Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
  • Rīgas domes kultūras pārvaldes un tās iestāžu padotība: atsevišķi institucionālie un funkcionālie aspekti

     

    Дипломная47 Право

21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:580483
 
Оценка:
Опубликованно: 24.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 65 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Pastarpinātā pārvalde    5
1.2.  Iestādes tiesiskais statuss un padotības formas    9
2.  PastarpinātĀs pārvaldes funkcijas, To Realizācijas mehānismi un atbildība    17
2.1.  Pastarpinātās pārvaldes funkcijas    17
2.2.  Pastarpinātās pārvaldes funkciju realizācijas mehānismi    22
2.3.  Pastarpinātās pārvaldes iestādes atbildība    28
3.  Rīgas domes Kultūras pārvalde un tās pakļautības iestādes    32
3.1.  Rīgas domes Kultūras pārvaldes tiesiskais statuss un loma valsts pārvaldē    32
3.2.  Rīgas domes Kultūras pārvaldes pakļautības iestāžu tiesiskais statuss un loma valsts pārvaldē    40
  Kopsavilkums    51
  АНОТАЦИЯ    53
  ANNOTATION    54
  Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts    55
Фрагмент работы

No 1993.gada Latvijas Republikā notiek valsts pārvaldes reforma. Valsts pārvaldes organizācija tiek dalīta tiešā pārvaldē un pastarpinātā pārvaldē.
Ir divas institūcijas pastāvēšanas noteicošās pazīmes: institucionālās pazīme un funkcionālās pazīme. Institucionāli institūcija ir organizatoriski patstāvīga, taču tā ir atkarīga tiesiski, tā pastāv neatkarīgi no institūcijas vadītāja, tomēr tā nav patstāvīgs tiesību subjekts (tā pati par sevi nevar būt tiesā kā prasītājs vai atbildētājs). Funkcionāli institūcija īsteno pārvaldes veicēju tiesiskās intereses, tai nav pašai savu interešu (amatnieku kameras valde darbojas amatnieku kameras, nevis savās interesēs).1
Šīs pazīmes bieži vien rada neskaidrības gan iestāžu vadītājiem, gan darbiniekiem, gan citām privātpersonām. Rodas jautājumi, kāda ir iestādes kompetence, rīcībspēja, kāds ir iestādes tiesiskais statuss valsts pārvaldes sistēmā. Kādas ir publisko tiesību juridiskās personas pazīmes? No kuras iestādes budžeta segs mantiskos zaudējumus trešajai personai?
2002.gadā tika pieņemts Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas nosaka vispārējos principus un savstarpējo hierarhiju valsts institucionālai un funkcionālai sistēmai. Lai gan ir pieņemti vēl daudz citi normatīvie akti, katrā no tiem ir noteikts konkrēts valsts pārvaldes iestādes tiesiskais statuss un funkcijas, ko tai jāveic. Jautājums, vai šis tiesiskais statuss atbilst iestādes veicamajām funkcijām un kompetencei, un līdz ar to arī lomai valsts pārvaldes īstenošanā. Juridiskās literatūras par publisko pārvaldi ir samērā maz. Publiskā pārvalde ir analizēta Kārļa Dišlera rakstos un grāmatās.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −8,48 €
Комплект работ Nr. 1388014
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация