Darba izstrādes laikā, sasniedzot bakalaura darba mērķi, autors secina, ka:
1. Latvijā ieviestais regulējums pagaidu aizsardzībai pret vardarbību ir efektīvs, jo, novērojams, ka likumdevēji groza un maina aizsardzības pret vardarbību piemērošanas kārtību, kas ļauj pieņemt, ka regulējuma piemērošana Civilprocesā ir ātrākais veids, kā aizsargāt personas tiesības;
2. Latvijā tiesības pieņemt Policijas lēmumu par nošķiršanu un lemt jautājumu par nepieciešamību aizsargāt personu no vardarbības ir Valsts policijai, pašvaldības policijas darbiniekam un tiesai;
3. visaptverošākais ir Pasaules veselības organizācijas vardarbības definējums - tīša iedomāta vai reāla fiziska spēka, vai varas apzināta lietošana pret sevi, citu personu, grupu vai kopienu, kas izraisa vai spēj izraisīt ievainojumu, nāvi, psiholoģisku kaitējumu, attīstības traucējumus vai zaudējumus;
4. normatīvie akti neparedz Valsts policijas darbiniekam Policijas lēmumam par nošķiršanu pievienot dienesta ziņojumu, kurā detalizēti tiktu aprakstīts notikuma vietā redzētais, dzirdētais un konstatētais;
5. ir izveidojusies lielāka policijas darbinieku pieredze attiecīgajā jomā un apmeklējot apmācības kursus par pagaidu aizsardzību pret vardarbību ir uzlabojušās zināšanas par to kā pareizi konstatēt un rīkoties gadījumos, kad tiek pārkāpts Policijas lēmums par nošķiršanu;
6. izpildot Tiesas lēmumus par pagaidu aizsardzību pret vardarbību, policijai nav informācijas par to, vai atbildētājs ir informēts par tiesas lēmumu, vai tas atbildētājam paziņots tiesas sēdes laikā, vai ierakstītā pasta sūtījumā, vai nav paziņots vispār;
7. Uz doto brīdi nav izveidojusies piespiedu naudas piemērošanas prakse, jo valstī nav izstrādāta vienota piespiedu naudas piemērošanas kārtība gadījumiem, kas saistīti ar Policijas lēmuma par nošķiršanu pārkāpšanu;
Autora priekšlikums:
• izstrādāt vienotu izpildrīkojuma veidlapu un metodiskos norādījumus, kuros noteiktu kārtību kādā tiek sastādīts izpildrīkojums, kā to reģistrēt, ko darīt ar izpildrīkojumu pēc tā pieņemšanas, lai izpildrīkojums, ņemot vērā tiesiskos aspektus, netiktu izdots prettiesiski;
• Veikt grozījumus normatīvajos aktos nosakot par Policijas lēmuma par nošķiršanu nevis lēmuma piespiedu izpildi, bet administratīvo atbildību.
…