-
Publiskā ārējā audita modeļu analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | PUBLISKĀ ĀRĒJĀ AUDITA MODEĻI UN TO SALĪDZINĀJUMS | 7 |
1.1. | VALSTS AUGSTĀKĀS REVĪZIJAS IESTĀDES UN TO FUNKCIJU RAKSTUROJUMS | 7 |
1.2. | PUBLISKĀ ARĒJĀ AUDITA VESTMINSTERAS MODELIS | 11 |
1.3. | PUBLISKĀ ĀRĒJĀ AUDITA TIESU MODELIS | 17 |
1.4. | PUBLISKĀ ĀRĒJĀ AUDITA KOLEĢIĀLAIS MODELIS | 22 |
1.5. | AUGSTĀKĀS REVĪZIJAS IESTĀDES EIROPAS SAVIENĪBAS VALSTĪS, TO SALĪDZINĀJUMS | 25 |
2. | LATVIJAS UN IGAUNIJAS AUGSTĀKO REVĪZIJAS IESTĀŽU DARBĪBAS UN STRATĒĢIJAS SALĪDZINĀJUMS | 29 |
2.1. | VALSTS KONTROLES VĒSTURE UN DARBĪBAS PRINCIPI | 29 |
2.2. | LR VALSTS KONTROLES STRATĒĢISKĀ ATTĪSTĪBA | 35 |
2.3. | IGAUNIJAS VALSTS KONTROLES DARBĪBAS UN STRATĒĢISKĀS ATTĪSTĪBAS ANALĪZE UN SALĪDZINĀJUMS AR LR VALSTS KONTROLI | 45 |
Secinājumi | 53 | |
Priekšlikumi | 54 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 55 | |
Pielikums | 57 |
Secinājumi
1. Bakalaura darba ievadā izvirzītā hipotēze „Latvijas Republikas Valsts kontrole ir ieviesusi nacionālajām īpatnībām atbilstošu publiskā ārējā audita modeli, savā darbībā izmantojot visas tā priekšrocības” apstiprinājās. Tomēr LR Valsts kontrole savā darbībā var izmantot citu valstu pozitīvo pieredzi.
2. Valsts augstākās revīzijas iestādes modelis galvenokārt ir atkarīgs no valsts pārvaldes sistēmas, valsts vēsturiskajām tradīcijām un citām īpatnībām. Kaut gan Valsts kontroles likums nosaka, ka LR Valsts kontrole ir koleģiāla iestāde, tā vairāk atbilst Vestminsteras jeb parlamentārajam ārējā audita modelim pēc sava statusa, funkcijām un ziņošanas kārtības Saeimai.
3. Latvijas un Igaunijas augstākās revīzijas iestādes ir līdzīgas pēc organizācijas struktūras un atbilst vienam publiskā ārējā audita modelim. Lai gan minēto iestāžu darbībā ir atšķirības, iestādes ir sasniegušas līdzīgus rezultatīvos rādītājus, kas pierāda to, ka vienam modelim atbilstošās augstākās revīzijas iestādes var būt līdzīgas pēc saviem darbības rezultātiem.
4. Apkopojot LR Valsts kontroles attīstības stratēģijas analīzi, var secināt, ka dažu gadu laikā iestāde ir būtiski uzlabojusi savu darbību, ieviešot labās pārvaldības principus iestādē. Ir ievērojami uzlabojusies revīzijas kvalitāte, ko sekmēja kvalitātes kontroles ieviešana, jaunāko IT pielietošana revīzijās, darbinieku apmācība un revīzijas vadības un plānošanas uzlabošana, kā arī starptautiskā sadarbība ar citām ARI un starptautiskajām organizācijām. Tomēr jāsecina, ka LR Valsts kontrole nepietiekami informē sabiedrību par izmaiņām savā darbībā un uzlabojumiem, līdz ar to sabiedrība nevar pietiekamā līmenī novērtēt iestādes sasniegumus.
