Дипломная
Гуманитарные науки
Общественные отношения
Sabiedrisko attiecību nozīme korporāciju apvienošanās pro...-
Sabiedrisko attiecību nozīme korporāciju apvienošanās procesā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 8 | |
1. | Korporatīvās struktūras pilnveidošana transnacionālo korporāciju apvienošanās procesā | 10 |
1.1. | Organizācijas kultūras iekšējās SA un to veiksmīga realizēšana | 12 |
1.2. | Starptautisko korporāciju pozīcijas darba tirgū, to politikas priekšrocības un trūkumi | 14 |
1.3. | Informācijas aprites problēmas starptautiskās organizācijās | 16 |
2. | Sabiedriskās attiecības uzņēmējdarbībā | 22 |
2.1. | Faktori, kas nosaka sabiedrisko attiecību nepieciešamību | 23 |
2.2. | Sabiedrisko attiecību kompetence un zināšanas | 26 |
3. | Organizācijas kultūra un sociālā atbildība | 29 |
3.1. | Organizācijas ētikas politika un darbinieku uzvedības kodekss | 32 |
3.2. | Starpkulturālās attiecības korporāciju apvienošanās procesā | 37 |
4. | Sabiedrisko attiecību veidošanas etapi | 43 |
4.1. | Sabiedrisko attiecību problēmas noteikšana | 45 |
4.2. | Sabiedrisko attiecību plāna izstrāde | 46 |
4.3. | Plāna realizēšana – komunikācija | 47 |
5. | Uzņēmumu apraksts | 48 |
6. | Pētījuma apraksts un rezultātu apkopojums | 51 |
7. | Sabiedrisko attiecību programmas izstrāde | 69 |
Secinājumi | 79 | |
Rekomendācijas | 80 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 81 | |
Pielikumi | 83 |
Organizācijas korporatīvā kultūra pauž attieksmi pret saviem darbiniekiem un darbinieku attieksmi pret uzņēmumu un klientiem. Svarīga ir ētikas un morāles principu klasifikācija un ievērošana, uzņēmuma pieņemto tradīciju uzturēšana, kā arī sociālā, biznesa un politiskā atbildība.
Organizācijas vērtības, bieži tiek paustas kā uzvedība, kura ir pieprasīta un apbalvota. Piemēram, dažas investīciju bankas 80-to gadu sākumā veicināja individuālu iniciatīvu (pret komandas darbu), bet tagad tās atbalsta tieši komandas darba principus.
Mūsdienās reti kuru uzņēmēju nepieciešams pārliecināt, ka biznesa galvenā vērtība ir personāls. Kā arī – ka informācijas deficīts kompānijā ir līdzvērtīgs vitamīnu trūkumam cilvēka organismā.
Kad beidzas iekšējie resursi, kompānija sāk sairt. Rodas intrigas, baumas un labākā personāla “aizplūšana”. Veiksmīgi organizētas iekšējās sabiedriskās attiecības (SA) palīdz uzlabot korporatīvās attiecības, savlaicīgu informācijas apriti, pozitīvu kompānijas tēlu, tādējādi tiek paaugstināta darbinieku lojalitāte un uzticamība.
Korporatīvo SA galvenais uzdevums ir divu informācijas plūsmu nodrošināšana – “no augšas” un “no lejas”. Informācijai, kas nāk no kompānijas pirmajām personām, jābūt sistemātiskai un jānonāk līdz katram darbiniekam. Viņiem ir nepieciešamība “just vadītāju”, zināt kompānijas rezultātus un mērķus, pat jebkuru baumu pamatotību. Ne mazāk svarīga ir arī pretējā plūsma – no personāla uz vadītāju. Noskaņojums, domas, lēmumi, vērtējumi, attiecības, iespējamie priekšlikumi, lai panāktu uzlabojumus. „Kompānijas vadībai ir ļoti svarīgi zināt, ko jūt un kā jūtas darbinieki. Ja uzņēmuma vadība neatbalsta informācijas plūsmas nodrošināšanu, tad informācija kļūst stihiska”1.
Daudzas kompānijas ar iekšējo SA izprot korporatīvā medija radīšanu. Jā, šis ir ļoti svarīgs instruments attiecību veidošanā ar iekšējo auditoriju, taču tas ir tikai viens no instrumentiem.
Reāli strādājošas iekšējās SA ir komplekss darbs. Tā galvenais uzdevums ir atbilst mērķiem, kurus kompānija vēlas sasniegt, izstrādājot savstarpējās saskarsmes sistēmu ar saviem darbiniekiem. Iekšējo SA svarīgākais uzdevums ir paaugstināt darbinieku lojalitāti un motivāciju, tātad darbinieku darbības efektivitāti. Pozitīva kompānijas tēla radīšana darbinieku vidū būtiski ietekmē kompānijas ārējo tēlu, jo darbinieki ir viens no informācijas kanāliem uz ārējo pasauli.
Pēdējo desmitu gadu laikā Amerikas korporāciju videi raksturīga štatu samazināšana un uzņēmumu apvienošanās. Lai spētu sacensties ar ārvalstu konkurentiem, ASV uzņēmēji meklēja iespējas samazināt pieskaitāmās izmaksas un produkcijas pašizmaksu, un tā rezultātā miljoniem strādnieku zaudēja darbu. Dažas uzņēmējsabiedrību apvienošanās bija tik plašas un tik neiedomājamas, ka, pirms supergigantisko apvienību juridiskās noformēšanas, vajadzēja veikt izmaiņas likumdošanā.2
Daudzi uzskatīja, ka megasabiedrību radīšana ir apsveicama parādība, jo tādējādi izveidojās “sinerģijas, kas dod labumu visiem, to skaitā patērētājiem, kuri iegūs lielākas ērtības, brīvāku pieeju, konkurējošas cenas un vairāk pakalpojumu”.
Tuvojoties jaunajai tūkstošgadei, uzņēmumu apmēri nebūt nebija vienīgā korporāciju vadītāju un darbinieku problēma. Korporācijas joprojām pūlējās sabalansēt efektīvu uzņēmējdarbību ar vides aizsardzības un sociālās atbildības pienākumiem, kā arī akcionāru prasības ar sabiedrības interesēm3.…
Bakalaura darbs sastāv no diviem pamatblokiem. Darba pirmajā daļā no teorētiskā viedokļa tiek aplūkoti korporatīvās struktūras pilnveidošanas jautājumi transnacionālu korporāciju apvienošanās procesā, informācijas aprites problēmas starptautiskās organizācijās, kā arī organizācijas un sociālās atbildības jautājumi. Darba otrajā daļā autore analizē korporatīvās darbības un atbildības praktiskos aspektus pētot jaunizveidotās korporācijas iekšējo komunikāciju sistēmu, informācijas nodošanas kanālus un aktuālo situāciju organizācijā.
-
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Дипломная94 Бизнес, Туризм, Компьютеры, программирование, электроника
- Sabiedrisko attiecību nozīme korporāciju apvienošanās procesā
- Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Дипломная для университета94
Оцененный! -
Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Tiešo nodokļu politikas ietekme uz budžeta ieņēmumiem un uzņēmējdarbību
Дипломная для университета84
Оцененный! -
Viesnīcu un tūrisma padziļināta analīze
Дипломная для университета130
-
Atpazīstamas tirdzniecības markas produkta cīņa par vietu Latvijas tirgū, problēmas un risinājumi
Дипломная для университета46