Дипломная
Предпринимательство и право
Финансы, кредит
Pensiju 2.līmeņa nozīme Latvijas pensiju sistēmā-
Pensiju 2.līmeņa nozīme Latvijas pensiju sistēmā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pensiju sistēma kā valsts sociālās politikas nozīmīga sastāvdaļa | 9 |
1.1. | Sociālās apdrošināšanas nozīme pensiju sistēmā | 9 |
1.2. | Pensiju sistēmas raksturojums | 14 |
1.2.1. | Pensiju sistēmas būtība un īpatnības | 14 |
1.2.2. | Pensiju sistēmas modeļi | 17 |
1.3. | Pensiju fondu un plānu raksturojums | 20 |
1.3.1. | Pensiju fondu darbība | 21 |
1.3.2. | Pensiju plāni, to būtība un veidi | 23 |
2. | Trīs līmeņu pensiju sistēmas darbība Latvijā | 25 |
2.1. | Latvijas pensiju sistēmas vēsturiskā attīstība | 25 |
2.2. | Pensiju sistēmas darbības raksturojums Latvijā | 28 |
2.3. | Valsts fondētās pensiju shēmas darbības analīze Latvijā | 38 |
2.3.1. | Valsts fondētās pensiju shēmas raksturojums | 38 |
2.3.2. | Valsts fondētās pensiju shēmas darbība un rezultāti | 41 |
2.3.3. | Valsts fondētās pensiju shēmas ieguldījumu plānu analīze | 47 |
3. | Problēmas trīs līmeņu pensiju sistēmā Latvijā un iespējamie risinājumi | 55 |
3.1. | Latvijas pensiju sistēmas problēmas un nepieciešamie uzlabojumi | 55 |
3.2. | Problēmas un risinājumi VFPS | 59 |
Secinājumi un priekšlikumi | 63 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 66 | |
Pielikumi | 70 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Autors analizējot Latvijas pensiju sistēmu un Valsts fondēto pensiju shēmu nonācis pie sekojošiem secinājumiem:
1. Lielākajā daļā Eiropas vērojama sabiedrības novecošanās, kuras rezultātā pensiju tēma kļūst arvien biežāk apspriestāka, jo valstis, kas balstīja savu pensiju sistēmu uz paaudžu solidaritātes principiem, saprot, ka var nepietikt līdzekļu, lai turpmāk pilnvērtīgi nodrošinātu pensionārus ar pietiekamiem ienākumiem.
2. Latvijas pensiju sistēmā ietvertā ideoloģija ir vērsta uz to, lai ieinteresētu darbspējīgā vecuma iedzīvotājus pēc iespējas ilgāk palikt darba tirgū, turpinot darbu pēc noteiktā minimālā pensionēšanās vecuma sasniegšanas.
3. Lai gan pensionāru skaitam Latvijā no 2002. līdz 2008. gada janvārim bija tendence samazināties, šajā laika posmā samazinoties par 7,5% no 503,4 tūkstošiem līdz 465,6 tūkstošiem pensionāru, tad pēdējos trīs gados vecuma pensionāru skaits palielinās - no 2008. gada janvāra līdz 2011. gada janvārim vecuma pensionāru skaits palielinājās par 2,5% jeb 11 824 pensionāriem, kas galvenokārt saistīts ar sabiedrības novecošanās problēmu un priekšlaicīgas pensionēšanās iespējām.
4. Kopš Latvijā tika ieviesta trīs līmeņu pensiju sistēma pensiju vidējais apmērs katru gadu pieaug - 2002. gada janvārī vidējais vecuma pensijas apmērs bija tikai 61,83 lats, tad jau 2011. gada janvārī vecuma pensiju vidējais apmērs sasniedza 183,71 latu, deviņu gadu laikā palielinoties gandrīz par trim reizēm jeb 121,88 latiem.
…
Bakalaura darba tēma ir ‘’Pensiju 2. līmeņa nozīme Latvijas pensiju sistēmā’’. 1995. gadā Latvija bija viena no pirmajām valstīm Austrumeiropā, kas pēc Padomju Savienības sabrukuma ar Pasaules Bankas atbalstu veica pensiju sistēmas reformu, kur rezultātā izveidojās trīs līmeņu pensiju sistēma, kas savu darbību uzsāka 2001. gadā, kad 1. jūlijā tika ievests pensiju sistēmas 2. līmenis jeb valsts fondētā pensiju shēma. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām, kur pirmajā nodaļā teorētiski analizēta pensiju sistēma kā valsts sociālās politikas nozīmīga sastāvdaļa, apskatot pensiju sistēmas būtību, salīdzinot pensiju sistēmu modeļus, fondus un plānus, bet otrā nodaļā autors analizē Latvijas pensiju sistēmas attīstību un valsts fondētās pensiju shēmas (VFPS) darbību un rezultātus. Savukārt trešajā nodaļā apskatītas Latvijas pensiju sistēmas un VFPS problēmas un nepieciešamie uzlabojumi turpmākai attīstībai. Bakalaura darba galvenie secinājumi: 1. Kopš Latvijā tika ieviesta trīs līmeņu pensiju sistēma pensiju vidējais apmērs katru gadu pieaug, kur no 61,83 latiem 2002. gadā tas pieauga par 121,88 līdz 2011. gada janvārim, kad vidējais pensiju apmērs sasniedza 183,71 latus. 2. 2008. gadā VFPS tika veiktas lielākās iemaksas shēmas pastāvēšanas vēsturē, kur viens dalībnieks vidēji veica 292,21 latu lielu iemaksu gadā, kas izskaidrojams ar iemaksu likmes palielināšanu līdz 8% un vidējās darba algas palielināšanos valstī. 3. Dalībnieki, kas VFPS atrodas viss ilgāk – 8 gadus vidēji uz vienu dalībnieku ir uzkrājuši 917,98 latu, rezultātā vidēji gadā viens no šiem dalībniekiem uzkrāj 114,74 latus, kas tomēr ir ļoti neliela summa, lai gan ienesīgums ir salīdzinoši augsts – 7,79%, kas skaidrojams ar salīdzinoši zemajām iemaksu likmēm pensiju 2. līmenī. Galvenie bakalaura darba priekšlikumi ir sekojoši: 1. LR Saeimai jāveic grozījumi Valsts fondēto pensiju likumā un jāļauj pensiju 2. līmeņa uzkrātos līdzekļus saņemt mantojumā. 2. Nepieciešams palielināt iemaksu līmeni VFPS un neatteikties no mērķa – panākt 10% iemaksu apjomu, kas nepieciešams adekvātu pensiju saņemšanai. Darbs ir sastādīts uz 69 lapām, pētījumā ievietoti 12 attēli un 11 tabulas, kā arī pievienoti 3 pielikumi.
- Latvijas banku sistēma un tās nozīme naudas piedāvājuma regulēšanā
- Latvijas pensiju sistēma
- Pensiju 2.līmeņa nozīme Latvijas pensiju sistēmā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
Дипломная для университета66
-
Banku sistēma Latvijā
Дипломная для университета102
Оцененный! -
Latvijas Bankas darbības analīze
Дипломная для университета78
Оцененный! -
Noguldījumi Latvijas komercbankās, to analīze
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Pensiju 3.līmenis kā pensiju sistēmas sastāvdaļa
Дипломная для университета52