Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Personālapmācības centra konkurētspējas veicināšanas proj...Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 7 |
1. | Vispārējā informācija par uzņēmumu | 7 |
1.1.1. | SIA “Komercizglītības centrs” vispārējā informācija | 7 |
1.1.2. | Uzņēmuma organizatoriskais raksturojums | 8 |
1.1.3. | Pakalpojumu raksturojums | 9 |
1.1.4. | Pakalpojumu cenas | 10 |
1.2. | Tirgus raksturojums | 12 |
1.2.1. | SIA Komercizglītības centra lielāko konkurentu raksturojums | 15 |
1.2.2. | Personāla apmācības centru pozīcija tirgū | 17 |
1.2.3. | SVID analīze | 18 |
1.2.4. | SIA „Komercizglītības centrs” konkurētspējīgu zināšanu sistēmas izveide | 19 |
1.2.5. | Pakalpojumu cenas krīzes situācijā | 20 |
1.2.6. | Produkta kvalitātes novērtēšana | 22 |
1.2.7. | Pārdošanas aktivitāšu uzlabošana | 25 |
2. | PROJEKTA DAĻA | 27 |
2.1. | Uzņēmuma konkuretspējas noteikšanas projekts | 27 |
2.1.1. | Projekta realizācijas veikšana | 31 |
2.1.2. | Pakalpojuma satura vertēšana | 32 |
2.1.3. | Pasniedzēju konkurētspējas novērtējums | 34 |
2.1.4. | Mācību materiālu novērtējums | 35 |
2.1.5. | Kopējais kursa vertējums | 37 |
2.2. | Komercizglītības centra tirgus izpētes projekts | 39 |
2.3. | Produkta cena krīzes situācijā | 46 |
2.3.1. | Konkurences ietekme uz cenām | 48 |
2.3.2. | Pakalpojuma cenas veidošana | 49 |
2.3.3. | Idealās cenas izveidošanas projekts | 51 |
2.4. | Mācību pakalpojuma virzīšanas projekts | 53 |
2.4.1. | Pardošanas aktivitāšu uzlabošanas projekts | 55 |
2.4.2. | Klientu attiecību menedžmenta (KAM) stratēģija | 57 |
2.4.3. | Pārdošanas plāns Biznesa Meistarklasei 2010.gadam | 62 |
3. | TEHNOLOĢISKĀ DAĻA | 64 |
3.1. | Peļņas un zaudējumu sliekšņa analīze | 64 |
4. | DARBA AIZSARDZĪBAS RISKU NOVĒRTĒŠANA UZŅĒMUMĀ | 73 |
4.1. | Darba vides iekšejās uzraudzības plāns SIA Komercizglītības centrs | 73 |
4.2. | Darba vides riskiem pakļautie darbinieki | 74 |
4.2.1. | SIA Komercizglītības centra darba vides riska faktori | 76 |
4.2.2. | Darba risku novērtēšanas nepieciešamība uzņēmumā | 80 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 81 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 86 |
IEVADS
Tirgū, kurā uzņēmums darbojas ir augsta konkurence, lai izdzīvotu šīs konkurences apstākļos uzņēmējam ir jācenšas uzlabot savas pozīcijas pret konkurentiem un pilnveidot savu darbību, piesaistot jaunus klientus, pilnveidojot sortimentu un paaugstinot darba kultūru.
SIA „Komercizglītības centrs” (KIC) ir Latvijas vadoša personāla apmācības kompānija, kas Latvijas biznesa apmācības tirgū darbojas jau 15 gadus. Visus šos gadus KIC ir bijis starp top 3 lielākajām Latvijas biznesa apmācību kompānijām, bet pēdējos 4 gados uzņēmuma ikgadējais apgrozījums ir pieaudzis 4 reizes.
Darba struktūra
Darbs sastāv no 88 lappusēm, tajā ir 23 tabulas, 16 attēli, 9 pielikumi un literatūras avotu saraksts ar 22 nosaukumiem. Darbā ir 5 daļas – analītiskā, projekta, tehniskā un grafiskā daļa, kā arī darba aizsardzības daļa.
Analītiskajā daļā ir sniegts ieskats par SIA „Komercizglītības centrs” piedāvātajiem pakalpojumiem, par Latvijas biznesa apmācību tirgu un konkurenci tajā. Autore nolēma veidot konkurētspējas uzlabošanas projektu Komercizglītības centra ilgtermiņa mācību programmai austākā līmeņa vadītājiem- Biznesa Meistarklase. Programmas saturu veidojuši biznesa praktiķi un sava aroda meistari, ņemot vērā vadītāju vēlmes un vajadzības, reālo uzņēmējdarbības un ekonomisko situāciju, kā arī laikmetīgās tendences uzņēmuma vadīšanā. Kurss ir ļoti interesants un noderīgs, tomēr personāla apmācības tirgū valda sīva konkurence.
