Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:464954
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.08.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Академический
Литературный список: 74 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    2
1.  DARBAUDZINĀŠANAS SVARĪGĀKIE FAKTORI    5
1.1.  PIRMSSKOLAS VECUMPOSMA BĒRNU PSIHISKO PROCESU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAs    9
1.2.  BĒRNU FIZISKĀ ATTĪSTĪBA PIRMSSKOLAS VECUMĀ    16
1.3.  PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNA DARBA ĪPATNĪBAS    19
1.4.  ĢIMENE    28
1.5.  PIRMSSKOLAS MĀCĪBU IESTĀDE    32
1.6.  DARBA VĒRTĒŠANA    38
2.  PIRMSSKOLAS BĒRNA DARBAUDZINĀŠANA    47
2.1.  ROTAĻU NOZĪME DARBAUDZINĀŠANĀ    49
2.2.  PAŠAPKALPOŠANĀS    53
2.3.  BĒRNU DARBS DABĀ    55
2.4.  ROKU DARBS    57
2.5.  KOLEKTĪVAIS DARBS    60
3.  PĒTĪJUMI PAR PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU DARBAUDZINĀŠANU    64
3.1.  PĒTĪJUMA METODIKA    64
3.2.  VECĀKU APTAUJA UN TĀS REZULTĀTI    65
3.3.  BĒRNU NOVĒROŠANA UN TĀS REZULTĀTI    80
4.  IETEIKUMI JAUNAJIEM PEDAGOGIEM DARBAUDZINĀŠANAS PAMATJAUTĀJUMU RISINĀŠANAI    84
  SECINĀJUMI    86
  LITERATŪRA    87
  PIELIKUMS    90
Фрагмент работы

DARBAUDZINĀŠANAS SVARĪGĀKIE FAKTORI

Kopš senseniem laikiem, mērķtiecīgi iedarbodamies uz apkārtējo dabu, cilvēki ir ieguvuši dzīvei nepieciešamos līdzekļus, mainījuši dabu un reizē pārveidojušies arī paši. Darbs sācies līdz ar darbarīku izgatavošanu.
Pirmatnējās kopienas iekārtā pastāvēja kolektīvs darbs, ko noteica ražošanas attiecības, kuru pamatā bija vāji attīstīts ražošanas līdzekļu kopīpašums. Vēsture un folkloras materiāli liecina, ka feodālisma laikmetā (IX – XII gs.) latviešu ciltīm bija attīstīta zemkopība un lopkopība, samērā augsta kultūra.
Minētie sociāli ekonomiskie apstākļi noteica arī tautas pedagoģijas veidošanos, dažādu sabiedrības slāņu uzskatu par darbu un darbaudzināšanu.
Folklora rāda, ka latviešu zemnieki gadsimtu gaitā ir pārliecinājušies, cik liela nozīme bērnu sagatavošanā darba dzīvei ir viņu mācībām un audzināšanai. Tāda doma dažos aspektos ir ietverta daudzos sakāmvārdos. Lūk daži piemēri.
Gudrība pati no sevis nenāk.
Gudra māte, čakli bērni.
Saimēs, bērnus sagatavojot darbam, stingri ievēroja pedagoģiskos padomus, morāles normas, kurus tēvi un mātes bija paši apguvuši no saviem vecākiem un vecvecākiem. Savus pēcnācējus viņi iemācīja veikt visus tos darbus, kurus paši prata, prasīja, lai ikviens sadzīvē ievērotu izveidojušās paražas. Tautas pedagoģija vecākiem, kurus bērni ievadījuši darbā, devusi sakāmvārdos iekļautas vērtīgas atziņas.
Darbam dzimu, darbam augu,
Darbam mūžu nodzīvoju.
Labs darbs visu mūžu dzīvos [40;6]*.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация