Дипломная
Предпринимательство и право
Туризм
SIA "DC Krasts iekšējās un ārējās vides analīze un attīst...Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Анотация | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Uzņēmuma vides būtība | 8 |
1.1. | Iekšējā vide | 8 |
1.2. | Ārējā vide | 16 |
2. | Uzņēmums SIA „DC Krasts” | 24 |
3. | Uzņēmuma SIA “DC Krasts” iekšējās vides analīze | 29 |
4. | Uzņēmumu SIA “DC Krasts” ietekmējošās ārējās vides analīze | 37 |
5. | Uzņēmuma SIA „DC Krasts” attīstības iespējas | 46 |
Secinājumi un priekšlikumi | 52 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 55 |
1. Uzņēmuma vides būtība
Jebkuru uzņēmumu ieskauj uzņēmējdarbības vide, ko sauc par ārējo vidi. Ta iedalās tieši ietekmējoša un netieši ietekmējošā vidē. Tiesi ietekmējošas vides faktori uzņemumu ietekmē ikdienas darba organizācijā, taču netieši ietekmejošās vides faktoru ietekme uzņēmumā ir vājāka un iedarbojas ar noilgumu, ne uzreiz. Lietderīgi ir nepārtraukti sekot līdzi darbības vides izmaiņām un pielāgoties tām, vai arī censties mainīt vides faktorus par labu svai komercdarbībai.
1.1. Iekšējā vide
Iekšējā vide (mikrovide) – ir uzņēmuma mikrovide, kurā notiek konkrētu uzņēmējdarbības lēmumu pieņemšana, tā tiek raksturota kā universāla, neatkarīga no uzņēmuma organizatoriskās formas, tā apvieno visas funkcionālās vides ražošanas sistēmas iekšienē. Organizācijas iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas veidojas tās vadīšanas procesā. [28., 10.lpp.]
Uzņēmuma iekšējā vide ir faktoru un nosacījumu kopums, kas veido konkurētspējīgo priekšrocību un to radīšanas iespējas un struktūru [1., 64.lpp.].
Teorijā vēl tiek minēta sekojoša definīcija – iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas izveidojas tās menedžmenta darbības gala iznākumā [16., 82.lpp.].
Iekšējo vidi veido tie faktori, ko uzņēmējs var ietekmēt vai mainīt:
• Uzņēmuma mērķi (stratēģija, kārtējie uzdevumi)
• Uzņēmuma struktūra (darba dalīšana, struktūrvienības, funkciju sadale un izpilde)
• Darbinieki (viņu zināšanas, prasmes, uztvere, iemaņas)
• Tehnoloģija (iekārtu izmantošana, informācijas sistēmas)
• Uzņēmuma kultūra, vadītāja darba stils
Jāatzīmē, ka šie faktori ir savstarpēji saistīti un mijiedarbojas.
Uzņēmuma iekšējā vide teorijā vēl tiek dēvēta par konkurences vidi, kurā ir apvienoti faktori, kas būtiski katram uzņēmumam. Uzņēmuma vadītājiem ir svarīgi saprast un orientēties iekšējās vides jautājumos, jo no tā atkarīga uzņēmuma darbības efektivitāte. Organizācijas iekšējās vides analīzes mērķis ir noteikt iespējas pielāgoties mainīgajai ārējai videi un noteikt konkurētspējīgo priekšrocību.
Uzņēmuma mērķi (stratēģija, kārtējie uzdevumi)
Mērķis – konkrēts stāvoklis vai gala rezultāts, ko izvirza un cenšas sasniegt kopīgā darbā apvienojusies grupa [3., 49.lpp.].
…
Diplomdarba nosaukums: SIA „DC Krasts” iekšējās un ārējās vides analīze un attīstības iespējas. Darba mērķis ir izvērtēt uzņēmuma SIA „DC Krasts” darbības vidi un attīstības iespējas. Darbs sastāv no 5 nodaļām un apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatīts teorētiskais materiāls par uzņēmuma vides iekšējiem un ārējiem faktoriem. Otrajā nodaļā sniegts ieskats uzņēmuma SIA „DC Krasts” darbībā un galvenajos ekonomiskajos un finanšu rādītājos. Trešajā nodaļā analizēta SIA „DC Krasts” iekšējā vide, un ceturtajā nodaļā – ārējā vide. Piektajā nodaļā autore izvērtē uzņēmuma attīstības iespējas un sniedz ieteikumus. Veiktā pētījuma periods ir 2005.-2009.gads (ieskaitot). Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi, izmantoti Latvijas un ārvalstu literatūras avoti, uzņēmuma nepublicētie materiāli un tradicionālās pētījumu metodes. Diplomdarbs sastāv no 56 lappusēm, 4 tabulām, 5 grafiskajiem attēliem, 2 pielikumiem. Diplomdarba izstrādes procesā izmantoti 39 literatūras avoti.
- Latvijas tūrisma politikas veidošanas analīze un pilnveidošana
-
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Дипломная94 Бизнес, Туризм, Компьютеры, программирование, электроника
- SIA "DC Krasts iekšējās un ārējās vides analīze un attīstības iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Дипломная для университета94
Оцененный! -
Latvijas tūrisma politikas veidošanas analīze un pilnveidošana
Дипломная для университета76
Оцененный! -
Tūrisma uzņēmuma SIA “X” darbinieku motivācijas politikas analīze un uzlabošanas iespējas
Дипломная для университета92
Оцененный! -
Latvijas tūroperatoru darbības analīze
Дипломная для университета76
-
Viesnīcu un tūrisma padziļināta analīze
Дипломная для университета130