Projekta daļā ir apskatīti pakalpojuma konkurētspējas uzlabošanas ieteikumi un to pielietojums SIA „Komercizglītības centrā”. Aprakstītas metodes un rezultāti, kas tika iegūti kvalitatīvā pētījumā – Latvijas lielāko uzņēmumu personāldaļu vadītāju grupas diskusijā un kvantitatīvajā pētījumā - personāldaļu vadītāju aptauja internetā. Lai novērtētu SIA “Komercizglītības centrs” sniegto pakalpojumu kvalitāti, veikt kvalitatīvo pētījumu par mācību kvalitātēs novērtēšanas kritērijiem un kvantitatīvo pētījumu, kas ļautu salīdzināt KIC un tuvāko konkurentu sniegto mācību pakalpojumu kvalitāti. Kā arī apkopot iegūtos datus un sniegt ieteikumus kā uzlabot SIA “Komercizglītības centrs” turpmāko mārketinga darbu, lai veicinātu KIC mācību pakalpojumu noietu esošo un potenciālo klientu mērķu grupās.
Pamatojoties uz analītiskajā daļā savākto informāciju, tika izstrādāta jauna- ‘’Ideālā’’ cenu krīzes apstākļos, kas ir daudz zemāka nekā pašreizējā cena. „Ideālā” cena palīdzēs uzņēmumam nodrošināt Biznesa meistarklases vēlamo apmeklējumu.
Darba tehniskajā daļā ir veikti matemātiskie aprēķini, peļņas un zaudējumu sliekšņa analīze.
Darba aizsardzības daļā ir apskatīti un novērtēti iespējamie riski darba vietā, noteikti darba vides riskiem pakļautie darbinieki, kā arī izvērtēti darba vides riska apjomi, kā arī to apmēri un tas, cik reāli šāds risks var izpausties un kā to mazināt.
Diplomprojekta darba pētījuma uzdevums
1) Izpētīt SIA Komerciglītības centra iekšējo un ārējo vidi.
2) Izpētīt lielākos konkurentus, viņu piedāvātās cenas.
3) Noteikt KIC stratēģijas
4) Izveidot uzņēmuma SVID analīzi un noteikt draudus.
5) Veikt kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu, lai noskaidrotu esošo un potenciālo klientu attieksmi pret KIC, un konkurentu piedāvātajiem pakalpojumiem, personāla apmācības nozarē.
6) Noteikt optimālo jeb „Ideālo cenu” Biznesa Meistarklases kursam par 1 personu.
7) Izstrādāt pārdošanas uzlabošanas paņēmienus telemārketingā un tiešajā pārdošanā.
8) Izveidot matemātisku aprēķinu peļņas un zaudējumu sliekšņa noteikšanai, optimālās cenas aprēķināšanai.
9) Novērtēt darba riskus uzņēmuma vidē, un to ietekmi uz darbiniekiem.
10) Izdarīt secinājumus, un izteikt priekšlikumus situācijas uzlabošanai uzņēmumā.
Pētījuma priekšmets
Uzņēmuma konkurētspējas noteikšana. Pakalpojuma kvalitātes novērtēšana. Ideālās cenas noteikšana un pārdošanas aktivitāšu ( telemārketinga un tiešās pārdošanas) uzlabošana.
Diplomprojekta mērķis.
Pamatojoties uz akadēmisko literatūru un veiktajiem pētījumiem, noskaidrot, kā uzlabot uzņēmuma konkurētspēju personāla apmācības tirgū. Paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju pret šīs pašas nozares uzņēmumiem, lai arī tagadējās krīzes apstākļos tas nav viegli. Ar analīzes palīdzību iegūtie rezultāti uzņēmumam palīdzētu apzināties savu vietu starp konkurējošajiem uzņēmumiem un iegūt priekšlikumus klientu piesaistē un konkurētspējas pilnveidošanā. Savukārt, darba autorei, tas palīdzētu iegūtās zināšanas pielietot praksē.
Noskaidrot, kā tirgus aktivitātes ir ietekmējušas KIC darbību, klientu piesaisti un pārdošanas apjomus. Noskaidrot, kādi nosacījumi jāievēro, lai efektīvi veiktu un veicinātu pakalpojumu noietu, pārdošanu, pirms un pēcpārdošanas servisu, kā arī sniegt ieteikumus kā uzlabot SIA “Komercizglītības centrs” turpmāko pārdošanas procesu un uzlabotu konkurētspēju.
Pētījuma metožu raksturojums
Šajā darbā kā kvalitatīvais pētījums tika izmantota grupas intervijā. Šādu izvēli noteica gan intervēšanas iespējas “Zinību dienu foruma 2009” ietvaros, kur koncentrētā laikā un vietā pulcējās KIC pakalpojumu primārā mērķa auditorija – uzņēmumu un to personāldaļu vadītāji, gan arī informācijas būtība, ko katrs no respondentiem spēja sniegt.
Kā kvantitatīvais pētījums šajā darbā tika izmantota anketēšana internetā. Anketēšanas mērķis bija izpētīt esošo un potenciālo klientu attieksmi pret KIC pakalpojumiem, salīdzināt tos ar vērtējumiem par konkurentiem, sniegt rekomendācijas par KIC turpmākajām mārketinga aktivitātēm. Vienlaikus, noskaidrot vai kvalitatīvā pētījumā definētie pakalpojuma kvalitātes definētie kritēriji apstiprināsies ar kvantitatīvo pētījumu. Interneta anketēšanai tika izveidota anketa un speciāla programma, kas to apstrādā. Tā tika izvietota uz servera un informācija par to tika izsūtīta vairāk kā 1000 atlasītiem respondentiem – uzņēmumu un personāldaļu vadītājiem. Anketēšana tika veikta 10 dienas 2009. gada aprīlī un tajā piedalījās 103 aptaujas dalībnieks jeb apmēram 10% no kopējā izsūtīto e-pastu skaita.
Diplomprojekta darbā izmantots plašs teorētiskās mārketinga literatūras klāsts, SIA
“Komercizglītības centrs” iekšējie dokumenti un mācību materiāli, SIA “Lursoft” dati par mācību kompāniju apgrozījumiem, specializētie interneta resursi un biznesa preses materiāli, kā arī KIC veikto tirgus pētījumu dati un uzņēmuma nepublicētā informācija.
Temata ierobežojums saistīts ar faktiem, kurus uzņēmums uzskata par komercnoslēpumu. Savā ziņā arī dati par apmācību procesu tiek uzskatīti par aizsargājamiem. Tas ietekmējis arī izpētes procesu – informācijas trūkuma dēļ, autore izvēlējās analizēt vienu uzņēmuma produktu- Biznesa Meistarklasi. Savukārt, konkurentu izcenojumi ir neprecīzi, jo netiek publicētas un nosauktas patiesās cenas pakalpojumiem.
Uzņēmuma ekonomiskie rādītāji kvalifikācijas darbā tiek analizēti par laika posmu no 2007.gada līdz 2008.gadam. Tika liegta pieeja tādai informācijai kā mārketinga budžetiem, finanšu rādītājiem un darba apmaksas sistēmām. Diplomdarba autore uzskata, ka šī darba veidošana uzņēmumam ir ļoti noderīga, jo tas ļauj iepazīties ar SIA „Komercizglītības centrs” vājajām pusēm un novērst tā trūkumus. Vienu no autora piedāvātajām konkurētspējas paaugstināšanas iespējām uzņēmums jau sācis īstenot- uzlabojumi tiešās pārdošanas jomā un apsver ideju par “Idealās cenas ” izmantošanu.
…
Tirgū, kurā uzņēmums darbojas ir augsta konkurence, lai izdzīvotu šīs konkurences apstākļos uzņēmējam ir jācenšas uzlabot savas pozīcijas pret konkurentiem un pilnveidot savu darbību, piesaistot jaunus klientus, pilnveidojot sortimentu un paaugstinot darba kultūru. SIA „Komercizglītības centrs” (KIC) ir Latvijas vadoša personāla apmācības kompānija, kas Latvijas biznesa apmācības tirgū darbojas jau 15 gadus. Visus šos gadus KIC ir bijis starp top 3 lielākajām Latvijas biznesa apmācību kompānijām, bet pēdējos 4 gados uzņēmuma ikgadējais apgrozījums ir pieaudzis 4 reizes. Darba struktūra Darbs sastāv no 88 lappusēm, tajā ir 23 tabulas, 16 attēli, 9 pielikumi un literatūras avotu saraksts ar 22 nosaukumiem. Darbā ir 5 daļas – analītiskā, projekta, tehniskā un grafiskā daļa, kā arī darba aizsardzības daļa. Analītiskajā daļā ir sniegts ieskats par SIA „Komercizglītības centrs” piedāvātajiem pakalpojumiem, par Latvijas biznesa apmācību tirgu un konkurenci tajā. Autore nolēma veidot konkurētspējas uzlabošanas projektu Komercizglītības centra ilgtermiņa mācību programmai austākā līmeņa vadītājiem- Biznesa Meistarklase. Programmas saturu veidojuši biznesa praktiķi un sava aroda meistari, ņemot vērā vadītāju vēlmes un vajadzības, reālo uzņēmējdarbības un ekonomisko situāciju, kā arī laikmetīgās tendences uzņēmuma vadīšanā. Kurss ir ļoti interesants un noderīgs, tomēr personāla apmācības tirgū valda sīva konkurence. Projekta daļā ir apskatīti pakalpojuma konkurētspējas uzlabošanas ieteikumi un to pielietojums SIA „Komercizglītības centrā”. Aprakstītas metodes un rezultāti, kas tika iegūti kvalitatīvā pētījumā – Latvijas lielāko uzņēmumu personāldaļu vadītāju grupas diskusijā un kvantitatīvajā pētījumā - personāldaļu vadītāju aptauja internetā. Lai novērtētu SIA “Komercizglītības centrs” sniegto pakalpojumu kvalitāti, veikt kvalitatīvo pētījumu par mācību kvalitātēs novērtēšanas kritērijiem un kvantitatīvo pētījumu, kas ļautu salīdzināt KIC un tuvāko konkurentu sniegto mācību pakalpojumu kvalitāti. Kā arī apkopot iegūtos datus un sniegt ieteikumus kā uzlabot SIA “Komercizglītības centrs” turpmāko mārketinga darbu, lai veicinātu KIC mācību pakalpojumu noietu esošo un potenciālo klientu mērķu grupās. Pamatojoties uz analītiskajā daļā savākto informāciju, tika izstrādāta jauna- ‘’Ideālā’’ cenu krīzes apstākļos, kas ir daudz zemāka nekā pašreizējā cena. „Ideālā” cena palīdzēs uzņēmumam nodrošināt Biznesa meistarklases vēlamo apmeklējumu. Darba tehniskajā daļā ir veikti matemātiskie aprēķini, peļņas un zaudējumu sliekšņa analīze. Darba aizsardzības daļā ir apskatīti un novērtēti iespējamie riski darba vietā, noteikti darba vides riskiem pakļautie darbinieki, kā arī izvērtēti darba vides riska apjomi, kā arī to apmēri un tas, cik reāli šāds risks var izpausties un kā to mazināt. Diplomprojekta darba pētījuma uzdevums 1) Izpētīt SIA Komerciglītības centra iekšējo un ārējo vidi. 2) Izpētīt lielākos konkurentus, viņu piedāvātās cenas. 3) Noteikt KIC stratēģijas 4) Izveidot uzņēmuma SVID analīzi un noteikt draudus. 5) Veikt kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu, lai noskaidrotu esošo un potenciālo klientu attieksmi pret KIC, un konkurentu piedāvātajiem pakalpojumiem, personāla apmācības nozarē. 6) Noteikt optimālo jeb „Ideālo cenu” Biznesa Meistarklases kursam par 1 personu. 7) Izstrādāt pārdošanas uzlabošanas paņēmienus telemārketingā un tiešajā pārdošanā. 8) Izveidot matemātisku aprēķinu peļņas un zaudējumu sliekšņa noteikšanai, optimālās cenas aprēķināšanai. 9) Novērtēt darba riskus uzņēmuma vidē, un to ietekmi uz darbiniekiem. 