-
Hiperaktīvs bērns sākumskolā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzmanības deficīts un hiperaktivitātes sindroms | 5 |
2. | Hiperaktīvo bērnu iedalījums, uzmanības deficīta un hiperaktivitātes pazīmes | 7 |
2.1. | Neuzmanības simptomu izpausmes bērniem | 8 |
2.2. | Hiperaktivitātes un impulsivitātes simptomu izpausmes bērniem | 9 |
2.2.1. | Īss uzmanības periods ar nepietiekamu koncentrēšanos | 10 |
2.2.2. | Impulsivitāte | 10 |
2.2.3. | Hiperaktivitāte | 12 |
2.2.4. | Uzbudinājums, aizkaitinājums, izkropļota laika izjūta | 12 |
2.2.5. | Emocionālās sfēras regulācijas mazspēja | 12 |
2.2.6. | Sociālās uzvedības traucējumi | 13 |
2.2.7. | Uztvere un runa | 14 |
3. | Uzmanības izkopšana | 15 |
3.1. | Organizatorisko prasmju uzlabošana | 15 |
3.2. | Uzmanības noturības paaugstināšana | 16 |
3.3. | Klausīšanās prasmju uzlabošana | 17 |
4. | Uzvedības koriģēšanas iespējas | 18 |
4.1. | Izvēle | 18 |
4.2. | Izmantosi ļaunprātīgi – zaudēsi | 19 |
4.3. | Loģiskās konsekvences | 20 |
4.4. | Pārmērīgas aktivitātes samazināšana | 21 |
4.5. | Sociālo prasmju veidošana | 23 |
5. | Hiperaktīvo bērnu uzmanības un mērķtiecības traucējumi | 29 |
6. | Ieteikumi saskarsmē ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma bērniem | 34 |
7. | Ieteikumi mācību stundas organizācijā | 36 |
8. | Anketu analīze | 52 |
Secinājumi | 58 | |
Anotācija | 60 | |
Annotation | 61 | |
Izmantotā literatūra | 62 |
Straujajā dzīves ritmā ļoti bieži paliek nepamanīti daudzi sīkumi un arī ļoti nozīmīgas lietas. Bieži bērni, vecāku aizņemtības dēļ, tiek pamesti novārtā un audzināti nedēļas nogalēs. Tādēļ, ļoti bieži, paslīd garām uzvedības problēmu veidošanās cēloņi, arī dažādām veselības problēmām tiek pievērsta mazāka uzmanība nekā vajadzētu.
Bērniem ir nepieciešama vecāku nedalīta uzmanība, tādēļ viņi izmēģina dažādas iespējas, lai pievērstu sev pieaugušo uzmanību. Ilgu laiku tika uzskatīts, ka uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir bērna uzvedības traucējums, uzmanības pievēršanas mehānisms. Taču, veicot pētījumus, tika noskaidrots, ka uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir nopietns nervu darbības traucējums.
Šis uzskats vēl nav plaši iesakņojies sabiedrības apziņā un tiek traktēts dažādi. Skolotāji katru nepaklausīgo vai aktīvo bērnu uzskata par hiperaktīvu, neapzinoties cik nopietna ir šāda diagnoze. Vecāki uzskata, ka bērns ir vienkārši nepaklausīgs un viņu soda. Taču patiesībā uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir nopietna problēma visā pasaulē, ar kuru slimo vismaz 5% bērnu sākumskolas posmā.
Savā darbā vēlos atklāt uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma cēloņus, izpausmes un uzvedības rekcijas iespējas.
Ievērojot problēmas aktualitāti, tika izvēlēta diplomdarba tēma: “Hiperaktīvs bērns sākumskolā”.
1. Uzmanības deficīts un hiperaktivitātes sindroms
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir nervu darbības traucējums, kas izpaužas nespējā mierīgi nosēdēt savā vietā, kontrolēt uzvedību un noturēt uzmanību. Šīs grūtības parasti sākas pirms septiņu gadu vecuma.[13]
Šo darbību nespējas regulācijas cēloņi ir smadzeņu neiroķīmisko procesu traucējumos, kas saistās ar smadzeņu starpniekvielu jeb mediatoru grupu. Līdz šim pētījumos nav atklāts šo starpniekvielu darbības mehānisms. …
Mēģinājums palīdzēt bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu adaptēties mācību stundā un samazināt hiperaktīvas uzvedības izpausmes.
- Hiperaktīvs bērns sākumskolā
- Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
- Vērtīborientētas nodarbības kā bērnu pozitīvās attieksmes veidotājas pirmsskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
Дипломная для университета67
-
Mācīšanās optimizācijas iespējas sākumskolā
Дипломная для университета45
-
Stresa situācijas sākumskolā
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Дипломная для университета109
Оцененный! -
Skolēnu balss saliedēšana dziedāšanas procesā un unisona attīstīšana sākumskolā
Дипломная для университета48
Оцененный!