Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | ||
1. | Tirgus, cena, pieprasījums un piedāvājums | |
1.1. | Tirgus ekonomika, tirgus jēdziens un tirgus veidi | |
1.2. | Tirgus tipi – konkurences situācijas | |
1.3. | Cenas raksturojums, nozīme un veidošana | |
1.4. | Preces dzīves cikls, pieprasījums, piedāvājums un cena | |
1.5. | Līdzskrējēja, snoba un Vēblena efekti | |
2. | Tirgus izpēte, segmentēšana un sadale | |
2.1. | Tirgus izpēte un mazo uzņēmumu tirgus izpētes īpatnības | |
2.2. | Tirgus ietilpība, pieprasījuma mērīšana un prognozēšana | |
2.3. | Tirgus segmentēšanas būtība, principi un raksturlielumi | |
2.4. | Sadales kanāli | |
3. | Latvijas auto tirgus stāvoklis | |
3.1. | Latvijas auto nozares vispārējs raksturojums | |
3.2. | Jaunu automašīnu tirdzniecības uzņēmumi un konkurence | |
3.3. | Vieglo automobiļu piedāvājuma sadalījums klasēs | |
3.4. | Auto tirgus segmentācija | |
4. | Auto tirdzniecību ietekmējošie faktori | |
4.1. | Likumdošana, nodokļi, to ietekme uz cenu | |
4.2. | Auto līzings un līzinga kredīts | |
4.3. | Apdrošināšana | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Izmantotās literatūras un avotu saraksts |
Latvijas auto tirgus ir dinamiski attīstījies, pēdējo 10. gadu laikā piedāvājumā ir notikušas straujas izmaiņas, ārkārtīgi ātri ir audzis piedāvāto jaunu vieglo automobiļu skaits. Ja vēl 1990.gadā Latvijā piedāvājumā esošie automobiļi bija Krievijā ražotie, tad jau kopš 1992.gada Latvijas auto tirgū darbojās kompānijas, kas piedāvā jaunas franču, vācu, itāļu, amerikāņu, zviedru, japāņu un korejiešu automašīnas. Ja vēl 90-to gadu sākumā valdīja priekšstats, ka jaunu automobili kā greznuma lietu varēja atļauties tikai bagātākie un turīgākie Latvijas iedzīvotāji, tad pašreiz automobilis Latvijā jau tiek novērtēts kā nepieciešams pārvietošanās līdzeklis, kas ļauj ātri un ar zināmu komfortu nokļūt nepieciešamajā vietā un laikā, kas ir sevišķi būtiski darījumu cilvēkiem, kā arī jebkuram uzņēmumam sekmīgas darbības veikšanai. Arvien lielāks skaits Latvijas uzņēmumu saviem vadošajiem darbiniekiem iegādājas jaunus automobiļus, tādējādi motivējot tos labāk strādāt, gūstot lielākus ienākumus gan sev, gan uzņēmumam. Galvenokārt vairākums jaunu automobiļu pircēju Latvijā ir valsts iestādes un uzņēmumi, lai gan arī privātpersonas arvien vairāk cenšas iegādāties jaunus, nevis lietotus automobiļus, gan maksājot skaidrā naudā, gan izmantojot līzinga iespējas. Jauns automobilis nodrošina ērtu un drošu pārvietošanos, patērētāji sāk izprast jauna auto priekšrocības salīdzinājumā ar lietotu, lai arī jauna automobiļa cena salīdzinājumā ar lietotu ir daudz augstāka, tomēr ekspluatācijas izmaksas ir ievērojami zemākas, kā arī drošības sajūta pārvietojoties ar jaunu automobili ir daudz augstāka, patērētājam pārvietojoties ar jaunu automobili nav jāuztraucas par tehniskām problēmām, kādas nereti rodas lietotiem automobiļiem, kas bieži vien tos piemeklē visnepiemērotākajā brīdī, kas lietota automobiļa īpašniekam bieži vien sagādā uztraukumu, zaudētu laiku un finansiālus zaudējumus. Latvijā situācija ir dīvaina, ir liela daļa iedzīvotāju, kas var atļauties jaunu mazu automašīnu, tomēr iegādājas lielu, lietotu un ar jaudīgu motoru, it kā parādot savu pārākumu pār citiem, tomēr nonākot finansiāli neizdevīgā situācijā, jo liela un lietota automobiļa uzturēšana un ekspluatēšana izmaksā dārgi, tādēļ ir vērts padomāt vai nav izdevīgāk iegādāties un pārvietoties ar mazu, ekonomisku, toties jaunu automobili.
Pēdējo 10.gadu laikā auto tirdzniecība ir viena no progresējošākajām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā, attīstoties jaunu automobiļu tirdzniecībai Latvijā attīstās arī citas vispārējai Latvijas attīstībai svarīgas nozares, tādas kā apdrošināšana, kreditēšana, būvniecība u.c.
