Дипломная
Технологии
Авто, мото техника
Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju ...-
Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšanas iekārtas izstrādāšana
Дипломная80 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 8 | |
REMONTA OBJEKTA ĪSS APSKATS | 10 | |
1.1. | Dzinēja VAZ- 2105 tehniskais raksturojums | 10 |
1.2. | Dzinēja VAZ-2105 tehniskie rādītāji | 13 |
1.3. | Cilindru bloka un kloķvārpstas mehānisma uzbūve | 13 |
2. | CILINDRU BLOKA UN KLOĶVĀRPSTAS MEHĀNISMA BOJĀJUMI | 19 |
3. | CILINDRU BLOKA UN KLOĶVĀRPSTAS MEHĀNISMA DETAĻU REMONTS | 21 |
3.1. | Cilindru bloka remonts | 21 |
3.2. | Kloķvārpstas remonts | 28 |
3.3. | Klaņa-virzuļa grupas remonts | 31 |
3.4. | Spararata remonts | 33 |
4. | KONSTRUĒŠANAS DAĻA | 36 |
4.1. | Projektējamā stenda apraksts un ekspluatācija | 36 |
4.2. | Stenda raksturojum | 37 |
5. | APRĒĶINU DAĻA | 38 |
5.1. | Reduktora aprēķins | 38 |
5.1.1. | Maksimālas darba slodzes noteikšana. Kinemātiskais aprēķins. Elektromotora.izvēle | 38 |
5.1.2. | Griezes momenti uz vārpstā | 47 |
5.1.3. | Gliemežpārvadu aprēķins | 48 |
5.1.4. | Vārpstu diametru noteikšana pēc aptuvenām atkarībām | 58 |
5.1.5. | Vārpstu aprēķināmās shēmas. Balstu reakciju noteikšana. Ekvivalento spriegumu noteikšana vārpstu bīstamajos šķēlumos un to salīdzināšana ar pieļaujamiem | 58 |
6. | DARBA APKĀRTĒJĀS VIDES AIZSARDZĪBA | 84 |
SECINĀJUMI | 86 | |
LITERATŪRA | 87 | |
PIELIKUMI | 88 |
IEVADS
Automobiļa ekspluatācijas gaitā norisinās gan automobiļa, gan tā agregātu tehniskā stāvokļa izmainīšana. Tas var izraisīt daļējo vai pilnīgo darba spējas zaudējumu.
Pastāv divi automobīļa un tā agregātu darba spējas nodrošināšanas ceļi:
- darba spējas uzturēšana-tehniskais apkalpojums;
- darba spējas atjaunošana-remonts.
Šajā darbā ir apskatīts vieglo automobiļu cilindru bloku un klana-kloķa mehānismu remonts. Piemēra lomā ir ņemts dzinējs VAZ-2105. Šo dzinēju uzstāda plaši izmantos automobiļos VAZ-2104, -2105, -21072.
Dzinēja darbaspējas atjaunošanu veic ar tādiem paņēmieniem kā:
- remonta izmēru metode;
- papildu remonta detaļu metode;
- nominālo izmēru atjaunošanas metode.
Dzinēja kapitālais remonts sastāv no dzinēja pilnīgas izjaukšanas, defektācijas detaļu samainīšanas vai atjaunošanas, salikšanas negulēšanas un izmēģināšanas.
Masveida ražošanas un remonta apstākļos, kapitālā remonta lietderību noteic naudas un materiālu taupība, jo tā procesā ir detaļu samainīšana un atjaunošana.
Izjaukšanas un salikšanas darbi ir automobiļa remonta sākuma un nobeiguma operācijas. Tās sastāv no automobiļa bojāto agregātu, mehānismu, mezglu, detaļu samainīšanas pret jaunām vai atjaunotām detaļām.
Izjaukšanas un salikšanas darbu darba ietilpība sastāv 28-37% no visa remonta darba ietilpības.
Izjaukšanas un salikšanas darba kvalitāte noteic automobiļa ekspluatācijas drošību.
Pat nelieli uzlabojumi darbu organizēšanā dod tehnisko – ekonomisko efektu.
Izjaukšanas darbi, kas ir izpildīti pēc tehnoloģijas norādījumiem samazina nākošā remonta darba ietilpību.
Izjaukšanas procesa pareiza organizēšana atļauj atkārtoti izmantot 70-80% detaļu.
Lai paaugstinātu mehanizācijas līmeni izjaukšanas un salikšanas darbos rekomendē lietot dažādas palīgierīces.
Izjaukšanas un salikšanas darbus veic ar dažādu stendu palīdzību, tomēr principiāli tie ir vienādi. Parasti stends sastāv no rāmja, letes, kronšteina, rokas vai elektromehāniskā pievada, kas atļauj pagriezt kronšteinu un pie tā piestiprināto agregātu uz nepieciešamo leņķi.
1. REMONTA OBJEKTA ĪSS APRAKSTS
1.1. Dzinēja VAZ - 2105 tehniskais raksturojums
Dzinējs VAZ-2105 ir četru cilindru iekšdedzes karburatoru dzinējs ar sadales vārpstas augšējo novietojumu. Dzinēja darba tilpums 1,3 litri. Sadales vārpstai ir siksnu pievads. Dzinēja cilindri ir vertikāli novietoti rindā un apvienoti cilindru blokā 3 (1.1. att.). Dzinēja cilindra bloka augšā ir novietota cilindra galviņa 6. Tā ir kopēja visiem cilindriem. Cilindru bloka apakša ir aizsegta ar stampētu tērauda karteri 1, kas arī ir eļļas rezervuārs.
Virzuļiem 7 ir divi kompresijas gredzeni un viens eļļas noņēmēja gredzens.
Kloķvārpsta 2 griežas cilindru blokā uz pieciem balstiem. No kloķvārpstas priekšgala ar ķīla siksnas palīdzību tiek griezts ūdens sūknis un ģenerators, kuri ir izvietoti dzinēja labajā pusē.
Sadales vārpstas 5 (1.1. att.) un papildu agregātu (aizdedze sadales mehānisma 5, degvielass sūkņa 7 un eļļas sūkņa 9), vārpstas 6 (1.2. att.) pievads 4 ir novietots dzinēja priekšējā daļā.
No dzinēja labās puses atrodas ģenerators, ūdens sūknis, ieejas kolektors 1, starteris, ieejas caurule 2 ar karburatoru 3 un gaisa filtru 4. No kreisās puses atrodas eļļas filtrs 8.
…
Magistra darbs
- Kurināmā tehnoloģijas un katlu iekārtas
-
Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšanas iekārtas izstrādāšana
Дипломная80 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
- Zemnieku saimniecības tehniskā parka remonta izmaksas un novietojuma plānojums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Interneta telefonija un tās pielietojums biznesa komunikācijās
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Ventspils lidostas ģenerālās plānošanas un ekonomiskās attīstības priekšnoteikumi
Дипломная для университета63
-
Patērētāju transporta apkalpošanas sistēmas pilnveidošana
Дипломная для университета47
-
Akcīzes preču kontroles pilnveidošana Latvijas muitā
Дипломная для университета72
-
Tarifu sistēmas pilnveidošana dzelzceļa transportā Latvijā
Дипломная для университета83