Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:480256
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.12.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 76 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Teorētiskais apskats par motivācijas nozīmi karjeras attīstīšanā    6
1.1.  Karjeras veidošanas teorijas    7
1.2.  Karjeras attīstību ietekmējošie faktori    10
1.3.  Karjeras izaugsmei traucējošie faktori    21
1.4.  Motivācijas nozīme karjeras attīstības procesā    29
1.5.  Mācību vides motivējošā ietekme karjeras veidošanā    38
2.  Pedagoģiskais pētījums par robežsargu motivāciju karjeras attīstīšanā Valsts robežsardzes koledžā un Valsts robežsardzes koledžas Robežsargu skolas kadetiem    42
2.1.  Pētījuma struktūra un organizācija    48
2.2.  Pētījumā pielietotās pedagoģiskās pētniecības metodes un to pamatojums    50
2.3.  Pētījumā iegūtie rezultāti un to analīze    51
2.5.  Metodiskie ieteikumi Valsts robežsardzes koledžas administrācijai par karjeras attīstīšanas pilnveidi Valsts robežsardzes koledžas un Valsts robežsadzes koledžas Robežsargu skolas kadetiem    77
  Secinājumi    78
  Bibliogrāfija    79
  Anotācija    83
  Annotation    84
  Аннотация    85
Фрагмент работы

IEVADS
Katrs no mums, agri vai vēlu sāk domāt nopietnāk par saviem dzīves mērķiem, par savu ģimeni, kā arī par darbu un karjeras izaugsmi. Karjera – sekmīga, parasti apzināta, izvirzīšanās darbā vai citā darbības jomā. Agrāk valdīja uzskats, ka iegūtā profesija un garantēts darbs pilnībā ir pietiekošs normālai cilvēka eksistencei. Pašlaik lielākā sabiedrības daļa saprot, ka vidējā izglītība ir tikai mazumiņš – turpmāk jāseko augstākā līmeņa studijām un dažādiem prasmju pilnveides kursiem. Tomēr – vai augstākā izglītība ir nozīmīgākais faktors veiksmīgas karjeras uzsākšanai? Karjeras veidošanā izglītība kļūst arvien būtiskāka. Dzīve ir kļuvusi dinamiskāka, darba devējs katrā profesijā un amatā vēlas kaut ko citu. Darba devējs nevēlas pielāgoties izglītībai, kuru darbinieks ir ieguvis, viņš vēlas, lai darbinieks pats pielāgojas darbavietas prasībām. Katrs cilvēks sākot jaunu darbu, atklāj trūkumus gan savās prasmēs, gan zināšanās, bet, lai veiksmīgi pildītu darba pienākumus, šie trūkumi ir jānovērš.
Valsts robežsardzes koledža (VRK), kuras sastāvā ir arī Valsts robežsardzes koledžas Robežsargu skola (VRK RS), ir vienīgā mācību iestāde Latvijā, kura sniedz pamatzināšanas robežsarga profesijas apguvei. Lai spētu profesionāli pildīt savus pienākumus, ikvienam ir jāapgūst noteikts zināšanu un iemaņu daudzums, kurš turpmākajā darbā ir jāpapildina. Robežsargu apmācībai un sagatavošanai ir sava specifika. Tas, kas ir jāapgūst jaunajam robežsargam, netiek mācīts ne policijas, ne muitas, ne bruņoto spēku mācību iestādēs. Motivācijas veidošana kadetiem ir svarīgs faktors, no kura ir atkarīgs mācību procesa rezultāts. Šī motivācijas attīstīšana nav tikai pozitīva vai negatīva attieksme pret mācībām, bet gan ar to saistītais process, kurā motivācijas loma kļūst arvien komplicētākā.
Motivācijas spēku var izskaidrot ar iekšējo spriegumu sistēmu, kura aktivizē cilvēka aktivitāti. Kadetu sekmes Valsts robežsardzes koledžā un viņu panākumi turpmākajā dienestā uz valsts robežas ir atkarīgas ne tikai no kadeta spējām, bet arī no viņa motivācijas skolā. Ja viņam ir augsti attīstīta iekšējā motivācija, tad tas var aizstāt arī dažādu spēju trūkumu. Profesionālajā motivācijā svarīgu lomu spēlē pozitīvā attieksme pret profesiju, jo šis motīvs ir saistīts ar apmācību mērķiem. Ja kadets spēj apzināties, kādu profesiju viņš ir izvēlējies un robežsargu profesijas nepieciešamību sabiedrībā, tad tas ietekmē viņa mācību darbību.
Apzinoties, cik cieši ir saistīta cilvēku apmācība ar karjeras attīstību, par maģistra darba pētījuma tēmu tika izvēlēta: „Robežsargu karjeras attīstīšana Valsts robežsardzes koledžā un Valsts robežsardzes koledžas Robežsargu skolā ”.
Pētījuma aktualitāti nosaka gan darba devēja ieinteresētība topošo robežsargu izaugsmē, gan arī pašu robežsargu vēlme attīstīties un virzīties pa karjeras kāpnēm.
Pētījums balstās uz pedagogu un zinātnieku – V.Praudes, Supera, J.Beļčikova, Heivighersta, D.Lieģenieces, M.Knowles, J.Dewey, psihologu – A,Maslova, K.Tomassa, V.Frankla, A.Katkevičas, A.Vorobjova un citu autoru paustām atziņām.
Visa tā rezultātā, par maģistra darba tēmu izvēlējos „Robežsarga karjeras attīstīšana Valsts robežsardzes koledžā un Valsts robežsardzes koledžas Robežsargu skolā”.
Pētījums mērķis: noskaidrot motivācijas nozīmi robežsargu karjeras attīstīšanā.
Pētījuma objekts: robežsarga karjeras attīstīšanas nepieciešamība.
Pētījuma priekšmets: karjeras attīstīšana.
Pētījuma hipotēze: personības motivācijas sfēra un pašapziņas līmenis būtiski ietekmē robežsargu karjeras attīstības procesu.
Pētījuma mērķa sasniegšanai noteikti šādi pētījuma uzdevumi:
1. Studēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru un informācijas avotus par karjeras attīstību.
2. Analizēt noturīgas motivācijas nozīmi karjeras attīstībā.
3. Noskaidrot profesijas izvēles motīvu, mācību motivācijas un personības virzības motīvu nozīmi robežsarga karjeras attīstībā.
4. Izstrādāt metodiskos ieteikumus robežsargu karjeras attīstības motivēšanas pilnveidei.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация