Дипломная
Искусство, культура и история
Искусство
Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas,...-
Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas, atveidojot gaismēnu klusajā dabā vizuālās mākslas stundās 8.klasē
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Pusaudžu vecumposma vispārējs raksturojums | 8 |
1.1. | Audzināšanas loma radošas personības attīstībai | 11 |
1.2. | Mākslinieciski radošās darbības nozīme pusaudžu vispusīgā attīstībā | 13 |
2. | Radošās domāšanas attīstība attēlojot gaismēnas klusajā dabā vizuālās mākslas stundās | 15 |
2.1. | Analītiskās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās | 16 |
2.2. | Kritiskās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās | 19 |
2.3. | Metaforiskās un analogās domāšanas attīstība | 21 |
2.4. | Alternatīvās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās | 22 |
2.5. | Transformējošās domāšanas attīstība | 24 |
2.6. | Provokatoriskās domāšanas attīstība | 26 |
2.7. | Emocionālās domāšanas attīstība | 27 |
2.8. | Intuitīvi asociatīvās domāšanas attīstība | 28 |
2.9. | Sensorās domāšanas attīstība | 29 |
2.10. | Sinektiskās domāšanas attīstība | 31 |
2.11. | Filozofiskās domāšanas attīstība | 32 |
2.12. | Pozitīvās domāšanas attīstība | 34 |
3. | Apgaismojuma ietekme uz uzstādījumu | 36 |
3.1. | Gaismēnu attēlošanas principi | 38 |
3.2. | Izmantojamie materiāli atveidojot gaismēnas klusajā dabā | 39 |
4. | Pols Sezans un gaismēna viņa klusajās dabās | 40 |
4.1. | Īsa biogrāfija un centieni ienākt mākslas pasaulē | 41 |
4.2. | Mākslinieciskās daiļrades īpatnības Pola Sezana darbos | 43 |
5. | Mācību procesa organizācija un metodika vizuālās mākslas stundās 8.klasei | 44 |
5.1. | Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi atveidojot gaismēnu klusajā dabā | 45 |
5.2. | Mācību didaktisko principu izmantošana | 46. |
Rezultāti | 48 | |
Secinājumi | 50 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 51 |
SECINĀJUMI
Domāšanas process sākas ar to, kā mēs „skatāmies” uz jebkuru lietu, objektu, parādību vai procesu. Šī skatīšanās – izpēte ir atkarīga no mūsu vēlmēm un vajadzībām izzināt aplūkojamo
objektu. Mēs varam skatīties uz objektu kopumā, kā uz noslēgtu, pabeigtu veselumu, varam skatīties uz objekta daļu, izpētot tuvplānā un varam skatīties uz objektu globālās attiecībās – objekta vieta visu pārējo objektu kontekstā, to savstarpējās attiecības. (4, 5)
Nonākot saskarsmē ar dažādām mākslas formām, pusaudzim tiek izkopta jūtu pasaule.
Mākslinieciskā darbība arī spēcīgi ietekmē gribas attīstību. (19, 20) Māksla ir varenākais līdzeklis fantāzijas attīstībai. (19, 21) Mākslas pozitīvo ietekmi uz cilvēka attīstību sākot jau ar mazām bērnu dienām, varētu uzskaitīt vēl un vēl, taču, šinī gadījumā, kad ir pierādīta
radošās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās, pievērsīšos tieši tam.
Tātad, ja ņem vērā radošās domāšanas daudzos veidus un tehnikas, var teikt, ka tā ir vispusīga domāšana, piemērojama jebkurai dzīves situācijai. Analītiskā domāšana, manuprāt, ir visbiežāk izmantojamā domāšana – ļoti daudzās dzīves situācijās, tā nepieciešama daudzu
profesiju pārstāvjiem, tāpat tās klātbūtne nepieciešama gandrīz visos mācību priekšmetos, visvairāk gan matemātikā, rasēšanā, fizikā u.tml. Līdzīgi ir arī ar kritisko domāšanu – tā pielietojama gan sadzīviskās situācijās, gan atbildīgu profesiju pārstāvju uzdevumos.
Metaforiskā domāšana vairāk gan attiecināma uz mākslu, literatūu, bet tā atsvaidzinās arī cilvēku savstarpējās attiecības, padarīs ikdienu gaišāku!
Tāpat transormējošā, provokatoriskā, sinektiskā un filozofiskā – jebkura no šīm
domāšanas tehnikām tiek pielietota ikdienā, jebkurā citā mācību priekšmetā, sadzīviskās darbībās un sarežģītās operācijās. Radošās domāšanas attīstībai ir ļoti būtiska loma pusaudža attīstībā. Tāpēc gribētu vērst uzmanību uz to, ka, ne tāpēc skolnieki apgūst vizuālo mākslu, lai visi kļūtu par māksliniekiem, bet gan tāpēc, lai attīstītu daudzās spējas un prasmes, ko sniedz vizuālās mākslas priekšmets, tai skaitā, radošo domāšanu.
Atgriežoties pie aprobācijas Kārļa Videnieka Rīgas 77. vidusskolā, kur 8. klasē, kur tika veikts pētījums, bija 32 skolnieki, bet tas ir par daudz, lai skolnieki viena skolotāja vadībā kvalitatīvi apgūtu šo mācību priekšmetu, jo, ja ņem vērā, ka mācību stundā ir vien 40 minūtes, bet vizuālās mākslas priekšmets prasa arī individuālu pieeju, jad, jāteic, ka šī pieeja izpaliek vai netiek veikta pienācīgā apjomā, attiecīgi skolnieks saņem mazāk, kā tas būtu vēlams.
…
Tas ir pētījums par mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējām, atveidojot gaismēnu klusajā dabā vizuālās mākslas stundās, tiek izvirzīta un pierādīta hipotēze par radošās domāšanas attīstību šajās stundās. Papildus zināšanām un prasmēm, kas saistītas ar konkrēto stundu tēmu, skolnieki vispusīgi attīsta arī savu radošo domāšanu, to veidus: analītisko; kritisko; metaforisko un analogo; alternatīvo; transformējošo; provokatorisko; emocionālo; intuitīvi asociatīvo; sensoro; sinektisko; filozofisko un pozitīvo domāšanu, kas nav mazsvarīgi viņu turpmākajā izaugsmē. Veicot pētījumu, tiek aprakstītas teorētiskās atziņas par pusaudžu vecumposmu īpatnībām; izpētīta radošās domāšanas, to veidu attīstība vizuālās mākslas stundās.
- Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
- Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
- Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas, atveidojot gaismēnu klusajā dabā vizuālās mākslas stundās 8.klasē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Дипломная для университета54
-
Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
Дипломная для университета55
Оцененный! -
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Дипломная для университета57
Оцененный! -
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Дипломная для университета55
Оцененный!