, kas vai kliedza pēc skaidras definīcijas, kas „saliktu visu pa plauktiņiem”, kas ļautu identificēt, atpazīt mākslu no „nemākslas”. Likumsakarīgi, šāda veida definīcijas, kas strikti iezīmēja mākslas robežas, radās pie tam visai daudz, kas, mainoties dominējošajam mākslas stilam (piemēram, ekspresionisms, kubisms,u.c.), nomainīja viena otru, jeb cieta sakāvi. 1950-os gados filosofijā rodas ideja, ka mākslu nav iespējams definēt. Filosofi, kas attīstīja šo ideju, kas balstījās uz Vitgenšteina ģimenes līdzības metodi (Vitgenšteins, 1997:255). Vitgenšteins piedāvā metodi, kā atpazīt lietas pēc līdzības principa, nevis pēc definīcijas. Mēs atpazīstam grāmatas, lai cik dažādi tās arī neizskatītos, mēs atpazīstam suņus, neskatoties uz to, ka ir neskaitāmi daudz dažādu suņu sugu. Vitgenšteins uz mākslas vēsturi raugās kā uz milzīgu ciltskoku, kuram ir daudz dažādi atzari, kas viens ar otru tomēr ir nesaraujami saistīti. 1990-to gadu beigās mākslas filosofs Noels Kerols uzdod jautājumu, kāpēc Vitgenšteina sekotāji bija tik pārliecināti, ka nav iespējams turēties pie loģikas pamatiem, pie definīcijas attiecībā uz mākslu? (Carroll,1999: 273).
Atbilde rodama Vitgenšteina sekotāja Morisa Veica darbā „Teorijas loma estētikā”, kur viņš runā par mākslu kā par atklātu struktūru, kas ir atvērta jaunajam, mainīgajam. Jebkura definīcija nospraustu robežas mākslas jēdzienam. Tas nebūt nenozīmē, ka mākslai vienmēr būtu jābūt ekspansīvai, inovatīvai, oriģinālai, bet tai ir jābūt gatavai pieņemt jauno, citādo, tai ir jābūt atvērtai, fleksiblai. Līdz ar to konkrēta mākslas definīcija, kas noteiktu nepieciešamos priekšnosacījumus, kādai tai ir jābūt, nav iespējama. Veics uzskata, ka līdzšinējo domātāju lielākā kļūda ir tā, ka tie mākslas jēdzienu ir uztvēruši kā noslēgtu. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация