Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:464569
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.05.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 39 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Mūzikas mākslas kā kultūras veida raksturojums    7
1.1.  Mūzikas mākslas būtība    7
1.2.  Mūzikas vēsturiskā attīstība    10
1.3.  Mūzikas izteiksmes līdzekļi un mūzikas tēls    14
2.  Mūzikas uztveres veidošanās pirmsskolas vecumā    16
2.1.  Mūzikas uztveres skaidrojums    16
2.2.  Mūzikas uztveres posmi    21
2.3.  Mūzikas uztveres īpatnības pirmsskolas vecumā    22
3.  Muzikālās audzināšanas process kā pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas kultūras pamatlicējs    26
3.1.  Muzikālās audzināšanas mērķis un uzdevumi    26
3.2.  Mūzikas uztveres saturs kā mūzikas kultūras veidošanās līdzeklis    28
3.3.  Pedagoga loma mūzikas iepazīšanā    33
4.  Mūzikas uztveres kā mūzikas kultūras attīstības līdzekļa praktiskā izpēte    36
4.1.  Vecāku anketēšanas rezultātu izvērtējums    36
4.2.  Bērnu emocionālās attieksmes pret mūziku sākotnējā izpēte    46
4.3.  Bērnu attieksmes pret mūziku salīdzinošā izpēte    46
  Izmantotās literatūras saraksts   
Фрагмент работы

No visām mākslām vismasveidīgākā, visdemokrātiskākā, asociācijām visbagātākā māksla – mūzika skan gandrīz visu dienu gan muzikālos, gan nemuzikālos radio vai televīzijas raidījumos. Tā pavada cilvēku no šūpuļa līdz dzīves beigām, sagādājot daudz laimīgu, priecīgu pārdzīvojumu Diemžēl ne vienmēr mūzika veic ētiski estētiskās audzināšanas funkcijas. Dažāda mūzika var dažādi ietekmēt cilvēku. Viena un tā pati mūzika iedarbojas dažādi uz dažādiem cilvēkiem un pat uz vienu un to pašu cilvēku dažādos apstākļos. Protams, daudz kas arī atkarīgs no cilvēka sagatavotības, muzikālās dzirdes, no augstākā nervu darbības tipa un citiem faktoriem.
Pamatizglītības standartos par mūziku rakstīts: ”Mūzikas kultūras pastāvēšana ir saistīta ar muzikālās pieredzes, zināšanu, prasmju, sociālo attiecību tālāknodošanu jeb muzikālo izglītību, un mūzikas nodarbības ir šī procesa visnozīmīgākais posms. Mūzika izglītības sistēmā ir neatņemama sastāvdaļa, jo tā ir:
Nozīmīgākais faktors tautas identitātes un kultūras saglabāšanā un attīstīšanā;
Svarīgs bērnu saskarsmes un sadarbības attīstības veids;
Viens no radošo spēju attīstības līdzekļiem;
Mācību priekšmets, kas veicina harmoniskas personības veidošanos”.[24;2].
B.Teplovs, balstoties uz Cēzara Kiī izteicienu uzsver: ”Skaistums un patiesība – lūk, mūzikas saturs. [35;3]
Manuprāt, īsāk un labāk tas nav pasakāms: skaistums un patiesība.
Tātad, neizsmeļamās mūzikas iespējas ietekmēt cilvēka iekšējo pasauli jau kopš seniem laikiem pievērsušas zinātnieku, filozofu un mūziķu uzmanību. Psihologi un pedagogi, cenzdamies izprast mūzikas lomu personības veidošanā, uzsvēra savdabīgās īpašības, pateicoties kurām mūzika izceļas starp citiem mākslas veidiem. Jau sirmā senatnē tika noskaidrots, ka mūzika spēj izmainīt cilvēka garastāvokli, ietekmēt viņa dvēseles pasauli. Tas nozīmē, ka mūzika ir viens no visvarenākajiem ietekmes līdzekļiem, tā iedarbojas uz cilvēka, it sevišķi uz bērna emocionālo un garīgo pasauli.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация