Dzīves gaitā katram cilvēkam attīstās dažādi psihiskās izziņas procesi. Viens no psihiskās izziņas procesiem ir iztēle. Iztēle ir svarīgs faktors katra cilvēka – kā radošas personības veidošanā.
Iztēle piemīt katram, tomēr tā nav iedzimta. Katram cilvēkam dzīves gaitā tā jāattīsta, jāpilnveido. Ar tās palīdzību cilvēks kļūst radošāks, interesantāks, tēlaini bagātāks.
Attīstīt un izkopt iztēles spējas ir viens no pedagogu uzdevumiem.
Par iztēli ir rakstījuši R.Mūks, I.Belogrīvs, I.Kants, D.Hjūms, M.Vidnere, V.Hibnere, S.Rubinšteins, V.Džeims, R.Kriķe, E.Freiberga, A.Stepanova, R.Vilciņš, B.Paskāls, Ž.Piažē, T.Ribo, Z.Freids, u.c. ievērojami pedagogi, psihologi, filosofi (1, 5, 7, 10, 16, 24, 25, 26, 27, 38, 44, u.c.).
Tā kā pedagoģisko praksi veicu pamatskolā, tā savā darbā vēlos izpētīt iztēles attīstības līmeni pamatskolas vecuma skolēniem vizuālās mākslas stundās. Lai veiksmīgi veiktu pētījumu, vispirms jāizpēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par izvirzīto problēmu, pamatskolas vecuma skolēnu attīstības īpatnības.…