5. LR Valsts kontroles un Igaunijas augstākās revīzijas iestādes stratēģijas ir izstrādātas pēc dažādiem principiem. Jāsecina, ka Valsts kontroles stratēģiskie mērķi pārsvarā ir iestādē īstenojamie pasākumi, kas uzlabos revīzijas kvalitāti, efektivitāti un rezultativitāti, darba plānošanu un organizāciju, palielinās darbinieku kompetenci, profesionālo izaugsmi un izglītības līmeni, kā arī veicinās Valsts kontroles sadarbību ar citām iestādēm. Savukārt Igaunijas augstākās revīzijas iestādes stratēģiskais attīstības plāns ietekmē ne vien pašu iestādi, bet valsts pārvaldi kopumā, respektīvi, iestāde veic noteiktas darbības, lai panāktu uzlabojumus kādā noteiktā valsts pārvaldes jomā, piemēram, ierosina normatīvo aktu grozījumus.…
Publiskais ārējais audits ir valsts revīzijas, ko veic valsts augstākā revīzijas iestāde. Šo iestāžu pamatuzdevums ir uzraudzīt valsts līdzekļu pārvaldību un pārbaudīt valsts iestāžu finanšu pārskatus.Pētījuma priekšmets ir valsts augstākās revīzijas iestādes. Darbāvispārēji tika izpētītas Eiropas Savienības augstākās revīzijas iestādes jeb to atbilstība kādam no publiskā ārējā audita modeļiem, bet padziļināti tika pētīta Latvijas Republikas augstākā revīzijas iestāde – Valsts kontrole un tai līdzīga iestāde – Igaunijas augstākā revīzijas iestāde. Bakalaura darba mērķis ir publiskā ārējā audita modeļu analīze, lai identificētu modeļu stiprās un vājās puses. Darba hipotēze: Latvijas Republikas Valsts kontrole ir ieviesusi nacionālajām īpatnībām atbilstošu publiskā ārējā audita modeli, savā darbībā izmantojot visas tā priekšrocības. Pētījuma problēma ir valsts pārvaldei piemērotākā publiskā ārējā audita modeļa izvēle, lai izmantotu visas modeļa sniegtās iespējas un novērstu tā iespējamos trūkumus. Darbs sastāv no divām nodaļām, katrā nodaļā apvienojot gan teorētisko, gan praktisko daļu. Pirmajā nodaļā aprakstīti trīs publiskā ārējā audita modeļi, kā arī izpētītas šo modeļu īpatnības, stiprās un vājās puses. Nodaļas nobeigumā izpētītas Eiropas Savienības dalībvalstu augstākās revīzijas iestādes un to piederība publiskā ārējā audita modeļiem. Darba otrajā nodaļā padziļināti pētīta Latvijas Republikas augstākā revīzijas iestāde – LR Valsts kontrole un Igaunijas augstākā revīzijas iestāde. Pētījuma ietvaros salīdzināta abu iestāžu darbība un attīstības stratēģija. Nobeigumā ir apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi Latvijas Republikas Valsts kontrolei, lai iestāde savā darbībā izmantotu visas atbilstošā publiskā ārējā audita modeļa priekšrocības. Bakalaura darba apjoms ir 56 lappuses, tas satur 2 tabulas un 2 attēlus. Darbam ir viens pielikums. Pētījumā izmantoti 25 literatūras avoti. Bakalaura darba vērtējums: 9 balles.
- AS "Latvijas Unibanka" kredītpolitikas realizācijas analīze reģionālajā griezumā
- Pašvaldības budžeta uzskaite un analīze
- Publiskā ārējā audita modeļu analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!AS "Latvijas Unibanka" kredītpolitikas realizācijas analīze reģionālajā griezumā
Дипломная для университета62
-
Pašvaldības budžeta uzskaite un analīze
Дипломная для университета75
-
Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
Дипломная для университета46
-
Debitoru parādu uzskaite, analīze un kontrole SIA "ZZ"
Дипломная для университета47
-
Rīgas Fondu birža un tajā kotēto vērtspapīru analīze
Дипломная для университета60