10) Izdarīt secinājumus, un izteikt priekšlikumus situācijas uzlabošanai uzņēmumā. Pētījuma priekšmets Uzņēmuma konkurētspējas noteikšana. Pakalpojuma kvalitātes novērtēšana. Ideālās cenas noteikšana un pārdošanas aktivitāšu ( telemārketinga un tiešās pārdošanas) uzlabošana. Diplomprojekta mērķis. Pamatojoties uz akadēmisko literatūru un veiktajiem pētījumiem, noskaidrot, kā uzlabot uzņēmuma konkurētspēju personāla apmācības tirgū. Paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju pret šīs pašas nozares uzņēmumiem, lai arī tagadējās krīzes apstākļos tas nav viegli. Ar analīzes palīdzību iegūtie rezultāti uzņēmumam palīdzētu apzināties savu vietu starp konkurējošajiem uzņēmumiem un iegūt priekšlikumus klientu piesaistē un konkurētspējas pilnveidošanā. Savukārt, darba autorei, tas palīdzētu iegūtās zināšanas pielietot praksē. Noskaidrot, kā tirgus aktivitātes ir ietekmējušas KIC darbību, klientu piesaisti un pārdošanas apjomus. Noskaidrot, kādi nosacījumi jāievēro, lai efektīvi veiktu un veicinātu pakalpojumu noietu, pārdošanu, pirms un pēcpārdošanas servisu, kā arī sniegt ieteikumus kā uzlabot SIA “Komercizglītības centrs” turpmāko pārdošanas procesu un uzlabotu konkurētspēju. Pētījuma metožu raksturojums Šajā darbā kā kvalitatīvais pētījums tika izmantota grupas intervijā. Šādu izvēli noteica gan intervēšanas iespējas “Zinību dienu foruma 2009” ietvaros, kur koncentrētā laikā un vietā pulcējās KIC pakalpojumu primārā mērķa auditorija – uzņēmumu un to personāldaļu vadītāji, gan arī informācijas būtība, ko katrs no respondentiem spēja sniegt. Kā kvantitatīvais pētījums šajā darbā tika izmantota anketēšana internetā. Anketēšanas mērķis bija izpētīt esošo un potenciālo klientu attieksmi pret KIC pakalpojumiem, salīdzināt tos ar vērtējumiem par konkurentiem, sniegt rekomendācijas par KIC turpmākajām mārketinga aktivitātēm. Vienlaikus, noskaidrot vai kvalitatīvā pētījumā definētie pakalpojuma kvalitātes definētie kritēriji apstiprināsies ar kvantitatīvo pētījumu. Interneta anketēšanai tika izveidota anketa un speciāla programma, kas to apstrādā. Tā tika izvietota uz servera un informācija par to tika izsūtīta vairāk kā 1000 atlasītiem respondentiem – uzņēmumu un personāldaļu vadītājiem. Anketēšana tika veikta 10 dienas 2009. gada aprīlī un tajā piedalījās 103 aptaujas dalībnieks jeb apmēram 10% no kopējā izsūtīto e-pastu skaita. Diplomprojekta darbā izmantots plašs teorētiskās mārketinga literatūras klāsts, SIA “Komercizglītības centrs” iekšējie dokumenti un mācību materiāli, SIA “Lursoft” dati par mācību kompāniju apgrozījumiem, specializētie interneta resursi un biznesa preses materiāli, kā arī KIC veikto tirgus pētījumu dati un uzņēmuma nepublicētā informācija. Temata ierobežojums saistīts ar faktiem, kurus uzņēmums uzskata par komercnoslēpumu. Savā ziņā arī dati par apmācību procesu tiek uzskatīti par aizsargājamiem. Tas ietekmējis arī izpētes procesu – informācijas trūkuma dēļ, autore izvēlējās analizēt vienu uzņēmuma produktu- Biznesa Meistarklasi. Savukārt, konkurentu izcenojumi ir neprecīzi, jo netiek publicētas un nosauktas patiesās cenas pakalpojumiem. Uzņēmuma ekonomiskie rādītāji kvalifikācijas darbā tiek analizēti par laika posmu no 2007.gada līdz 2008.gadam. Tika liegta pieeja tādai informācijai kā mārketinga budžetiem, finanšu rādītājiem un darba apmaksas sistēmām. Diplomdarba autore uzskata, ka šī darba veidošana uzņēmumam ir ļoti noderīga, jo tas ļauj iepazīties ar SIA „Komercizglītības centrs” vājajām pusēm un novērst tā trūkumus. Vienu no autora piedāvātajām konkurētspējas paaugstināšanas iespējām uzņēmums jau sācis īstenot- uzlabojumi tiešās pārdošanas jomā un apsver ideju par “Idealās cenas ” izmantošanu.
Pielikumu nav.
- Personālapmācības centra konkurētspējas veicināšanas projekts
- Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
- Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
Дипломная для университета66
-
Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
Дипломная для университета37
-
Uzņēmējdarbības reģionālā attīstība Latvijā
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Starptautisko aviosabiedrību alianšu attīstība
Дипломная для университета47
Оцененный! -
Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
Дипломная для университета101
Оцененный!