Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:607233
 
Оценка:
Опубликованно: 09.06.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 60 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Saturs    3
  Jēdzienu skaidrojums, saīsinājumi    4
  Ievads    6
1.  Politiskās darba kārtības veidošanas teorija    9
2.  Eiropas valstu realizētā sociālo mājokļu politikā    14
2.1.  Lietuvas pieredze sociālo mājokļu politikas attīstībā    17
2.2.  Polijas pieredze sociālo mājokļu politikas attīstībā    20
3.  Latvijas mājokļu politikas attīstība kopš 1996.gada    25
3.1.  Latvijas politikas dokumenti un likumdošana mājokļu politikas jomā    26
3.2.  Par mājokļu politiku atbildīgo iestāžu institucionālais ietvars    32
4.  Latvijas sociālo mājokļu politika    38
4.1.  Sociālo mājokļu definēšana un izpratne    39
4.2.  Citi palīdzības veidi iedzīvotājiem mājokļu jautājumu risināšanā    43
4.3.  Valsts un privātā partnerība kā efektīvs instruments sociālo mājokļu fonda palielināšanā    49
5.  Nobeigums    53
  Izmantotās literatūras saraksts    57
  Anotācija    64
Фрагмент работы

Politiskās darba kārtības veidošanas teorija

Politiskā darba kārtība ir jautājumu, problēmu loks (saraksts), kas ir paredzēti izskatīšanai valdībā, no latīņu valodas – lietas, kuras ir darāmas. Tās veidošana ir viens no pašiem nozīmīgākajiem politiskajiem procesiem. Darba kārtība norāda uz valdības prioritāšu sarakstā esošajiem jautājumiem, uz tiem, kuri tiks risināti pirmām kārtām, kuri otrām kārtām un kuri pagaidām vispār nav iekļauti šajā valdības dienas darba kārtībā.
Pastāv vairākas politiskās darba kārtības veidošanas teorijas. Šajā darbā izvēlējos apskatīt darba kārtības veidošanas teoriju krīzes apstākļos.
Skaidrojot krīzes jēdzienu, jāsaka, ka tas ir izšķirošs pavērsiens, sarežģīts vai bīstams stāvoklis, kas prasa izšķirošu lēmumu. Krīze bieži tiek interpretēta arī kā pamats politiskām pārmaiņām. Daudzas teorijas apvieno sevī gan krīzes apstākļus, gan politiskās izmaiņas. Šajā darbā apskatīšu pētnieku M.Grindle un J.Thomas darba kārtības veidošanas teoriju krīzes apstākļos. Bet pirms tam nedaudz ieskatoties citu autoru pieejām redzams, ka, piemēram, šķiru analītiskā modeļa pārstāvji uzskata, ka krīzes situācija dod lēmumu pieņēmējiem lielāku neatkarību no citiem sociālajiem aktieriem ietekmēt dominējošās sociālās šķiras varu un intereses. Sabiedriskās izvēles teorētiķiem krīze ir vienreizēja iespēja, lai izvirzītu, piemēram, tik plašus jautājumus kā nacionālās intereses. Birokrātiskā politikas pieeja krīzi uztver kā apstākļus, kas bieži vien izceļ „birokrātiskās spēles”, kur runa iet par birokrātiskā aparāta likmēm un esošajām iespējām. Savukārt valsts pieejas teorētiķiem krīze ir iespēja valsts elitēm definēt jaunas stratēģijas galveno attīstības problēmu risināšanai un aktīvi iesaistīties reformu realizēšanā. Tātad redzams, ka kopsummā krīze visās šajās pieejās ir brīdis vai iespēja, lai ieviestu nozīmīgas pārmaiņas sabiedriskajā kārtībā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация