Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:119850
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.05.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 11 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    7
1.  Daudzkritēriju lēmumu analīzes metožu apraksts    9
1.1.  Leksikogrāfiskā kritēriju salīdzināšanas metode    11
1.2.  Nosvērtās summas metode    12
1.3.  Pāru salīdzināšanas metode    13
1.4.  Secinājumi    14
2.  Svešvalodu mācīšanai pielietojamo datorprogrammu apraksts    15
2.1.  Hot potatoes    15
2.2.  TexToys    18
2.3.  WebQuestions 2    19
2.4.  Telos Language Partner Pro (TLP Pro)    20
2.5.  QuizFaber    22
2.6.  Teaching Templates Quiz Maker    23
2.7.  C-Test Creator    24
2.8.  Question Tools Editor Suite    25
2.10.  Secinājumi    33
3.  Lēmumu analīzes metožu pielietojums    34
3.1.  Programmatūras izvēle sākumskolas audzēkņiem    35
3.1.1.  Leksikogrāfiskās kritēriju salīdzināšanas metodes realizācija    35
3.1.2.  Nosvērtās summas metodes realizācija    39
3.1.3.  Pāru salīdzināšanas metodes realizācija    41
3.2.  Programmatūras izvēle vidusskolu audzēkņiem    45
3.2.1.  Leksikogrāfiskās kritēriju salīdzināšanas metodes realizācija    45
3.2.2.  Nosvērtās summas metodes realizācija    48
3.2.3.  Pāru salīdzināšanas metodes realizācija    49
3.3.  Programmatūras izvēle pensijas vecuma cilvēkiem    53
3.3.1.  Leksikogrāfiskās kritēriju salīdzināšanas metodes realizācija    53
3.3.2.  Nosvērtās summas metodes realizācija    56
3.3.3.  Pāru salīdzināšanas metodes realizācija    58
3.4.  Rezultāts    62
  SECINĀJUMI    64
  LITERATŪRA    66
Фрагмент работы

IEVADS

Mūsdienās, attīstoties informācijas tehnoloģiju piedāvātajām iespējām un tām ienākot arvien jaunās dzīves sfērās un nozarēs, ir novērojama tendence arī mācību procesā integrēt dažādus jaunus tehnoloģiskos risinājumus. Svešvalodu apguves sfēra šajā ziņā nav izņēmums, pēdējos gados ir klajā nākuši vairums programmatūras rīku, kuru pielietojuma mērķis ir nodrošināt ērtas, efektīvas un datorizētas svešvalodu apguves iespējas. Pastāv zināma šo rīku klase, kas ļauj attiecīgās svešvalodas pasniedzējam veidot uzdevumus, kas tiktu pielietoti svešvalodas apguvē un padarīt izveidotos uzdevumus pieejamus tīmekļa lappušu veidā, lietojot Internetu. Pateicoties šādām datorprogrammām uzdevumus saturošās tīmekļa lappuses ir iespējams veidot praktiski bez jebkādām programmēšanas zināšanām, jo tiek nodrošināts automātisks html failu ģenerēšanas process.
Jāatzīst, ka svešvalodu apmācībai pielietojamo programmu klāsts ir diezgan plašs un funkcijas, kuras iespējams realizēt, izmantojot šī programmas, var būt katrai programmai atšķirīgas. Tāpat ļoti dažādas mēdz būt lietotāju grupas, kam veidojamie uzdevumi ir paredzēti un, likumsakarīgi, katrai no šīm grupām ir savas specifiskas prasības pret to, kāda tipa uzdevi tām ir nepieciešami. Tātad rodas problēma izvēlēties konkrētu programmu, kas vislabāk apmierinās konkrētas lietotāju grupas vajadzības. Šo problēmu iespējams risināt piemērotākās programmas izvēlei izmantojot daudzkritēriju lēmumu analīzes metodes. Jāpiebilst, ka lēmumu zinātne ir salīdzinoši jauna mūsdienu zinātnes nozare, kas pamazām sāk ieņemt arvien nozīmīgāku lomu daudzās dzīves jomās, it īpaši biznesa un menedžmenta sfērā. Viena no visplašāk izplatītajām šīs zinātnes nozarēm ir tieši daudzkritēriju lēmumu analīze, kas ļauj noteikt labāko problēmas risinājumu pēc vairākiem kritērijiem.
Šī bakalaura darba mērķis ir, izmantojot daukritēriju lēmumu analīzes metodes, noteikt programmatūru, kas būtu vispiemērotākā svešvalodas mācīšanai pielietojamo uzdevumu izveidei trīs dažādām lietotāju grupām. Šajā darbā apskatītās lietotāju grupas ir: sākumskolu audzēkņi, vidusskolu audzēkņi, kā arī pensijas vecuma cilvēki. Katrai no šīm grupām ir savas specifiskas prasības pret to, kāda veida uzdevumi tām ir paredzēti, tā, piemēram, gados jaunākajiem sākumskolu audzēkņiem ir nepieciešami interaktīvi uzdevumi, kuros iekļauti dažādi uzmanību piesaistoši attēli, animācijas un skaņas efekti, kā arī uzdevumi, kurus pildot būtu nodrošināta vārdu krājuma paplašināšanas iespēja. Vidusskolu audzēkņiem nepieciešami gramatikas uzdevumi, kā arī uzdevumi, kuros iekļauts darbs ar gariem tekstiem, savukārt pensijas vecuma cilvēkiem ir nepieciešams nodrošināt uzdevumu saskarni dzimtajā valodā, kā arī dažādas palīdzības funkcijas.
Šī bakalaura darba izstrādes gaitā ir veikts darbs ar literatūras avotu analīzi, aprakstot daudzkritēriju lēmumu analīzes metodes un nosakot, kuras lēmumu analīzes metodes var tikt izmantotas, lai noteiktu, kāda ir vispiemēroākā programmatūra svešvalodu mācīšanai pielietojamo uzdevumu izveidei katrai no trim apskatītajām lietotāju grupām. Ir apskatītas astoņas populārākās uzdevumu veidošanas datorprogrammas, raksturoti to darbības principi un funkcijas, kā arī nodemonstrēta uzdevumu veidošanas programmas darbība, veicot uzdevuma izveidi. Ir realizētas trīs lēmumu analīzes metodes vislabākās programmas noteikšanai, katrai no lietotāju grupām.
Bakalaura darbs ir strukturēts trijās daļās. Pirmajā daļā, kas sastāv no četrām apakšnodaļām, ir veikts bakalaura darbā izstrādes gaitā realizēto daudzkritēriju lēmumu analīzes metožu apraksts. Otrā daļa sastāv no desmit apakšnodaļām, kurās ir apskatīta visu darba izstrādes gaitā izmantoto uzdevumu veidošanas programmu darbība un nodemonstrēta uzdevuma izveide ar vienu no aprakstītajām programmām. Trešā darba daļa satur četras apakšnodaļas, kurās ir demonstrēta lēmuma analīzes metožu realizācija, kā rezultātā ir noteiktas piemērotākās datorprogrammas uzdevumu veidošanai katrai no trijām apskatītajām lietotāju grupām. Darba noslēgumā ir iekļauti secinājumi par darba izstrādes gaitā paveikto, kā arī izmantoto literatūras avotu saraksts.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация