Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:853323
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.12.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 27 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Pedagoģiskās saskarsmes īpatnības pirmsskolas vecumā    6
2.  Rotaļa – pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes procesa veicinātāja    16
2.1.  Rotaļa – vadošā darbība pirmsskolas vecumā    16
2.2.  Pirmsskolas vecuma bērna rotaļāšanās īpatnības    22
2.3.  Rotaļas nozīme pirmsskolas vecuma bērna attīstībā    27
3.  Pedagoģiskās saskarsmes optimizēšanas iespējas pirmsskolas vecumā    38
3.1.  Pirmsskolas vecuma bērnu, audzinātāju un vecāku sadarbības izpēte    38
  Secinājumi    66
  Izmantotās literatūras saraksts    67
Фрагмент работы

Šodienas sociālās izmaiņas, prakse, zinātniskās atziņas prasa pārveidot pieeju pirmsskolas audzināšanai. Turpmākajā pirmsskolas audzināšanas darbā par vadošo uzskatāma nostādne, ka bērnudārzā ir jāsaglabā katras tautas nacionālā kultūra. Katrā bērnudārzā ir jārada attiecīgai tautai raksturīgs klimats, kas apņem bērnu, veidojot viņa intelektuālo, estētisko vienlīdzību. Līdzās zinātnei pastāv tādas kultūras formas, kurās telpa un laiks iegūst kvalitatīvi jaunu – emocionāli vērtējošu nozīmi, kurā ir iedzīvināta cilvēka pašsajūta pasaulē. Pie šādām kultūras formām, kuras pārstāv reliģija, māksla, pieskaitāma arī rotaļa un spēle. Rotaļas un spēles mērķis mūsdienās ir veidot harmoniski attīstītu personību, palīdzēt cilvēkam iekļauties sabiedrībā un veicināt viņa pašattīstību (1.; 129. – 130.).
Rotaļas iespējas ir ļoti plašas:
rotaļa veido bērnu pašapziņu;
vingrina bērnu spējas;
paplašina rīcības un darbības iespējas;
nodrošina personības pilnīgas brīvības izpausmes iespējas;
izkopj valodu;
rotaļa modina bērnā ziņkāri un interesi;
atdzīvina senču tradīcijas;
izkopj bērnu tikumisko rīcību
un noteikti attīsta saskarsmes prasmes un iemaņas, kuru apgūšana mūsdienu demokrātisko pārmaiņu pasaulē, kļūst par ikdienas nepieciešamību (1.;131.).
80. gadu beigās un 90.gadu sākumā pedagoģiskajā praksē parādījās psihologu pētījumi (Ē.Ēriksona, Ž.Piažē. M.Montesori, Ļ.Vigotskis, A.Ļeontjevs, S.Rubinšteins u.c.). Tie ir uz bērnu kā personību orientēti pētījumi, kuri ir pretrunā ar līdzšinējo bērnu apmācības organizāciju nodarbībās. Iepriekšminētie autori uzskata, ka bērna personības attīstībā svarīgi ir ievērot viņa vajadzības, intereses, ka katrs bērns ir individualitāte un attīstās atbilstoši savām spējām un psihiskās attīstības līmenim. To nevar nodrošināt nodarbība, kurā visi bērni vienlaicīgi izpilda audzinātājas izvēlētos uzdevumus, un bērns ir tikai viņas izvirzīto mērķu realizētājs. Bērns nodarbībā netiek respektēts kā pieaugušā iedarbības un sadarbības subjekts, viņš nevar izvēlēties uzdevumus vai materiālus, tiek ierobežots laiks darba veikšanai (1.;131.).
Minētie autori par bērna galveno darbības veidu uzskata rotaļu. Padomijas pedagoģijā rotaļa tika pētīta šķirti no bērnu mācīšanas.
60.gados psihologs A.Zaporožecs cenšas humanizēt bērnudārzu mācību procesu. Viņš uzsver, ka rotaļai kā bērna vadošais darbībai jāierāda noteicošā vieta bērna dzīvē, bet šie pētījumi dzīvē neienāk. 70.gados N.Podjakovs veicis pētījumus par to, ka nodarbībās neattīstās bērnu valoda, bērni neuzdod jautājumus, bet uz audzinātājas jautājumiem atbild gandrīz vieni un tie paši bērni. N.Podjakovs secina, ka bērns ir eksperimentators, bet nodarbībās audzinātāja nevar piedāvāt materiālu, lai katrs bērns realizētu savas ieceres un tiktu ievērots viņa individuālās attīstības līmenis.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация