Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:473257
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.02.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 96 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Аннотация    5
  Annotation    6
  Annotation    7
  Ievads    10
1.  Motivācijas būtība un veidi    14
2.  Kontekstuālās mācību pieejas izmantošana motivācijas veidošanā literatūras stundās    26
3.  Konstruktīvisma principi mācībās kā mācību motivāciju veicinošs faktors    28
3.1.  Konstruktīvisma pieejas raksturojums    28
3.2.  Konstruktīvisma pieeja un spēju daudzpusība. Cilvēka spēju izzināšanas teorijas filozofiskās, psiholoģiskās un pedagoģiskās nostādnes    31
3.2.1.  Cilvēka spēju izzināšanas teorijas pirmsākumi    31
3.2.2.  Daudzpusīgo spēju psiholoģiskais aspekts    34
3.2.3.  Jaunas koncepcijas par daudzpusīgu spēju veidiem    39
4.  Praktisko pētījumu rezultātu analīze par audzēkņu attieksmi, motīviem un mācību sasniegumiem latviešu literatūras apguvē    43
4.1.  Audzēkņu aptaujās iegūto rezultātu analīze    43
4.2.  Audzēkņu pašnovērtējums par darbu latviešu literatūras stundās    52
4.3.  Vidusskolas kursa noslēguma Valsts eksāmena domrakstu vērtējumu rezultātu salīdzinājums    56
5.  Konstruktīvisma principu izmantošana mācību motivācijas veidošanai latviešu literatūrā    62
5.1.  Metodiskais pamatojums    62
  Skolēna pieredzes aktualizēšana    63
5.2.  Motivācijas attīstības veicināšana latviešu klasiskās literatūras apguvē, izmantojot konstruktīvisma principus un attīstot skolēnu spējas    67
5.2.1.  Konstruktīvisma principu izmantošana stundās par E. Veidenbauma dzeju un personību    69
5.2.2.  Motivācijas veidošana, mācoties J. Jaunsudrabiņa stāstu “Vēja ziedi”.    83
5.3.  Mūsdienu cilvēku aktuālas dzīves problēmas un to analīze literāros darbos    88
5.3.1.  Konstruktīvisma principu izmantošana, mācoties G. Repšes stāstu “Jorens – kokā kāpējs.”    90
5.3.2.  Konstruktīvisma principu un skolēnu spēju izmantošana, veidojot motivāciju G. Repšes stāsta “Stigma” apguvei    92
5.3.3.  Konstruktīvisma principu izmantošana, skolēnu spēju attīstīšana, audzēkņus iepazīstinot ar Alberta Bela romāna “Būris” problēmām un māksliniecisko veidojumu    96
6.  Jēkabpils Valsts ģimnāzijas skolotāju Silvijas Tumanovas un Ingas Ermansones darba pieredzes pētīšana motivācijas veidošanā latviešu literatūrā darbā ar 12. a un 12. b klases skolēniem    99
7.  Secinājumi    105
8.  Literatūras saraksts    107
  Internet resursi    110
9.  Pielikumi    111
Фрагмент работы

21. gadsimta sākums ir sarežģīts laiks visā pasaulē, Eiropā, arī Latvijā. Pasaule it kā uzsāk jaunu dzīvi. Notiek cilvēka dzīves vērtību globalizācija un lokalizācija. Mēs dzīvojam laikā, kad notiek vērtību pārvērtēšana; valda viedokļu plurālisms.
Mūsdienu Latvijā, diemžēl, vērojama strauja vispārcilvēcisko vērtību degradācija, arvien biežāk ir sastopams zemiskums, cinisms un vienaldzība gan pieaugušajos, gan arī bērnos. Arvien svarīgāks kļūst jautājums par garīgo vajadzību, kultūras vērtību sargāšanu un vairošanu, ne tikai par materiālo labumu iegūšanu. Laikā, kad dzīvojam patērētāju, reklāmu pilnā pasaulē, šķiet, esam atteikušies no iespējas visu “skatīt caur garīguma un humānisma prizmu.”
Mūsdienu cilvēks, straujos tempos iedams cauri mūžam un pasaulei, visretāk atskatās savā dvēselē. Skolās jāpārvar garīguma krīze. Literatūra skolās vēl nebūt nav kļuvusi par ”sirdsapziņas mācību”, kā to saka dzejniece Māra Zālīte.
Izglītības procesā vissvarīgākais ir tas, ko katrs cilvēks uzskata par vērtību. Literatūras skolotāja uzdevums ir atrast veidus, kā modināt skolēnos motivāciju literatūras apguvei, kā radīt jauniešos vajadzību pēc grāmatām. Latviešu valodas un literatūras skolotāji nereti atzīst, ka galvenā problēma darbā ir saistīta ar to, ka jaunieši nelasa grāmatas. Video tehnika, datori un citi šī laika masu mediji kļūst par nopietniem konkurentiem intereses radīšanā par literatūru. Nevarēs palīdzēt autoritatīvu metožu izmantošana, cenšoties audzēkņus piespiest lasīt. Neviens literatūras skolotājs labprātīgi nevēlēsies atzīt “literatūras ēnas galu”.
Literatūrai ir nenoliedzama nozīme sevis un citu cilvēku kā vērtības apzināšanās procesā. Svarīgi ir radīt interesi par grāmatām, atšķirt labu literatūru no nevērtīgas.
Arī maniem audzēkņiem, Jēkabpils agrobiznesa koledžā topošajiem grāmatvežiem, komersantiem, bez labām profesionālajām zināšanām, nepieciešams izprast literatūru, lai tā palīdzētu veidoties personībām, kam ir dziļa nacionālā kultūrapziņa.
Imants Ziedonis ir izteicis domu:
“Lielai daļai dzeja, dzejnieks, dzejoļu būšana ir kā tāds pielikums pie dzīves, piedziedājums pie svinībām, rituālā izmantojams numurs”[75, 36].
Laikā, kad notiek vērtību degradācija, tikpat kā izzudušas vairākas vispārcilvēciskās vērtības, zūd robeža starp māksliniecisku un nemāksliniecisku kultūru. Kultūrai, arī daiļliteratūrai, ir vērtību iedaba. 20. gadsimta ievērojamākais aksiologs M. Šēlers uzskata, ka vērtības atklājas emocionālās intuīcijas aktā – mēs kaut ko noraidām un kaut kam dodam priekšroku. Tādā veidā mēs noraidām arī vērtības. Vērtība pauž vērtētāja attieksmi pret kādu objektu [57, 22]. Cilvēks savu rīcību samēro ar normu, ideālu, mērķi, sirdsapziņas balsi, vērtībām, kurām viņš piešķir subjektīvu nozīmīgumu, jēgu un kas viņam radījušas cieņu, bijību, pat svētuma izjūtu. Kā veicināt audzēkņos motivāciju tiekties pēc tādām vispārcilvēciskām vērtībām kā dzīvības svētuma, brīvības alkām, mīlestības cildenuma? Šīs vērtības atrodamas latviešu klasiskajā literatūrā. Savā darbā esmu mēģinājusi mācīt skolēnus novērtēt klasiskajā literatūrā izteiktās atziņas par labo un skaisto, par humānismu. Veidojot audzēkņos motivāciju meklēt – viņiem zināmajām pieredzēm pievienot jaunas – ietekmējošas, saviļņojošas, pārdomas izraisošas atziņas, arī klasiskās literatūras darbos piedāvāt saskatīt maniem audzēkņiem tuvs. Cenšos sākt klasiskās literatūras darbu apguves procesu, meklējot saistību ar mūsdienu problēmām, ar atbilžu meklēšanu jautājumiem, ko maniem audzēkņiem uzdod šodienas realitāte.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −42,96 €
Комплект работ Nr. 1238252
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация