Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Lauku tūrisma attīstības pamati un priekšnosacījumi | 4 |
2.1. | Tūrisms un vide | 4 |
2.2. | Tūrisms un īpaši aizsargājamajā dabas teritorijas | 7 |
2.3. | Lauku tūrisma raksturojums | 9 |
2.4. | Lauku tūrisma piedāvājums | 12 |
2.4.1. | Naktsmītnes | 12 |
2.4.2. | Papildus piedāvājuma un aktivitāšu veidi | 14 |
2.4.3. | Kvalitātes nozīme lauku tūrisma uzņēmumos | 16 |
2.4.4. | Kvalitātes zīme – „Zaļais sertifikāts” | 18 |
2.4.5. | Eko sertifikāts „Eko puķīte” | 20 |
2.5. | Lauku tūrisma nozīme lauku attīstībā | 21 |
2.6. | Lauku tūrisma attīstības problēmas un to risinājumi | 22 |
2.7. | Mārketings un reklāma lauku tūrisma uzņēmumos | 27 |
2.7.1. | Mārketinga būtība un nozīme lauku tūrisma attīstībā | 27 |
2.7.2. | Lauku tūrisma reklāma un popularizēšanas veidi | 32 |
3. | Lauku tūrisma attīstība | 34 |
3.1. | Optimālais tūrisma pārvaldes modelis Latvijā 2012. gadā | 34 |
3.2. | Tūrisma attīstības prognozes līdz 2012. gadam | 35 |
3.3. | Lauku tūrisma organizācijas un attīstības projekti | 36 |
3.3.1. | Organizācijas | 36 |
3.4. | Finansējuma piesaistes iespējas lauku tūrisma attīstībai Latvijā | 39 |
3.4.1. | Leader | 39 |
3.4.2. | Latvijas lauku attīstības plānā 2007 – 2013 paredzētās iespējas | 39 |
3.4.3. | Eiropas reģionālās attīstības fonds | 40 |
4. | Lauku tūrisma SVID analīze | 41 |
5. | Lauku tūrisma attīstība Kurzemē | 44 |
5.1. | Kurzemes vispārīgs raksturojums | 44 |
5.2. | Tūrisma resursi Kurzemē | 45 |
5.2.1. | Daba | 45 |
5.2.2. | Kultūrvēsturiskie resursi | 46 |
5.3. | Tūrisma organizācija un infrastruktūra Kurzemē | 49 |
5.3.1. | Tūrisma organizācija Kurzemē | 49 |
5.3.2. | Tūrisma infrstruktūra Kurzemē | 51 |
5.4. | Tūrisma nozares situācijas apraksts Kurzemē | 52 |
5.5. | Kurzemes tūrisma attīstības prognozes un attīstības prioritātes līdz 2012. gadam | 57 |
5.5.1. | Kurzemes tūrisma attīstības prioritātes līdz 2012.gadam | 57 |
5.5.2. | Kurzemes tūrisma attīstības vīzija 2012. gadā | 58 |
5.6. | Lauku tūrisma SVID analīze Kurzemē | 59 |
5.6.1. | SVID analīze | 59 |
6. | Priekšlikumi | 63 |
7. | Secinājumi | 64 |
8. | Izmantotā literatūra | 67 |
Visā pasaulē tūrisms ir kļuvis par vienu no vadošajām un visstraujākajām
izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Strauji augošais pieprasījums pēc dabas un kultūras tūrisma nodrošina tālākas iespējas tūrisma izaugsmei.
Pēc Pasaules tūrisma organizācijas statistikas datiem, tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots, nozīmīgs darbavietu radītājs, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors. Tas valstīm nodrošina lielu ieņēmumu no nodokļiem un sniedz ievērojamu pienesumu to iekšzemes kopproduktā. Tūrisms sekmē liela apjoma ieguldījumu veikšanu infrastruktūras izveidē, kopumā apmierinot gan tūristu prasības, gan uzlabojot vietējo iedzīvotāju dzīves apstākļus.
Viens no populārākajiem tūrisma veidiem ir lauku tūrisms. Latvijā lauku tūrisms ir kvalitatīvs produkts ar reālu, precīzu un plašu pakalpojumu aprakstu un klāstu. Taču daudzviet Latvijas laukos, lai sekmīgi attīstītu tūrismu, nereti pietrūkst informācijas un atbilstošu zināšanu par ilgspējīga tūrisma attīstības likumsakarībām, iespējamiem ekonomiskajiem ieguvumiem, par tūrisma negatīvo ietekmi uz vidi, kā arī par tūrisma darbības uzsākšanas priekšnosacījumiem.
Lauku tūrisms — tūrisma veids, kura galvenais mērķis ir, balstoties uz vietējiem sociāliem, kultūras un dabas resursiem, piedāvāt patērētājiem iespēju atpūsties un/vai izmantot tūristu mītnes lauku apdzīvotās vietās, izņemot republikas nozīmes pilsētas.
Diplomdarba mērķis ir, balstoties uz tūrisma teorijas studijām un pētījumu datiem par Kurzemes tūrisma resursiem, piedāvājuma analīzi un attīstības perspektīvām, izvērtēt Kurzemes lauku tūrisma attīstības resursus un to ilgspējīgas izmantošanas iespējas. Šajā nolūkā darbā izvirzīti uzdevumi:
Iepazīties ar lauku tūrisma pamatu un priekšnosacījumiem
Izpētīt lauku tūrisma attīstību Latvijā
Analizēt Kurzemes tūrisma resursus un piedāvājumu;
Veikt lauku tūrisma SVID analīzi Kurzemē
Izvērtēt ilgspējīga tūrisma attīstības iespējas Kurzemē.
Darbā tika pielietotas šādas metodes: literatūras studijas, statistikas datu izpēte un analīze.
Vide, tās kvalitāte un aizsardzība ir visbūtiskākais priekšnosacījums ikvienas valsts tūrisma nozares panākumiem un tūristu apmierinātības nodrošināšanai. Tajā pat laikā, ekonomiskās priekšrocības, ko varētu dot tūrisms (īpaši depresīviem reģioniem), ir jāizvērtē, salīdzinot ar aizvien sarežģītākām ekoloģiskām sekām, kādas sev līdzi nes tūrisma attīstība. Neskatoties uz to, salīdzinājumā ar citām nozarēm, tūrismam piemīt arī unikāls dabas konservācijas un kultūras vērtību padziļināšanas potenciāls.
Videi draudzīgs tūrisms veicina dabas resursu ilgtspējīgu lietošanu, saglabāšanu un aizsardzību, nodrošinot papildus ienākumus īpaši aizsargājamām dabas teritorijām un jaunām vides aktivitātēm.
Dabas un kultūras mantojums, neskarta lauku ainava kopā ar kultūras un bioloģisko daudzveidību ir nenovērtējami un neaizstājami Latvijas tūrisma resursi.…
Diplomdarbs 1.profesonālaijai izglītībai tūristu nozarē.(2008.gads)Vispārīgs lauku tūrisma apskats, lauku tūrisma nozīme lauku attīstībā, lauku tūristu attīstība, tūrisms Kurzemē, SVID analīze utt.
- Lauku tūrisma attīstība Latvijā
- Lauku tūrisms Kurzemē
- Tūrisms un tā ietekme uz Jelgavas rajona attīstību
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Дипломная для университета63
-
Tūrisms un tā ietekme uz Jelgavas rajona attīstību
Дипломная для университета58
-
Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Lauku tūrisms Saldus rajonā
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета104
Оцененный!