Darba aktualitāti noteica pēdējo gadu pārmaiņas – demokrātiskas izglītības sistēmas veidošana.
Maģistra darbā ietverts plašs literatūras apskats par vadības stiliem un personības kreativitātes iezīmēm.
Maģistra darbs sastāv no trijām nodaļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem.
Pirmajā nodaļā analizēta teorētiskā literatūra par vadības procesu, par vadības stilu būtību un dots to raksturojums. Analizēti vadītāja īpašību modeļi un vadības stilu izvēles kritēriji pirmsskolas izglītības iestādē. Secinu, ka vadības stilu ietekmē daudzi apstākļi, kas ir saistīti ar vadītāja personību, vadāmo sociāli psiholoģiskām īpašībām un kolektīva psiholoģisko mikroklimatu. Vadības stila izvēli nosaka atkarībā no trim faktoriem:
No vadītāja iespējām;
No darbinieku iespējām;
No konkrētas situācijas.
Otrajā nodaļā pētīts kreativitātes jēdziens un kā pirmsskolas izglītības iestādes vadītājs var veicināt skolotāju radošumu. Secinu, ka kreatīvo ideju attīstību galvenokārt ietekmē vide. Apstākļi, kādos pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi strādā, var būtiski paaugstināt vai pazemināt viņu kreativitātes līmeni, tādēļ nepieciešams radīt iekšējo motivāciju uzturošus apstākļus, nepieciešams radīt labvēlīgu psiholoģisko klimatu kolektīvā.
Trešajā nodaļā pētīti un analizēti triju pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju vadības stili un to saistība ar pedagogu radošumu, analizēti pedagogu radošuma veicinošie un kavējošie faktori. Secinu, ka, ja pirmsskolas izglītības iestādes vadītājs veicinās kolektīvā pozitīvu sadarbību gan starp pedagogiem, gan starp pedagogiem un vadību, sniegs pedagogiem palīdzību un atbalstīs viņus, motivēs viņus radošai darbībai, iesaistīs pedagoģiskā procesa plānošanā, lēmumu pieņemšanā un organizēšanā, tad skolotāju radošuma izpausmes būs iespējamas katrā pirmsskolas izglītības iestādē.…