Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un prakstiski pielietot kustību rotaļas 4 – 5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai.
Darba teorētiskā daļa balstās uz literatūras avotiem, kas atspoguļo kustību rotaļu nozīmi 4 – 5 gadus vecu pirmsskolēnu sadarbības prasmju veicināšanā. Kustību rotaļas ir lielisks veids, kā bērniem sekmēt sadarbību gan iekštelpās, gan ārtelpās, jo tās palīdz attīstīt empātiju un līdzjūtību, dažādus lēmumus pieņemšanu, modelēt iekļaujošas attiecības, uzlabot neverbālās komunikācijas prasmes un palielināt kustību rotaļas laikā uzmanību un piesaisti.
Empīriskajā pētījumā ar kustību rotaļu palīdzību tiek novērota sadarbības prasmju attīstība. Pētījuma rezultāti uzrāda pozitīvas tendences, tomēr pētījums liecina, ka vēl ir nepieciešams veikt papildus izpēti, lai iegūtu dziļāku izpratni par faktoriem, kas ietekmē bērnu spēju sadarboties un pieņemt lēmumus. Ieteicams paplašināt pētījumu, iekļaujot vairākus grupu dinamikas aspektus un dažādas vecuma grupas, lai iegūtu visaptverošāku skatījumu uz bērnu attīstību saistībā ar lēmumu pieņemšanu, pašpārliecinātību un grupas sadarbību.
Darbā izstrādātie priekšlikumi pedagogiem piedāvā praktiskas metodes, kā dažādot kustību rotaļas pirmsskolas izglītības procesā, lai sekmētu bērnu sadarbības prasmes ikdienā.
…