Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Iespējas bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumi...-
Iespējas bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem iekļauties sabiedrībā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācijas | 9 | |
IEVADS | 9 | |
GARĪGĀS ATTTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMU RAKSTUROJUMS UN AR TO SAISTĪTĀS PAZĪMES | 12 | |
1.1. | Garīgās attīstības traucējuma izpētes vēsture, jēdziens un definējums | 12 |
1.2. | Garīgās attīstības cēloņi un klasifikācija | 14 |
1.3. | Galvas smadzeņu darbības īpatnību raksturojums garīgās attīstības traucējumu gadījumā | 16 |
1.4. | Personības veidošanās īpatnības skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 18 |
Secinājumi | 24 | |
SPECIĀLO SKOLU DARBA SPECIFIKA UN SPECIĀLĀ PEDAGOGA PERSONĪBA | 25 | |
2.1. | Pedagoģiskais process speciālajās skolās | 25 |
2.2. | Speciālā skolotāja nepieciešamās prasmes | 27 |
Secinājumi | 31 | |
SOCIĀLĀS UN SASKARSMES PRASMJU APGŪŠANAS NOZĪME SKOLĒNIEM AR GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM | 32 | |
3.1. | Saskarsmes un sadarbības nozīme vispusīgas personības attīstībā | 32 |
3.2. | Darba un sadzīves iemaņu apmācība skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 37 |
mācīšanās zināt un iegūt sapratnes līdzekļus | 37 | |
mācīšanās darīt, lai spētu sadarboties ar apkārtējo pasauli | 37 | |
mācīšanās kopā, lai piedalītos un sadarbotos ar citiem cilvēkiem visās cilvēka darbībās jomās | 37 | |
mācīšanās būt, lai labāk attīstītu personību (Baltā grāmata) | 37 | |
3.3. | Spēles un rotaļas nozīme sociālo iemaņu un saskarsmes veicināšanai skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 40 |
Secinājumi | 42 | |
SKOLĒNU AR GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM SOCIĀLO UN PRAKTISKO DARBĪBU NOVĒRTĒJUMS UN IZPĒTE | 44 | |
NOBEIGUMS | 55 | |
REKOMENDĀCIJAS | 56 | |
SECINĀJUMI | 56 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 58 |
Bērns ar speciālajām vajadzībām ir bērns, kuram slimības vai traumu izraisītu orgānu sistēmas funkciju traucējumu dēļ ir nepieciešama palīdzība un īpaša apmācība (10, 69.lpp.). Bērns ar speciālajām vajadzībām ir arī bērns ar garīgās attīstības traucējumiem, un kā paredz 1998.gada 30. jūnija pieņemtā koncepcija „Vienādas iespējas visiem”, galvenais uzdevums ir panākt konkrētus mērķus, kādi ir nepieciešami, lai novērstu traucējošos faktorus un palīdzētu bērniem būt par personībām ar vienādām iespējām sabiedrībā. Šīs koncepcija ir izstrādāta līdz 2010. gadam (25, 3.lpp.).
Bērniem, kuriem ir smagas garīgās attīstības traucējumi, intelekts funkcionē citādāk, mazāk produktīvi kā normālam bērnam (18, 7.lpp.), līdz ar to rodas nepieciešamība izzināt šo bērnu psihes īpatnības un attīstošo darbības sfēru, lai šāds bērns nākotnē spētu adaptēties sabiedrībā.
Audzināšana kā mijiedarbība starp pieaugušo un bērnu notiek sociālajā vidē, kurā attīstās topošā personība. Tādēļ audzināšanas uzdevums ir rosināt cilvēkam veidoties kā personībai, kas ir ne tikai atkarīga no sabiedrības, bet arī apzinās sevi kā pilnvērtīgu tās locekli, spēj mijiedarboties, ietekmēt to un mainīties pats (33, 23.lpp.).
S. Omarova min, ka cilvēka īstenā, sociālā individualitāte, viņa personības savdabība veidojas tikai sabiedrībā, indivīda socializācijas procesā (22, 36.lpp.). Šāds skatījums īpašu nozīmi gūst attiecībā uz bērniem ar speciālajām vajadzībām.…
Diplomdarba ”Iespējas bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem iekļauties sabiedrībā” mērķis ir izpētīt teorētiski un praktiski skolēnu ar smagas garīgās attīstības traucējumiem nepieciešamo prasmju un iemaņu kopumu, lai varētu integrēties sociālajā vidē.
- Iespējas bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem iekļauties sabiedrībā
- Informāciju tehnoloģiju izmantošanas iespējas mājturības stundās
- Pusaudžu pašnovērtējums mājturības un informātikas stundās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem negatīvo uzvedības izpausmju korekcija audzināšanas procesā
Дипломная для университета40
-
Vecāku uzskati un pieredze par datoru izmantošanas iespējām jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērniem
Дипломная для университета44
-
Sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem, kuri mācās mājas apmācībā
Дипломная для университета52
Оцененный! -
Pedagoģiskā konflikta cēloņi un risināšanas iespējas X speciālajā internātskolā sociālās pedagoģijas aspektā
Дипломная для университета50
-
Audzināšanas darbs ar bērniem, kam piemīt uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmes
Дипломная для университета59