Salīdzinot Latviju ar Lietuvu un Igauniju, mēs spēcīgi atpaliekam no Igaunijas. Igaunijā mēs varam redzēt savu nākotni, to, kas mūs sagaida rīt. Igaunijā pārdot aptuveni četras reizes vairāk automobiļu nekā Latvijā, tas liek nopietni padomāt par iemesliem un izdarīt secinājumus. Aplūkojot sadalījumu starp jaunām un lietotām pirmoreiz reģistrētajām automašīnām, redzams, ka Igaunijā ir apmēram 80 % jaunas un 20 % lietotas, bet Latvijā tikai apmēram 20 % ir jaunas, bet pārējās ir lietotas.
Kāpēc izveidojusies šāda situācija, kāpēc ir tik liela atpalicība no Igaunijas? Tam visam var rast izskaidrojumu. Latvijā ir aptuveni 40% pelēkās jeb ēnu ekonomikas, kad pilnīgi vai daļēji netiek maksāti nodokļi, Igaunijā apmēram 20 %. Lietuva, lai cik dīvaini tas nebūtu pēc daudziem rādītājiem ir starp Igauniju un Latviju, un mēs atkrītam uz beigu daļu. Tā nu ir sanācis zināmā mērā lielās politikas dēļ, kad iepriekšējo parlamentu un valdību realizētā politika ir pie tā novedusi, kā arī virkne citu faktoru ir negatīvā izkārtojumā.
Pēc kādiem trim, varbūt četriem gadiem, iespējams, Igaunijas auto tirgus situācija sasniegs arī Latviju. Tuvākajos gados ir sagaidāma Latvijas auto tirgus attīstība un pārkārtošanās no vecām un nolietotām automašīnām uz mazlietotām un jaunām. Jāpieaug ir jaunu automašīnu tirdzniecības apjomam, jo septiņi tūkstoši jaunu automašīnu pret Igaunijas 12 tūkstošiem, pie mazāka iedzīvotāju skaita ir absurds.
Latvijai ir jāsasniedz Igaunijas līmenis un tam par iemeslu ir arī vairāki globāli notikumi, proti, tas, ka Latvija ir uzaicināta iestāties NATO un Eiropas Savienībā. Šis faktors visu laiku kavēja lielu investīciju trūkumu Latvijā, pagaidām tās redzamas tikai tirdzniecībā un pakalpojumos, taču visu laiku ir pietrūcis ilgtermiņa investīciju ražošanā. Tuvojošies makroekonomiskie procesi, dabīgi, ka ietekmēs arī jaunu automašīnu tirdzniecību.
Eiropas Savienībā auto tirdzniecība šobrīd ir depresīvā stāvoklī, pēdējos gados ir pārdošanas apjomu kritums un ir skaidrs, ka jaunajās kandidātvalstīs vajadzētu pieaugt jaunu automobiļu tirdzniecības apjomam. Latvijas un Lietuvas auto tirgus perspektīva visiem ir acīmredzama, ar milzīgu pieauguma potenciālu. Kad liela mēroga investīcijas ilgtermiņa projektos tuvākajos gados ieplūdīs no Eiropas Savienības finansējuma, tā nauda ieies vietējā apritē. Tā būs celtniecība, pakalpojumi, transporta un komunikāciju infrastruktūras, tie būs nodarbināti cilvēki, legāli un labi ienākumi.
Sīkākai analīzei, autors, darbā apskatīs jaunu vieglo automobiļu tirgu.
Tēmas aktualitāte – sakarā ar Latvijas iedzīvotāju vispārējo dzīves līmeņa uzlabošanos un jaunu automobiļu skaita pieaugumu Latvijā, kā arī gaidāmo Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā, autors uzskata, ka ir lietderīgi veikt jaunu automobiļu tirgus izpēti un analīzi, rezultātā izdarot secinājumus un dodot priekšlikumus tā veiksmīgākai attīstībai.…
Tirgus, cena, pieprasījums un piedāvājums, Tirgus tipi – konkurences situācijas, Preces dzīves cikls, pieprasījums, piedāvājums un cena, Auto tirdzniecību ietekmējošie faktori, Auto līzings un līzinga kredīts, Apdrošināšana, Likumdošana
- Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā (1994.-2002.gadā)
- Latvijas auto tirgus analīze
- Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
Дипломная для университета46
-
Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā (1994.-2002.gadā)
Дипломная для университета78
Оцененный! -
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Дипломная для университета72
-
Latvijas Republikas tranzītpakalpojumu tirgus analīze
Дипломная для университета52
-
Latvijas Republikas budžeta analīze un tā loma valsts ekonomikā
Дипломная для университета86