Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:374215
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.11.2015.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 27 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads   
1.  Varas dalīšanas principa jēdziens   
1.1.  Varas dalīšanas principa vēsturiskā attīstība   
1.2.  Varas dalīšanas principa saturs   
1.3.  Varas dalīšana valstīs ar dažādu valdīšanas formu   
2.  Parlamenta lomas ārzemju valstīs salīdzinošā analīze   
2.1.  Parlamenta jēdzeiens un tā struktūra   
2.2.  Parlamenta pilnvaras   
2.3.  Likumdošanas process   
2.4.  Speciālās parlamenta procedūras   
3.  Latvijas Republikas Saeima valsts varas dalīšanas sistēmā   
3.1.  Latvijas Republikas Saeimas ievēlešanas kārtība, iekšējā organizācija un kompetence   
3.2.  Varas dalīšanas princips Latvijas Republikas Satversmē   
  Secinājumi un priekšlikumi   
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Valsts vara ir funkcionāli sadalīta trijos atzaros: likumdošanas, izpildu un tiesu. Varu sadalīšana ļauj nodrošināt tautas suverēno varu ar „noturēšanu un pretsvaru” sistēmas palīdzību. Tā ir tāda valsts institūciju savstarpējā sadarbība, kas neļauj pilnīgi dominēt nevienai institūcijai.
Šī darba ietvaros tika veikts jautājuma pētījums par likumdošanas varu varu sadalīšanas sistēmā un par parlamenta lomu mūsu valstī. Pētījuma gaitā autore nonāca pie sekojošiem secinājumiem:
1. Neraugoties uz dažādām parlamenta lomām ārzemju valstīs, ir jāatzīmē kopīgo, kas pastāv visām pasaules valstīm:
- parlamentam varu sadalīšanas sistēmā ir galvenā loma;
- parlamenta galvenā funkcija – likumu pieņemšana;
- parlaments ir sabiedrības pārstāvis.
2. Saeimas priekšsēdētājs – viena no galvenajām amatpersonām Latvijā. Lai samazinātu valdošās partijas ietekmi uz parlamenta priekšsēdētāju, viņam ir jāaptur piederība partijai vai jāiziet no savas partijas priekšsēdētāja amata ieņemšanas laikā. Parlamenta priekšsēdētājam ir jābūt politiski neitrālam, objektīvam.
3. Pieņemto likumu saturam ir jābūt skaidram, saprotamam, pieejamam visiem sabiedrības locekļiem, jāatbilst likumdošanas tehnikas prasībām, kas ne vienmēr tiek ievērots Latvijas Saeimas pieņemtajos likumos.
4. Latvijā esošā politisko partiju sadrumstalotība un viņu nespēja vienoties par valsts attīstības pamatjautājumiem, ir viens no cēloņiem, kāpēc tautai ir zems uzticības līmenis attiecībā pret varu. Tādos apstākļos visas tautas ievēlētais prezidents varētu būt par nācijas vienošanas simbolu.
5. Ir nepieciešams paredzēt prezidenta atkāpšanos no amata par Latvijas Republikas Satversmes rupju pārkāpšanu un gadījumā, ja tiek konstatēts noziedzīgas rīcības fakts. Šis pārkāpuma novērtējums ir jāveic Satversmes tiesai.
Izdarīto secinājumu rezultātā autore piedāvā:
1. Papildināt Latvijas Republikas Satversmes 16. pantu ar sekojošu saturu: „Saeimas priekšsēdētājam, savu pilnvaru izpildīšanas laikā, jāaptur sava piederība partijai”.
2. Pieņemot likumus, uzmanīgāk jāattiecas pret likumu uzrakstīšanas tehniku. Likumu pantiem ir izsmeļoši jāaptver regulējamie jautājumi.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −6,98 €
Комплект работ Nr. 1355596
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация