Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Pirmsskolas izglītības attīstība Latvijā un Latgalē no 17...-
Pirmsskolas izglītības attīstība Latvijā un Latgalē no 1755. līdz 2006.gadam
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Bērnība vēsturiskajā skatījuma | 7 |
1.1. | Izpratne par bērnu un bērnību vēsturē | 7 |
1.2. | Bērnība 20. un 21. gadsimta mijā | 14 |
1.3. | Mātes skola | 15 |
2. | Pirmsskolas izglītības organizācijas problēmas atspoguļojums literatūrā | 21 |
2.1. | Pirmsskolas izglītība vēsturīskajā skatījumā | 21 |
3. | Pirmsskola- obligātās mācības pamatvienība Latgalē no 1920. līdz 1940.gadam | 28 |
3.1. | Divdesmito un trīsdesmito gadu tautas izglītības sistēma | 28 |
3.2. | Divdesmito un četrdesmito gadu tautas izglītības sistēma | 29 |
4. | Padomju skola un pedagoģija Lielā Tēvijas kara gados (1941- 1945) | 40 |
4.1. | Jauni uzdevumi un skolas darba apstākļi Tēvijas kara laikā | 40 |
5. | Padomju skola un pedagoģija pēckara gados (1945- 1965) | 42 |
5.1. | Padomju skolas attīstība pirmajos pēckara gados | 42 |
5.2. | Audzināšanas programma bērnudārzos (1964.g.) | 43 |
6. | Daugavpils pirmsskolas izglītības iestāžu darbība | 46 |
6.1. | Pirmsskolas izglītības attīstība Daugavpilī līdz 1990. gadam | 46 |
6.2. | Bērnudārzu audzināšanas un apmācības tipiska programma (1984.g.) | 54 |
6.3. | Daugavpils pirmsskolas izglītības iestāžyu darbība Latvijā otrās atjaunotnes posmā (1990.g.) | 57 |
6.4. | Eksperimentālā audzināšanas un mācību programma bērnudārziem | 61 |
6.5. | Pirmsskolas izglītības programma (1998.g.) | 63 |
7. | Izglītības attīstības stratēģiskās programmas apakšprogramms 1998- 2006.g. | 67 |
7.1. | Pirmsskolas izglītības situācijas raksturojums | 67 |
Secinājumi | 76 | |
Izmantotie avoti un literatūra | 79 |
SECINĀJUMI
Studēt pedagoģijas vēsturi nozīmē skatīties pāri pedagoģiskās tagadnes horizon¬tam, iepazīt audzināšanas daudzveidību un pretrunīgumu, izprast mūsdienu situācijas pirmsākumus, jaunā skatījumā ieraudzīt aktuālas problēmas. Visa pedagoģijas vēsture kopumā, protams, nav izklāstāma dažās lap¬pusēs.
Kaut arī audzināšana pastāvējusi visos laikos, tā ir patstāvīga problēmu joma, kas vienādi attiecas uz visu tautas jaunatni, taču vārdā tā pirmoreiz nosaukta tikai apgaismības laikmetā.
Atšķirībā no lielo ideju un izglītības institūciju vēstures par audzināšanas reālo un sociālo vēsturi mēs arvien vēl zinām ļoti maz.
Kā ģimenes dzīvoja patiesībā, kā veidoja savu ikdienu, kādi sociālie un ekonomiskie apstākļi ietekmēja viņu dzīvi un līdz ar to arī bērnu audzināšanu? (7, 82- 91. lpp.). Pirmsskola un pedagoģiska doma Latvijā līdz 21.gs. veidojās un attīstījās sarežģītos ekonomiskos un sabiedriski politiskos apstākļos. Vairākus gadsimtos latviešu darba tauta tika nežēlīgi ekspluatēta un turēta garīgā tumsībā. Tautas politiskā apspiestība savijās ar nacionālo jūgu un bija divkārši smaga.
Šajos gados risinājās mērķtiecīgs pirmsskolas iestāžu audzinātāju sagatavošanas darbs: katru gadu tika rīkoti skolotāju kursi, augstskolu programmās ievesti pirmsskolas pedagoģijas priekšmeti utt. Apkopota audzinātāju teorētiska bāze: I. Pestalocija, M. Montessori, Ļ. Tolstoja idejas un principi, latviešu tautas mantojums, kas atspoguļots folklorā, kā arī K. Dēķena, A. Studenta, M. Štāla un citu autoru darbi.
Pamatojoties uz statistisko datu teorētisko analīzi un citiem vēsturiskiem dokumentiem, ir noteikta bērnudārza tīkla attīstības dinamika līdz mūsu dienām.
Tas arī saprotams, jo par galveno uzdevumu bija izvirzīts pētīt nevis agrāro jautājumu, bet gan tās Latgales izglītības dinamiku. Tādēļ arī Latgales pirmsskolu vēsturi es savā darbā nevarēju vispusīgi atspoguļot.
…
Pētījuma mērķis: Pētīt pirmsskolas izglītības organizācijas un satura attīstību Latvijā un Latgalē. Pētījuma priekšmets: Pirmsskolas izglītības iestāžu attīstība. Pētījuma objekts: Pirmsskolas izglītības iestādes attīstības organizācija un saturs Latvijā un Latgalē.
Pielikuma nav..
- Pedagoga darba novērtēšanas problēmas un perspektīvas pirmsskolas izglītības iestādē
- Pirmsskolas izglītības attīstība Latvijā un Latgalē no 1755. līdz 2006.gadam
- Salīdzinājums: Latvija un Somija - izglītības struktūra un finansējums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Дипломная для университета42
Оцененный! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs
Дипломная для университета75
-
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Дипломная для университета109
Оцененный! -
Pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība
Дипломная для университета69
Оцененный!