Jūru vairākums ilgstošo laiku segti ar ledu, kas apgrūtina veselo-gadu kuģniecību. Īpašu sarežģītību atšķiras ar kuģu peldēšana Ziemeļu Ledus okeāna jūrās. Baltijas jūras ledainie nosacījumi, īpaši Somisku un Rīgas līču, tāpat nozīmīgā pakāpē noteic zvējas rūpniecības, jūru un upītes flošu un jūru ostu rūpniecisko darbību.
Esot sarežģītais navigāciju šķērslis,ledus sega tiek novērtēta ar lielu raksturojumu daudzumu, kuru skaitlī galveni ir ledus resnums, saliedētība, postīts, ledus vecums, horizontāli izmēri un ledu gabals morfoloģiskas īpatnības, ledus dreifa ātrums, blīvēšanās pakāpe, sasalšanas nosacījumi, un t.t .
Ledainās parādības uz peldēšanas trasēm pazemina ātrumu ledos, bet ekstremālos nosacījumos tie var kļūt ar katastrofālu seku cēloni. Tādēļ drošai un efektīvai kuģniecībai ir ražojams ledainos nosacījumu ietekmes dažādmalu novērtējums uz pārvaldi ar kuģi.
…