Дипломная
Точные науки и природа
Математика
Praktiskā darba prasmes 5. un 6.klases ģeometrijas satura...-
Praktiskā darba prasmes 5. un 6.klases ģeometrijas satura apguvē
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1.1. | Praktiskā darba prasmes | 9 |
3.2. | Praktisko uzdevumu apraksts | 26 |
3.2.3. | Kubikmetrs | 28 |
3.2.4. | Kastītes veidošana | 28 |
3.2.7. | Mēri | 30 |
3.2.8. | Riņķa līnijas garums | 31 |
3.2.9. | Leņķi, izmantojot vienāda garuma kociņus. Leņķu mērītājs | 32 |
4. | MAĢISTRA DARBA PRAKTISKĀ DAĻA | 34 |
4.1. | Praktisko uzdevumu realizācija klasē | 34 |
4.1.1. | Uzdevuma „Viena metra aukla” novērošanas dati un datu interpretācija | 34 |
4.1.2. | Uzdevuma „Telpiska ķermeņa veidošana un zīmēšana” novērošanas dati un datu interpretācija | 36 |
4.1.3. | Uzdevuma „Kubikmetrs” novērošanas dati un datu interpretācija | 38 |
4.1.4. | Uzdevuma „Kastītes veidošana” novērošanas dati un datu interpretācija | 40 |
4.1.5. | Uzdevuma „Lieluma noteikšana, izmantojot acumēru” novērošanas dati un datu interpretācija | 42 |
4.1.6. | Uzdevuma „Laukuma aprēķināšana klasē” novērošanas dati un datu interpretācija | 43 |
4.1.7. | Uzdevuma „Mana istaba” skolēnu pašvērtējuma datu apkopojums un interpretācija | 45 |
4.1.8. | Uzdevuma „Kvadrātmetrs, kvadrātdecimetrs un kvadrātcentimetrs” novērošanas dati un datu interpretācija | 46 |
4.1.9. | Uzdevuma „Kvadrātmetrs un hektārs” novērošanas dati un datu interpretācija | 47 |
4.1.10. | Uzdevuma „Kā atrast skaitli Pī ( ” novērošanas dati un datu interpretācija | 49 |
4.1.11. | Uzdevuma „Riņķa līnijas garums” novērošanas dati un datu interpretācija | 50 |
4.1.12. | Uzdevuma „Leņķi, izmantojot vienāda garuma kociņus” novērošanas dati un datu interpretācija | 51 |
4.2. | Anketās iegūtie dati un to interpretācija | 52 |
SECINĀJUMI | 55 | |
IZMANTOTIE LITERATŪRAS AVOTI | 57 | |
PIELIKUMS | 59 |
SECINĀJUMI
1. Izpētot teorētisko literatūru un matemātikas skolotāju viedokli par praktiskā darba prasmēm, autore secina, ka praktiskā darba prasmes, kas cieši saistītas ar praktisko darbību, ietverot sevī roku veiklību, kā arī dažādu materiālu, darba rīku un instrumentu izmantošanu, ir jāattīsta skolēnos gan mācību vielas apguves laikā klasē, gan arī nodarbībās ārpus skolas un arī mājas uzdevumos.
2. Praktiskās prasmes cilvēks apgūst, tikai praktiski darbojoties. Ja cilvēks darbojas, viņš attiecīgo prasmi pilnveido. Sākot ar relatīvi vienkāršākām darbībām, tās attīstot un nostiprinot, ir iespējams jau tālākajā mācību procesā izmantot sarežģītākas pakāpes uzdevumus.
3. Praktiskā darba prasmju apgūšana ir laikietilpīgs process – gan sagatavošanās, gan darbību veikšana, gan analizēšana un iegūtā rezultāta apspriešana un izdiskutēšana. Tikai darbojoties, arī kļūdoties, pastāv iespēja, ka konkrētā darbība sekmēs cilvēka personības, zināšanu un prasmju attīstību..
4. Analizējot dažādu autoru, kā J. Mencis, J. Mencis seniors, I. France u.c., rakstīto par ģeometrijas satura apguvi, autore secina, ka, mācot ģeometrijas tēmas pamatskolā, jābalstās vairāk uz uzskatāmiem materiāliem, kā arī jāliek skolēniem pašiem darboties, tas ir, zīmēt, mērīt, veidot, izlocīt utt.
5. Atbildot uz pētījuma jautājumu, kā skolēnu teorētiskās zināšanas ģeometrijā pielietot praktiski reālajā dzīvē un kādi uzdevumi būtu jāizvēlas matemātikas stundās, mācot ģeometrijas saturu, lai 5. un 6. klases skolēni apgūtu praktiskā darba prasmes, autore norāda uz to, ka atlasītie praktiskie uzdevumi pilnveido skolēnu praktiskās prasmes. Novērojumi stundās liecina, ka šādi uzdevumi var piesaistīt skolēnu interesi matemātikai, attīsta telpisko domāšanu, palīdz uztvert apgūstamo vielu, nostiprina teorētiskās zināšanas, pielietojot tās praktiskās darbībās.
6. Analizējot uzdevumu aprobācijas novērošanas datus, autore secina, ka, pildot šajā pētījumā atlasītos uzdevumus, skolēni pilnveido tādas prasmes kā
garuma prognozēšana, izmantojot acumēru;
garuma noteikšana, izmantojot dažādu palīglīdzekļus (auklu, lineālu utt.);
sadarbošanos savā starpā;
telpiska ķermeņa veidošana un zīmēšana;
dažādu mērījumu veikšana;
laukumu un tilpumu aprēķināšana;
darba plānošana;
sava darba prezentēšana;
laukuma aprēķināšana dabā;
telpas plāna zīmēšana utt.
7. Apkopojot skolotāju anketā iegūtos datus, autore secina, ka, pildot uzdevumus praktisko prasmju pilnveidošanai, skolēni saskata saikni starp matemātiku un reālo dzīvi, kas ļauj labāk saprast veicamos aprēķinus.…
Praktiskā darba prasmes 5. un 6. klases ģeometrijas satura apguvē. Maģistra darbs. Rīga: Latvijas Universitāte. – 59 lappuses , 19 attēli, 2 tabulas, 34 literatūras avoti. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem un 26 pielikumiem. Latviešu valodā. Maģistra darba mērķis noskaidrot kā pilnveido 5. un 6.klases skolēnu praktiskā darba prasmes ģeometrijas satura apguvē. Maģistra darbā ir risināta problēma - kā skolēnu teorētiskās zināšanas ģeometrijā pielietot praktiski reālajā dzīvē un kādi uzdevumi būtu jāizvēlas matemātikas stundās, mācot ģeometrijas saturu, lai 5. un 6. klases skolēni apgūtu praktiskā darba prasmes. Pētnieciskajai metodoloģijai un dizainam izmantots darbības pētījums. Pētījuma laikā tika aprobēti autores atlasītie praktiskie uzdevumi un autores izveidotās darba lapas, uzdevumu veiksmīgākai realizēšanai. Datu vākšanai izmantota skolēnu novērošana, anketēšana un pašvērtējumi. Pētījuma laikā novēroti un anketēti 31 skolēns ( 5. un 6.klase), aptaujāti 26 praktizējoši matemātikas skolotāji. Atslēgas vārdi: praktiskā darba prasmes, ģeometrija
- Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos 3. - 5. klases skolēniem
- Klases audzinātājs, klases audzinātāja loma
- Praktiskā darba prasmes 5. un 6.klases ģeometrijas satura apguvē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Дипломная для университета90
Оцененный! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Skolas vadības darbība skolēnu darba drošības un arodveselības iemaņu veidošanā
Дипломная для университета129
Оцененный! -
Lasītprasmes sekmēšanas iespējas bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem speciālās skolas vecākajās klasēs
Дипломная для университета59
Оцененный!