Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:118707
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.06.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 18 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Izmantotie saīsinājumi    3
  Ievads    4
1.  Latvijas likumdošanas orgāns – Saeima    7
1.1.  Parlamenta un deputāta jēdziens    7
1.2.  Parlamenta izveidošana un tā darbība – vēsturiskais aspekts    10
2.  Partiju darbs Saeimā un frakcijās    14
3.  Partiju ietekmes palielināšanas meklējumi cīņā par iekļūšanu Saeimā    19
3.1.  Partiju dalīšanās, apvienošanās un jaunu partiju veidošana pirms Saeimas vēlēšanām    21
3.1.1.  Partiju šķelšanās un apvienību veidošana    21
3.1.2  Jaunu partiju veidošana pirms Saeimas vēlēšanām    28
3.2.  Partiju finansēšanas procesi un to ierobežošana    31
4.  Deputātu darba organizācija un darbības kontrole    40
  Secinājumi un priekšlikumi    44
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    47
Фрагмент работы

Saeima ir Latvijas Republikas augstākais valsts varas orgāns, kurai pieder likumdošanas tiesības. Tas ir vienkameras parlaments, kurā ir 100 deputāti. Saeimas galvenais uzdevums ir likumprojektu izskatīšana. Likumdošanas iniciatīva Latvijā pieder
• Valsts prezidentam,
• Ministru kabinetam,
• Saeimas komisijām,
• Ne mazāk kā 5 Saeimas deputātiem,
• 1/10 vēlētāju.
Pēc likumprojekta izstrādes, tas tiek reģistrēts Saeimas kancelejā un tiek nodots atbildīgajai komisijai tā izskatīšanai. Saeimas plenārsēdēs, likumprojekts tiek izskatīts 3 vai 2 lasījumos atkarībā no tā, kā tas noteikts likumā. Galīgo pieņemtā likuma variantu nosūta Valsts prezidentam, kurš likumu izsludina. Prezidents likumu var arī nodot Saeimai atpakaļ, tā otrreizējai izskatīšanai, vai arī apturēt tā izsludināšanu uz 2 mēnešiem un, ja 1/10 vēlētāju pieprasa, tad nodot to tautas nobalsošanai. Likums stājas spēkā 14 dienas pēc izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits termiņš.
Latvijā kā tiesiskā valstī tiek realizēts varas dalīšanas princips. Vara tiek dalīta likumdošanas varā, izpildvarā un tiesu varā. Likumdošanas vara tiek realizēta partiju darbības ietekmē, jo piesakot savu partiju kandidātus vēlēšanām, partijas atkarībā no saņemtajām vēlētāju balsīm, iegūst noteiktu deputātu mandātu skaitu parlamentā jeb Saeimā.

1.1. PARLAMENTA UN DEPUTĀTA JĒDZIENS

Saeimu ievēl vienlīdzīgās, tiešās, aizklātās, brīvās un proporcionālās vēlēšanās, piešķirot vietas partijām, kuras iegūst vismaz 5 % balsu. Vēlēšanas notiek reizi četros gados, oktobra pirmajā sestdienā. Saeimu ievēlē uz četriem gadiem. Šādu skaidrojumu var gūt arī LR Satversmes II nodaļā, kas izklāstīts 5., 6., 10.un 11.pantā.
Tomēr jāpiebilst, ka LR Satversme nav vienīgais likums, kas regulē Saeimas vēlēšanu norises kārtību. Ir vēl virkne likumu, kas sīki izklāsta to, kādā veidā notiek vēlēšanas, kā reģistrējami deputātu kandidātu saraksti, kas drīkst un kas nedrīkst tikt iekļauts šajos sarakstos, kas atbild par norises kārtību utt.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация