Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Pedagoģiskā konflikta cēloņi un risināšanas iespējas X sp...-
Pedagoģiskā konflikta cēloņi un risināšanas iespējas X speciālajā internātskolā sociālās pedagoģijas aspektā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Pedagoģiskā konflikta teorētiskā analīze | 7 |
1.1. | Konflikts pedagoģiskā vidē | 7 |
1.2. | Pedagoģiskā konflikta veidi un izpausmes | 8 |
1.3. | Konfliktu veicinošie faktori | 11 |
2. | Speciālās izglītības pamatnostādnes un darbības īpatnību raksturojums | 14 |
2.1. | Speciālās skolas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 14 |
2.2. | Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem darbības īpatnību raksturojums | 18 |
3. | Pedagoģiskā konflikta cēloņi un dinamika | 21 |
4. | Konfliktu risināšanas taktikas | 26 |
5. | Sociālā pedagoga darbība konfliktu risināšanā | 30 |
Pētījumā par pedagoģiskā konflikta cēloņiem un risināšanas iespējām Rubas speciālajā internātskolā iegūto datu analīze | 36 | |
Sociālpedagoģiskās darbības programma pedagoģisko konfliktu risināšanai | 43 | |
Sociālpedagoģiskās darbības programmas aprobācija un novērtējums | 47 | |
Nobeigums | 50 | |
Izmantotie avoti | 51 | |
Pielikumi | 53 | |
1.pielikums. | Anketa skolēniem | 54 |
2.pielikums. | Anketa skolotājiem | 57 |
3.pielikums. | Tests skolēniem | 58 |
Ievads
Skolotāji neizbēgami tiek iesaistīti konfliktsituācijās, kas skar skolēnus, kolēģus, vecākus un skolas vadību. Tāpat kā visās iepriekšējās sabiedrībās, arī demokrātiskajā sabiedrībā, kurā mēs dzīvojam un kura ietekmē mūsu skolas, vienmēr rodas konflikti. Mainījies ir tikai veids kā šos konfliktus risināt, un paņēmieni, kuri, šai nolūkā jāizmanto un kurus skolotājam noteikti jāapgūst. (2.3, 192)
Tā kā pedagoģiskajā procesā iesaistās ne tikai skolēni un skolotāji, bet arī vecāki, tad konflikti ir neizbēgami. Ir dažādas konfliktu risināšanas taktikas un stratēģijas, bet ne vienmēr konfliktu ir iespējams novērst vai atrisināt. To varētu panākt, ja veiktu sociālpedagoģisku darbu gan ar skolēniem un skolotājiem, gan ar vecākiem.
Konflikta cēloņiem un risināšanas iespējām speciālajās mācību iestādēs, manuprāt, ir īpaši aktuāla nozīme, jo, strādājot ar skolēniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, ir jāizvēlas tādas taktikas, kuras būtu atbilstošas un piemērotas tieši šai sociālajai grupai.
Audzinātāja stundas ir viena no tām darba formām, kas reāli var kļūt par pedagoģiskā konflikta profilakses iespējamām veicējām. Taču, lai darbs pedagoģiskā konflikta profilaksē būtu pilnvērtīgs, ir nepieciešamas līdzīgas darba formas, strādājot arī ar vecākiem un skolotājiem. (3.1., 5.)
Darbā izmantots K.Tomasa un R.Kilmana konflikta risināšanas modelis, kuru nosaka perspektīva, prioritātes, darbības stils, pieredze, vara un pieradums, I.Engeres un L.Gleškes pētījums par sociālā pedagoga darbību konfliktsituāciju risināšanu skolā, kā arī V.Reņģes un A.Vorobjova atziņas par psiholoģisko pieeju konfliktu risināšanā un cēloņu meklēšanā.
Darba mērķis: Noskaidrot pedagoģiskā konflikta cēloņus un risināšanas iespējas sociālās pedagoģijas aspektā un veikt sociālpedagoģisko darbību, lai mazinātu šos konfliktus.
Pētījuma objekts: Pedagoģiskie konflikti, to risināšanas iespējas speciālajā internātpamatskolā.
Uzdevumi:
1. Analizēt un salīdzināt pedagoģiskā konflikta traktējuma veidu, provocējošos faktorus, cēloņus un aktualitāti dažādu autoru darbos.
2. Noskaidrot pedagoģiskā konflikta risināšanas iespējas speciālajā izglītības iestādē.
3. Izstrādāt programmu internātskolas pedagoģisko konfliktu risināšanai un situācijas izpētei.
4. Realizēt darbības programmas uzdevumus.
5. Izvērtēt programmas efektivitāti.
…
Diplomdarbā tika aplūkoti pedagoģiskā konflikta cēloņi un noskaidrotas risināšanas iespējas to mazināšanai sociālās pedagoģijas aspektā X speciālajā internātpamatskolā, kurā mācās galvenokārt skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem. Galvenie cēloņi, kas veicina konfliktu pedagoģiskajā vidē, ir cilvēku atšķirīgie resursi un intereses, situācijas, kad netiek apmierinātas indivīda pamatvajadzības, kā arī dažādie uzskati un atšķirīga vērtību orientācija. Konfliktu var aplūkot kā vairāku saskaitāmo summu: Konflikts = konflikta situācija + incidents. Sociālais pedagogs var veikt ne tikai preventīvo darbu situācijas uzlabošanai, bet, arī risinot kādu problēmu, izmantot reālus paņēmienus un metodes, lai iejauktos konkrētās ģimenes sociālajā dzīvē un to pēc iespējas uzlabotu. Ir iespējami 6 konfliktsituācijas risināšanas soļi, kurus sociālais pedagogs var izmantot par pamatu risinot gadījumus: 1) problēmas noteikšana; 2) plānošana; 3)iejaukšanās; 4) novērošana; 5) nobeiguma fāze un 6) turpmākā novērošana. Balstoties uz izstrādāto sociālpedagoģiskās darbības programmu pedagoģisko konfliktu risināšanai, tika veikta aprobācija X speciālajā internātpamatskolā, kur sekmīgas programmas realizācijas rezultātā, skolēni apguva teorētisko materiālu par konfliktu cēloņiem un risināšanas veidiem, kā arī veicināta konfliktu sekmīgāka risināšana, neizmantojot kā taktiku konkurenci un izvairīšanos, bet gan vairāk meklējot kompromisa un sadarbības iespējas.
- Bērnu pašizjūtas izpētes iespējas sākumskolā
- Pedagoģiskā konflikta cēloņi un risināšanas iespējas X speciālajā internātskolā sociālās pedagoģijas aspektā
- Skolēnu balss saliedēšana dziedāšanas procesā un unisona attīstīšana sākumskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Vadītāja lomas un ietekmes uz psiholoģisko klimatu pētīšana un pilnveidošana organizācijā
Дипломная для университета48
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Дипломная для университета109
Оцененный! -
Diverģentās domāšanas un radošuma saikne kultūras darbiniekiem brieduma gados
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Skolas vadības darbība skolēnu darba drošības un arodveselības iemaņu veidošanā
Дипломная для университета129
Оцененный!