Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Pašvaldības budžeta efektīvas izmantošanas organizēšanaNr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 8 | |
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 10 |
1.1. | Finanšu sistēma, tās veidošanas kārtība | 10 |
1.1.1. | Valsts finanses kā finanšu zinātnes disciplīna | 10 |
1.1.2. | Mūsdienu valsts finanšu saimniecība | 11 |
1.1.3. | Finanšu pārvaldīšanas Latvijas Republikā | 12 |
1.1.4. | Finanšu ministrija: struktūra, uzdevumi, funkcijas un tiesības | 13 |
1.2. | Pašvaldības teorijas pamati | 17 |
1.2.1. | Pašvaldības jēdziens | 17 |
1.2.2. | Pašvaldību veidošana | 18 |
1.2.3. | Pašvaldību klasifikācija | 20 |
1.3. | Pašvaldību finanses | 21 |
1.3.1. | Pašvaldību budžeta veidošanas principi | 21 |
1.3.2. | Pašvaldību budžetu sistēma Latvijā | 24 |
1.3.3. | Budžeta ieņēmumu un izdevumu struktūra | 26 |
1.4. | Finanšu efektivitātes radītāji | 28 |
1.4.1. | Likviditātes rādītāji | 29 |
1.4.2. | Maksātspējas rādītāji | 30 |
1.4.3. | Aktivitātes rādītāji | 32 |
1.4.4. | Rentabilitātes radītāji | 32 |
1.5. | Organizēšana, tā ekonomiskā būtība | 34 |
1.5.1. | Organizācijas struktūru veidi | 35 |
2. | PROJEKTU APRĒĶINU DAĻA | 38 |
2.1. | Demenes pagasta raksturojums | 38 |
2.1.1. | Teritoriālais iedalījums | 38 |
2.1.2. | Pagasta padome | 39 |
2.1.3. | Finanšu komiteja | 40 |
2.2. | Laucesas pagasta raksturojums | 41 |
2.2.1. | Teritoriālais iedalījums | 41 |
2.2.2. | Pašvaldības pārvaldes struktūra | 42 |
2.2.3. | Laucesas pašvaldības funkcijas | 44 |
2.3. | Demenes un Laucesas pagasta budžeta analīze | 45 |
2.4 | Demenes un Laucesas pagasta pašvaldības budžeta plāns 2010.gadām | 53 |
2.5. | Demenes un Laucesas pagasta budžeta efektivitātes radītāji | 56 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 61 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 65 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Finanšu zinātnes saturs un struktūra aplūko valsts ieņēmumus un izdevumus, vienkāršos un ārkārtas ieņēmumus un izdevumus, ietver mācību par budžetu, mācību par finanšu pārvaldīšanu un publisko kreditēšanu.
2. Finanšu zinātnē L. Kosa izceļ trīs sadaļas, kas aptver valsts izdevumus, ieņēmumus un to attiecības.
3. Finanšu resursi ir valsts, saimniecisko subjektu, mājsaimniecību un iedzīvotāju rīcībā esošie naudas līdzekļi, kas atrodas iekšzemes kopprodukta sadales un pārdales procesā.
4. Svarīgākā loma finanšu politikas izveidošanā un īstenošanā Latvijas Republikā pieder Finanšu ministrijai.
5. Finanšu ministrija ir atbildīga par valsts budžeta izstrādi kārtējam gadam, finanšu un fiskālās politikas veidošanu un veiksmīgu pieejamo Eiropas Savienības līdzekļu apguvi.
6. Pašvaldība ir noteiktā teritorijā dzīvojošo pilsoņu (vai atsevišķās valstīs – iedzīvotāju) izveidota vietēja vara, kas darbojas šajā teritorijā. Par pašvaldību var uzskatīt vietējās lēmējvaras un izpildinstitūciju kopumu.
7. Pašvaldības var iedalīt pilsētu un lauku municipalitātēs. Laika ritumā atšķirība starp šiem abiem municipalitāšu veidiem samazinās. Tāpēc arī daudzās valstīs ir kopīgs pašvaldību likums pilsētu un lauku munici¬palitātēm.
8. Veidojot vietējo pašvaldību finanšu politiku, pirmām kārtām jāņem vērā prasības, kas noteiktas Vispasaules deklarācijā un Eiropas hartā par vietējām pašvaldībām.
9. Saskaņā ar likumu «Par pašvaldību budžetiem» pašvaldību budžetu mērķis ir noteikt un pamatot līdzekļu apjomus, kas nepieciešami pašvaldībām ar likumu noteikto funk¬ciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei.
10. Budžeta sastādīšanas un izlietošanas process ir atklāts, sniedzot informāciju katram vietējam iedzīvotājam pēc viņa pieprasījuma.
11. Apstiprinātais kārtējā gada pašvaldības budžeta plāns tiek iesniegts Finanšu ministri¬jai. Ik mēnesi katra pašvaldība Valsts kasei sniedz budžeta izpildes pārskatu.
12. Likviditātes rādītāji ir rādītāji, ar kuru palīdzību var novērtēt spēju atmaksāt savus pašreizējos parādus.
13. Maksātspēja raksturo stāvokli, kad ir pietiekami daudz skaidras naudas, lai norēķinātos ar kreditoriem nekavējoties.
14. Rentabilitāte ir darbības efektivitātes rādītājs. Šie rādītāji rāda patērētos līdzekļus vai realizētās produkcijas apjomu.
15. Organizēšana ir organizācijas resursu (finanšu, cilvēku, materiālu un informācijas) koncentrēšana, sadale un koordinēšana, lai realizētu noteiktus plānus un sasniegtu organizācijas mērķus.
16. 2007.gadā Demenes pašvaldības budžeta ieņēmumi sastādīja Ls 949 500,00 Ls. Būtiskākie ieņēmumi bija iedzīvotāju ienākuma nodoklis, kurš sastādīja 15 % no kopējiem ieņēmumiem, tiešie nodokļi – 17 % un pašvaldību budžeta transferti – 20,6 %.
17. 2008.gadā Demenes pašvaldības ieņēmumi sastādīja 777 424,00 Ls, kas salīdzinājumā ar 2007.gadu samazinājušies par 17 %. Visvairāk samazinājušies ieņēmumi no budžeta iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem - par 61,5 %.
18. 2009.gadā Demenes pašvaldības ieņēmumi sastādīja 653 238.00 Ls, kas salīdzinājumā ar 2007.gadu samazinājušies par 31,2 % un salīdzinājumā ar 2008.gadu par 15, 97 %.
19. 2007.gadā Demenes pagasta budžeta izdevumi sastādīja 931 080,00 Ls. Visvairāk nauda tika tērēta pārvaldei – 33,5 % un izglītībai – 35,78 %.
20. 2008.gadā Demenes pamatbudžeta izdevumi sastādīja 802 579,00 Ls, kas ir par 13,8 % mazāk nekā 2007.gadā.
…
Darba mērķis ir Demenes un Laucesas pagasta pašvaldības budžeta analīze un salīdzināšana, ka arī priekšlikumu izstrādāšana, kā varētu efektīvi organizēt pašvaldības budžeta ieņēmumus un izdevumus. Lai sasniegtu mērķi tika izvirzīti šādi darba uzdevumi: 1. apskatīt teorijas jautājumus par finansēm, pašvaldību un organizēšanu; 2. izanalizēt zinātniskos avotus un literatūru par pašvaldības budžetu Latvijā; 3. izanalizēt pašvaldību budžeta sistēmu Latvijā; 4. izpētīt pašvaldību budžeta ieņēmumu un izdevumu struktūru; 5. izpētīt un izanalizēt Demenes un Laucesas pagasta pašvaldības budžeta ieņēmumu un izdevumu struktūru 2007 .- 2009.gadā; 6. izpētīt un salīdzināt budžeta plānus 2010.gadām; 7. salīdzināt Demenes un Laucesas pagasta pašvaldības budžetus pēc finanses radītājiem. Darbā tika izmantoti sekojoši literatūras avoti: zinātniski periodiskie izdevumi, speciālā ekonomiskā literatūra, statistikas avoti, normatīvie akti, interneta resursi (Latvijas Republikas Finanšu Ministrijas mājas lapa). Ievērojamu ierobežojumu darba izstrādē veido bakalaura darba apjoms un pētījuma laika periods.
- Latvijas Republikas budžeta analīze un tā loma valsts ekonomikā
- Pašvaldības budžeta efektīvas izmantošanas organizēšana
- Rēzeknes pilsētas pašvaldības ekonomiskais raksturojums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rēzeknes pilsētas pašvaldības ekonomiskais raksturojums
Дипломная для университета44
-
Latvijas Republikas budžeta analīze un tā loma valsts ekonomikā
Дипломная для университета86
-
E-pārvaldes ieviešanas problēmas Latvijas pašvaldībās
Дипломная для университета64
Оцененный! -
Vadīšanas kultūra pašvaldībās
Дипломная для университета58
Оцененный! -
LR nodokļu loma valsts budžeta veidošanā
Дипломная для университета60
Оцененный!